Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -مردم سودان در اعتراض به شورای نظامی انتقالی این کشور که قصد ندارد قدرت را به غیرنظامیان تحویل دهد مجددا بدست به تظاهرات خیابانی زدند.

 به نقل از العربیه، تظاهرات مخالفان شورای انتقالی نظامی سودان در خارطوم پایتخت این کشور دست کم 7 کشته و 181 مجروح برجا گذاشته است. 

این تظاهرات روز یک شنبه بعد از چند هفته آرامش نسبی و مذاکرات پراکنده بین شورای نظامی و نمایندگان معترضان دوباره از سرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه پیش از این گزارش داده بود که نیروهای پلیس سودان با شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان مستقر در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یورش بردند.

هزاران نفر از مخالفان شورای نظامی سودان عصر روز یکشنبه با سر دادن شعار «تحویل قدرت به غیرنظامیان»، در نزدیکی مقر وزارت دفاع این کشور و کاخ ریاست جمهوری در خارطوم دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات در حالی برگزار شده که شورای نظامی سودان همچنان مخالف سرسخت انتقال قدرت به غیرنظامیان است.

شورای نظامی سودان که بعد از سقوط عمر البشیر قدرت را در اختیار گرفته است مورد حمایت برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. 

مخالفان سودانی معتقدند که این شورای نظامی در واقع ادامه دهنده راه عمرالبشیر است. 

معترضان سودانی از ششم آوریل گذشته (۱۷ فروردین) به منظور اعمال فشار بر برکناری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان و سپس تحت فشار گذاشتن شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی، تحصن کرده بودند که اخیرا نیروهای امنیتی با حمله به محل تحصن معترضان دستکم ۱۰۰ نفر را کشته و شماری را زخمی کرده‌اند.

 یازدهم آوریل (۲۲ فروردین) گذشته عمر البشیر پس از ۳۰ سال حکومت در سودان با اقدام ارتش این کشور از قدرت کنار گذاشته شد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که شب گذشته، نیرو‌های پلیس آمریکا، ۹۳ معترض حامی فلسطین را بازداشت کردند، امروز اعلام کرده است که مراسم اصلی آغاز فارغ‌التحصیلی (۲۱ اردیبهشت) را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو می‌کند.

به نظر می‌رسد شروع اعتراضات دانشجویی از دانشگاه کلمبیا بود. در این دانشگاه معترضان حامی فلسطین اقدام به برپایی یک چادر برای اعتراض کردند. پلیس ابتدا تلاش کرد که تجمعات دانشجویان را بر هم بزند و ۱۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد، اما این اقدام نتیجه عکس داد و تظاهرات‌ها شدت گرفت.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا