Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ویژه برنامه‌های دهه کرامت سال 1398، امسال با رویکرد «خدمت کریمانه» و در راستای اجرای مأموریت‌های محوله شامل «ترویج سنت و سیره رضوی در راستای ارتقای فرهنگ خیرخواهی، گذشت و کمک به نیازمندان در جامعه» برنامه‌ریزی شده است.

محمدحسین مروج کاشانی/

 ویژه برنامه‌های دهه کرامت سال 1398، امسال با رویکرد «خدمت کریمانه» و در راستای اجرای مأموریت‌های محوله شامل «ترویج سنت و سیره رضوی در راستای ارتقای فرهنگ خیرخواهی، گذشت و کمک به نیازمندان در جامعه» برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژه‌برنامه‌ها از چهارشنبه 12 تیر آغاز می‌شود و تا یکشنبه 23 تیر ماه ادامه دارد. آنچه در ادامه می‌خوانید تنها بخشی از این برنامه‌هاست.

مراسم ولادت حضرت معصومه(س)

- مراسم گلباران حرم مطهر رضوی، صبح ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) ساعت 8:30 تا نماز ظهر، حرکت از عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی. پایان مراسم در رواق امام خمینی(ره)

- سخنرانی، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی، اجرای سرود و همخوانی ذاکران و شاعران اهل بیت(ع) پیش از نماز ظهر در رواق امام خمینی(‌ره)، پیش و پس از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی.

- جشن قرآنی روز دختر «بانوی پیشتاز» ویژه دختران گروه سنی 7 تا 15 سال، شنبه 15 تیر ساعت  9 تا 11 در رواق حضرت زهرا(س)

برنامه‌های تبلیغی مذهبی

- برگزاری نمازهای جماعت باشکوه با حضور مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی در رواق امام خمینی(‌ره) و صحن جامع رضوی

- برگزاری روزانه 11 جلسه سخنرانی ویژه عموم در صحن جامع رضوی، رواق امام خمینی(ره)، صحن انقلاب، ایوان مقصوره صحن گوهرشاد و رواق دارالحجه؛ همچنین 9 جلسه سخنرانی ویژه خواهران در رواق‌های دارالحکمه، حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س)

مناجات‌خوانی‌ها و قرائت ادعیه

- قرائت دعای توسل 18 تیر در صحن جامع رضوی، دعای کمیل 13 و 20 تیرماه در صحن جامع رضوی، قرائت دعای ندبه 14 تیرماه و 21 تیرماه در رواق امام خمینی(‌ره)

- مناجات‌خوانی هر بامداد ساعت 2:30 در رواق امام خمینی(ره)

- قرائت زیارت، همراه با سخنرانی هر شب پیش و پس از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی

- مراسم شعرخوانی هر شب پیش و پس از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی

- برگزاری مسابقه کتاب‌نویسی خانوادگی، کتاب‌نویسی به صورت خانوادگی با اولویت موضوعات امام رضا(ع)، سبک زندگی اسلامی، زیارت، حرم مطهر رضوی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطح کشور

نشست‌های تخصصی

- نشست‌های تخصصی «پرسمان دینی» و «دین نشاط زندگی» هر روز صحن جمهوری اسلامی

- برگزاری نشست صمیمی پرسش و پاسخ در مورد مسائل اعتقادی در تمام اوقات شبانه‌روز در مدرسه پریزاد، رواق امام خمینی(ره)، صحن‌های متبرکه جامع رضوی، انقلاب، آزادی، جمهوری، گوهرشاد و نیز رواق‌های دارالحجه، رواق حضرت زهرا(س) و رواق حضرت معصومه(س)

ویژه‌برنامه‌های گروه‌های زیارتی

- اجتماع دختران به مناسبت روز ولادت حضرت معصومه(س) با سخنرانی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در رواق حضرت زهرا(س)

- «میثاق با امام(ع)» تشرف بیش از 200 گروه از دانش‌آموزان، دانشجویان، هیأت‌های مذهبی و نیروهای مسلح، نهادهای حمایتی و... هر روز در سه نوبت صبح، ظهر و شب در رواق‌های کوثر، دارالکرامه و شیخ حرعاملی

- بیان 20 دقیقه‌ای چرایی هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو پیش از مراسمات حرم مطهر

محافل قرآنی و کرسی تلاوت

- محفل انس با قرآن در جوار عترت، شامل قرائت قرآن کریم، ابتهال و تواشیح در مسجد جامع گوهرشاد- ایوان مقصوره از 12 تیرماه تا 23  تیرماه، پیش از نماز مغرب

- ترتیل‌خوانی قرآن کریم پس از نماز صبح در رواق امام خمینی(ره)

- محفل انس با قرآن ویژه خواهران، ترتیل قرآن کریم همراه با تواشیح و مداحی توسط قاریان و مداحان خواهر، روزهای فرد پیش از نماز مغرب و عشا، رواق حضرت زهرا(س)

- نشست‌های تفسیر و تدبر در قرآن پیش از ترتیل صبح در رواق امام خمینی(ره)، پیش از نماز ظهر و عصر در دارالقرآن‌الکریم، پیش از نماز مغرب در ایوان مقصوره و حلقه تفسیر پس از نماز عصر در دارالقرآن با حضور استادان بزرگوار قرآنی

برنامه‌های پایگاه‌های فرهنگی آداب زیارت

- راه‌اندازی 9 پایگاه فرهنگی سیار در 9 نقطه از حرم مطهر با هدف ارائه خدمات به کودکان و پاسخگویی به پرسش‌های شرعی و اعتقادی و مشاوره خانواده در صحن‌های جامع رضوی، جمهوری، قدس، کوثر، غدیر، آزادی، هدایت و...    

- ویژه‌برنامه خطاطی و اهدای احادیث رضوی با عنوان «حصن حصین» در پایگاه رضوان

- نمایش آیینی با همکاری مؤسسه آفرینش‌ها هر شب در محل باغ رضوان

ویژه‌برنامه‌های زائران غیرایرانی

- برگزاری ویژه‌برنامه‌های «امسیه الشعریه»  در صحن غدیر تا بامداد هر روز پس از مراسم اصلی

- برگزاری جشن میلاد با حضور 8 ملیت در صحن غدیر  ساعت 21 الی 22:30

- برگزاری 58 مراسم جشن میلاد ویژه زائران  غیرایرانی(20برنامه عربی، 10 برنامه اردو، 10 برنامه آذری، 2 برنامه انگلیسی، 2 برنامه زائران افغانستانی،10 برنامه کودک و نوجوان، 4 برنامه ویژه بانوان) شامل: تفسیر نهج‌البلاغه، بیان احکام، محفل شعرخوانی، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی، حلقه معرفت، قرائت ادعیه و زیارت و نماز جماعت

مراسم و برنامه‌های ویژه بانوان زائر

- برگزاری حلقه‌های معرفت عرب‌زبان(صحن غدیر  ساعت 23) و اردوزبان(رواق کوثر ساعت19)،

ارسال بسته پستی به مشترکان خارج از کشور (به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، آذری، فرانسه و آلمانی)

- مسابقه ویژه «در سایه‌سار کرامت رضوی» دهه کرامت، رواق و صحن غدیر (مخصوص عرب زبان‌ها)، رواق دارالرحمه (آذری و انگلیسی زبان‌ها) و رواق کوثر و اتاق 40(اردوزبان‌ها)

تبلیغات محیطی و رسانه‌های نوین

- پوشش برنامه‌ها به طور گسترده در شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع)

- پخش زنده مراسم حرم مطهر روی اینترنت

- ارائه تولیدات ویژه دهه کرامت در شبکه‌های مجازی نورالهدی

- ارائه خدمات و راهنمایی زائر در تمامی اماکن حرم مطهر به صورت ثابت و سیار

تولید محتوا در فضای مجازی

- انتشار محتوای مناسبتی در ایام دهه کرامت در صفحات مختلف سایت‌های آستان قدس رضوی و شبکه‌های اجتماعی به زبان‌های فارسی، عربی، ‌انگلیسی و فرانسه شامل فیس‌بوک،‌ توییتر،‌ اینستاگرام،‌ تلگرام،‌ یوتیوب،‌ کلوپ و...

- تولید و انتشار نماهنگ و موشن‌گرافی، تولید عکس‌نوشت و پوستر و استیکر، تولید کلیپ، گزارش، مصاحبه 

- پخش زنده شامل پوشش تمامی برنامه‌های حرم مطهر رضوی، پخش زنده مراسم و اماکن حرم روی اینستاگرام و تلگرام

مراسم شب و روز ولادت باسعادت امام رضا(ع)

- گلباران شب میلاد حضرت رضا(ع) همراه با اجتماع خادمان و زائران حضرت رضا(ع) حرکت از میدان شهدا به طرف حرم مطهر

- مراسم تعویض پرچم و پوش(برنامه «آوای ملکوت») به همراه نقاره‌زنی(برنامه «بر بال ملائک») صبح میلاد بابرکت حضرت رضا(ع) یکشنبه  23 تیر ساعت 6 صبح، صحن انقلاب اسلامی

- «در پرتو خورشید» ویژه‌برنامه میلاد حضرت رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی صبح میلاد ساعت 10، رواق امام خمینی(ره)

- «در پرتو قرآن» باشکوه‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام در شام میلاد حضرت رضا(ع)، 23 تیرماه پس از نماز مغرب و عشا، صحن جامع رضوی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دهه کرامت ولادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی هفته هلال احمر ۳۰ عنوان برنامه در استان سمنان اجرایی خواهد شد، ابراز داشت: آغازگر برنامه‌ها طبق روال معمول غبارروبی مزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های جان باختگان راه امام راحل و انقلاب است.

وی ضمن بیان اینکه فردا سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه هلال احمر میزبان رسانه‌ها و خبرنگاران است، افزود: جزئیات اقدامات و برنامه‌های هلال احمر طی یک سال گذشته از طریق اصحاب رسانه به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه رژه خودرویی برای فردا سه شنبه برنامه‌ریزی شده است، ابراز داشت: دوره دوازدهم مسابقه استانی دادرس نیز طی امروز و فردا برگزار می‌شود.

درخشان بابیان اینکه تشریح برنامه‌های هلال احمر در نماز جمعه برای عموم مردم دیگر برنامه مهم است، در ادامه تصریح کرد: در میعادگاه نماز جمعه ایستگاه سلامت سنجش فشار خون نیز دایر خواهد بود.

وی از برگزاری مانور سراسری پناه گیری در مدارس با محوریت خانه‌های هلال برای روز ۲۳ اردیبهشت خبر داد و افزود: هدف از این برنامه توجه دانش آموزان و انتقال آگاهی غیر مستقیم به خانواده‌ها پیرامون روش صحیح پناه گیری هنگام بحران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اضافه کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، انجام طرح نیابت، برگزاری اردوی توان افزایی و مانور بهداشت و درمان و اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم تنها بخشی از برنامه‌های مهم هفته هلال را در بر دارد.

کد خبر 6098150

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • شست‌وشوی رواق‌های حرم مطهر رضوی + فیلم
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است