Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از بهزیستی استان کرمان ، عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان دیروز یکشنبه، 9 تیر با اشاره به شرایط امروز جامعه در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی متفاوت است گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی است.
وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام شده است افزود: متاسفانه با وجود همه اقدامات انجام شده باز هم به میزان شرایطی که جامعه با این مواجه است، شاید موفق نبوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در این حوزه با میزان آسیب‌های اجتماعی هم‌خوانی ندارد بیان کرد: به اندازه شرایطی که امروز جامعه درگیر آن است در پیشگیری جامعه به اعتیاد به مواد مخدر موفق نبودیم و روزبه‌روز شاهد آسیب‌های اجتماعی بیشتری هستیم.
وی با بیان اینکه هر ساله اعتبارات ما روبه کاهش است و با این رویکرد قطعا نتیجه عملکرد ما این چنین است گفت: دستگاه‌های مربوط در این حوزه بیشتر از اعتبارات و توانی که در اختیار دارند عمل کرده‌اند و اگر اراده قوی و همگرایی در این حوزه ایجاد نشود متاسفانه اتفاقات تلخی در انتظار ماست.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه کسانی که به این بیماری گرفتارند باید آموزش‌های لازم را ببینند و اعتبارات پیشگیری در این حوزه باید افزایش پیدا کند بیان کرد: در این شرایط باید با اراده جدی به دنبال ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم متناسب با شرایط جامعه قدمی موثر برداریم نه مشکل برنامه داریم و نه قانونی تصریح کرد: تنها مشکل ما، مشکل ارده است و حلقه مفقوده ما در حوزه حاکمیت نبود اراده جدی است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در حال انجام است گفت: اما مسئله مهم این است که این اقدامات باید بر محور پیشگیری و با یک برنامه و با اراده جدی انجام شود تا زمانی که همه در کنار هم باشیم برای ورود به میدان پیشگیری موفق هستیم.
وی با بیان اینکه از سوی دیگر خانواده نقش بسیار مهمی در حوزه پیشگیری و درمان برعهده دارند افزود: متاسفانه نقش خانواده‌ها در این حوزه بسیار کمرنگ و ضعیف است.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه ما در برابر سوداگران مرگ و سوجویان این حوزه چیزی کم نداریم تصریح کرد: مسئله قابل توجه اقدام منسجم قاچاقیان در این حوزه است و اینکه آنها از فضای مجازی به نفع خودشان به خوبی سوء‌استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه اگر ما هم همگام با آنها اقدامات پیشگیرانه خود را به روزرسانی می‌کردیم امروز موفقیت‌های بیشتری نصیب ما می‌شد تأکید کرد: متاسفانه ما به هیچ عنوان از این فضا استفاده مفید و موثری نکردیم و فرهنگ پیشگیری در جامعه مغفول مانده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی صادق زاده بهزیستی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند

ایسنا/کردستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مشارکت مردم در همه زمینه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، لذا از ظرفیت مردم باید در بحث مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

 مهدی رمضانی، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خودشان را در این حوزه ایفا کنند، اظهار کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهادها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تحقق شعار سال تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در حوزه‌هایی که مردم مشارکت مردم داشته‌اند،  موفق بوده‌ایم و اکنون نیز یکی از حوزه‌های جدی که باید از ظرفیت بی بدیل مردم استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

رمضانی با تأکید بر نقش آموزش در آگاه سازی جامعه ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیبهای مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند