Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اطلاعات منابع غربی نظارت بر پروازهای هوایی، روز گذشته یک فروند هواپیمای راهبردی بدون خلبان آمریکایی به مدت پنج ساعت در نزدیکی شبه جزیره کریمه و دیگر مناطق همجوار مرزهای غربی روسیه پرواز شناسایی انجام داد. ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری «اینترفکس» روسیه به نقل از داده‌های منابع غربی نظارت بر پروازهای هوایی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای راهبردی بدون خلبان آمریکایی از نوع «RQ-4A Global Hawk» در تاریخ 30 ماه ژوئن (9 تیرماه) به مدت پنج ساعت در نزدیکی شبه جزیره کریمه و منطقه کوبان در خاک روسیه پرواز شناسایی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات، این هواپیمای شناسایی آمریکایی از پایگاه نظامی-هوایی آمریکا در جزایر سیسیل ایتالیا به هوا برخاست، نزدیک به یک ساعت در مناطق غربی شبه جزیره کریمه گشت‌زنی کرد، سپس تغییر جهت داده و نزدیک خلیج کرچ در دریای آزوف و سواحل نواحی کراسنویارسک روسیه به پرواز خود ادامه داد. این پهپاد آمریکایی همچنین در آبهای ساحلی دریای سیاه و در نزدیکی ناوشکن «Carney» نیروی دریایی آمریکا که مجهز به موشک‌های کروز از نوع Tomahawk است و در این منطقه حضور دارد، پرواز کرد. این پهپاد آمریکایی همچنین در نزدیکی خطوط مرزی منطقه دونباس در شرق و جنوب اوکراین نیز مشاهده شد.

 در تاریخ 23 ماه ژوئن (دوم تیر ماه ) نیز دو فروند هواپیمای جنگی آمریکایی پروازهای شناسایی را در نزدیکی شبه جزیره کریمه انجام داده بودند.

افزایش آشکار حضور نظامی آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای روسیهآمریکا عنوان «اصلی‌ترین متحد غیرناتو» را به اوکراین می‌دهدواکنش روسیه به رای دادگاه بین‌المللی حقوق دریایی درباره آزادی ملوانان اوکراینی

وزارت دفاع روسیه پیش از این بارها نسبت به افزایش اقدامات نظامی کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده است. تنها در اواخر ماه مه، جنگنده‌های واحد مرزبانی نیروی هوا-فضای روسیه 6 بار برای همراهی و دور ساختن هواپیماهای خارجی از مرزهای روسیه به هوا برخاستند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم

یک سرباز روسی برای نجات جان خود، یک گونی سیب زمینی به سمت یک پهپاد تهاجمی پرتاب کرد.

به گزارش فرارو، فیلم حیرت انگیز نشان می‌دهد که چگونه سرباز ارتش روسیه پهپاد اوکراینی را دید که برای کشتن او به میدان جنگ آمده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سرباز نزدیک‌ترین چیزی را که به دستش می‌رسید پرتاب کرد - گونی سیب‌زمینی، بخشی از جیره‌بندی غذایی در خط مقدم - که باعث شد پهپاد در نزدیکی او منفجر شود. بر اثر این ضربه انفجار‌های آبشاری رخ داد، اما سرباز آسیبی ندید. جنگجوی یونیفرم پوش پس از انفجار در میان دود غلیظ سفید در حال فرار دیده می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد - که سرباز خماتوف نام دارد - دچار جراحات جزئی شده است. گفته شده او اهل ازبکستان است که برای مبارزه در صفوف ارتش روسیه با اوکراین ثبت نام کرده است. یک رسانه روسیه عدم ترس او را ستایش کرد، زیرا پهپاد مملو از مواد منفجر بود.

ویدئوی اقدام سریع سرباز خماتوف و سرنگونی پهپاد اوکراینی با گونی سیب زمینی یادآور اقدامات غیرمتعارف و اغلب ناامیدانه‌ای است که سربازان در گرماگرم نبرد به آن‌ها متوسل می‌شوند. 

دیگر خبرها

  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • (ویدئو) لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن
  • تصاویر پهپاد ساقط شده آمریکایی در صعده یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم