Web Analytics Made Easy - Statcounter

سککوک که با هدف ایجاد یک اکوسیستم جامع کسب‌وکار دربرگیرنده تعاملات تجاری در زنجیره تامین از تولید و برای کسب‌وکارهای کشور طراحی شده است حالا با استقبال از سوی فعالان اقتصادی مواجه شده و ۶۴۵۰ صاحب کسب و کار در آن ثبت شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، طرح سککوک با هدف ایجاد یک اکوسیستم جامع کسب‌وکار دربرگیرنده تعاملات تجاری در زنجیره تامین از تولید و برای کسب‌وکارهای کشور طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح  دارای ویژگی‌هایی شامل سادگی عمل و هزینه کم در راستای اجرای سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور است.

 

سککوک با راه‌اندازی صحیح یک اکوسیستم که در مرکز آن یک پلتفرم فروش اینترنتی با مدل Drop shipping وجود دارد و به وسیله سایر اجزا نظیر خدمات مالی و پرداخت، خدمات لجستیکی، انبارداری، بازرسی کالا و بیمه و … که با محوریت پلتفرم مذکور کار می‌کنند، امکان اختصاص هدفمند و هوشمند تسهیلات در زنجیره ارزش از تامین‌کننده تا رسیدن به نقطه مصرف و امکان رصد آن را فراهم می‌کند.

 

مخاطبان و شرکای تجاری سککوک عبارتند از: مصرف‌کنندگان نهایی، تامین‌کنندگان کالا، تولیدکنندگان توزیع‌کنندگان کالا، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که لزوم ارائه خدمات به نقاط کم برخوردار را در برنامه‌های خود دارند و ارائه‌دهندگان سرویس‌های مرتبط. (نظیر فین‌تک‌ و…)

 

بنابراین گزارش، بر اساس آمارهای ارائه شده سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به سککوک که با حمایت بانک ملی ایران راه اندازی شده مورد استقبال خوبی از سوی فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

 

روابط عمومی بانک ملی ایران در این باره خبر داده است که «این سامانه که اواخر اسفند ماه سال گذشته و در رویداد «ملی شو ۲» رونمایی شد، اکنون شش هزار و ۴۵۰ صاحب کسب و کار را در خود جای داده است. صاحبان بنگاه های تولیدی و خدماتی می توانند با عضویت در این سامانه، کالا، خدمات و محصولات خود را بدون واسطه عرضه کنند

 

این گزارش می افزاید: ابزارهای نوین پرداخت اعتباری و مدت دار برای انجام معاملات تجاری در این سامانه در نظر گرفته شده و امکان تخصیص ویترین اختصاصی به هر کسب و کار به منظور عرضه کالا و خدمات خود بدون محدودیت به سایر اعضا و مصرف کنندگان عمومی نیز در آن در نظر گرفته شده است. کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی کارکرد این سامانه و ثبت کسب و کار در آن در سایت سککوک به نشانی sakkook.ir قابل مشاهده است.

 

حمایت از کالای ایرانی، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی با هدایت منابع به بخش واقعی اقتصادی، کاهش جذابیت کالای قاچاق با ایجاد شرایط مناسب خرید (تسهیلات مدت‌دار با نرخ ویژه و ارزان) کالاهای هدف برای اقشار مختلف جامعه، کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور با افزایش گردش معاملات، سرعت، آسانی و اطمینان پرداخت، حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان از طریق ایجاد تقاضا برای کالا و توسعه بازار، حمایت از مصرف‌کنندگان با متنوع سازی و روش‌های پرداخت با نرخ‌های ویژه برای اقشار مختلف جامعه در تامین کالای موردنظر و ارائه یک الگوی جذاب سرمایه‌گذاری برای عموم مردم جهت جلوگیری از خروج منابع به سمت بازارهای کاذب از مزایای اجرای این طرح است.

 

همچنین از ارائه کارت اعتباری به منظور خرید از فروشگاه‌های سککوک، ارائه راهکارهای مدرن مدیریت زنجیره تامین، ارائه راهکارهای مدرن تأمین مالی زنجیره تامین، ارائه راهکارهای مدرن مدیریت لجستیک، ارائه ابزارهای نوین پرداخت اعتباری و مدت‌دار برای انجام معاملات تجاری و تسهیلات در صدور ضمانت‌نامه خرد تا سقف ۵۰ میلیون تومان توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک می توان به عنوان خدمات ویژه طرح سککوک اشاره کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شهادت امام صادق ع قوه قضائیه خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان نماز جمعه شهید بهشتی بیرجند آمریکا امام صادق ع سککوک بانک ملی رونق کسب و کار کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد