Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:31:50 GMT

تزریق نشاط به جامعه حیاتی است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۹۰۱۹

تزریق نشاط به جامعه حیاتی است

یک استاد حوزه علمیه گفت: این‌که بتوانیم به وسیله جشن‌ها و ولادت‌ها با یک برنامه‌ریزی درست شور و نشاط را به جامعه تزریق کنیم رسالت مهم و حیاتی است که به عقیده من باید روی آن بسیار کار کرد و باید بتوانیم برای ایجاد شرایط برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌السلام حمیدرضا ویژه در گفت‌وگو با ایسنا، در راستای برپایی جشن‌های مذهبی به خصوص دهه کرامت اظهار کرد: نکته‌ای که اول باید مطرح شود این است که هر انسانی به طور قطع احتیاج به شادی، شور و نشاط دارد و قطعاً یکی از بخش‌های مهم زندگی افراد همین امر است که در آن شکی نیست و هر کجا که نتوانستیم تعادلی ایجاد کنیم حتماً ضربه خورده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این‌که باور کنیم شور و نشاط در زندگی وجود دارد امری بسیار ضروری است. البته در کنار مسائل شادی و نشاط مباحث حزن و اندوه که در برخی از مسائل معنوی وجود دارد در جای خود حائز اهمیت است، هر چند که ما معتقدیم اگر این حزن و اندوه معنوی به شکل درست در جامعه تزریق شود نتیجه‌ای مطلوب به همراه خواهد داشت.

این قرآن‌پژوه ادامه داد: اما این‌که برخی فکر می‌کنند منظور از شور و نشاط درست کردن کیک‌های چند متری یا دست زدن در مجالس است شرط نیست، این مسائل باید به صورت حداقلی وجود داشته باشد، اما نگاه حداکثری این است که بتوانیم سبک زندگی اهل‌بیت (ع) را در شرایطی عالی به جامعه تزریق کنیم که قطعاً شور و نشاط اتفاق خواهد افتاد و نتیجه زندگی خوب حتماً شادی خواهد بود.

حجت‌الاسلام حمیدرضا ویژه خاطرنشان کرد: این نگاه حداکثری در قرآن هم وجود دارد مانند بحث رضایت‌مندی که مطرح شده و نشان دهنده آن است که اگر بتوانیم سبک زندگی اهل‌بیت (ع) را در جامعه عملی کنیم باعث رضایت‌مندی می‌شود که همان شور و نشاط است که به دنبال آن هستیم و شوری ماندگار است که حس آرامش را برای همیشه به دنبال دارد و ما باید برای تمام این موارد برنامه‌ریزی داشته باشیم تا به آن ایده‌آلی که مدنظرمان است نزدیک شویم.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: ما باید به این سمت برویم به این معنی که وقتی من حرفی می‌زنم مردم باید عملی شدن حرف من را ببینند و این مسئله از مباحث کلان گرفته تا مباحث ریز در جامعه باید وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا ویژه بیان کرد: زمانی که به حرف‌های زده شده عمل نمی‌شود و همه چیز در حد یک حرف باقی می‌ماند حالت شور و نشاط در مردم اتفاق نمی‌افتد اما زمانی که فردی به حرفی که زده پایبند است و به آن عمل می‌کند و عملیاتی شدن اتفاق می‌افتد حتماً شرایط تغییر پیدا خواهد کرد.

وی افزود: یک قسمت این مسئله به نکته‌های تربیتی و قسمتی دیگر از آن به تربیت محیط که به آن فرهنگ می‌گوئیم باز می‌گردد، به این شکل که امروزه متأسفانه یکی از شاخص‌های تغییرات فرهنگی ما خشونت کلامی است، حال این خشونت کلامی باید چگونه تصحیح شود. صرفاً فقط با حرف نمی‌توان این مسئله را درست کرد اما اگر بتوان خشونت کلامی را کم کرد و آرام آرام تربیت محیطی صورت گیرد و به شکل فرهنگ درآید خشونت کلامی، غم‌ها و درگیری‌ها کم خواهد شد و جامعه به سمت شور و نشاط حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه كرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه

محمدحسن یحیی نژاد مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز مازندران گفت: با اتمام عملیات گازرسانی و تست مقاومت و نشتی به خطوط لوله، گاز ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه تزریق شد.

او افزود: برای گازرسانی به این ۶ روستا در مجموع ۷۷ هزار و ۷۵۰ متر شبکه گذاری اجرا شده است.

یحیی نژاد پروژه گازرسانی به ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه را شامل دراسله، گرمخانی، شش رودبار، کنگل بن، گلناب دره و میانرود ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • یک ماه و شش بازی حیاتی در انتظار پرسپولیس
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند