Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین پنج دانشگاه سطح یک کشور راه‌اندازی شد. ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم‌،‌ به نقل از دانشگاه تهران، با توجه به اهمیت بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های سطح یک کشور در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان ملی و با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌های اعضا در حوزه‌های مرتبط با مراودات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی که با دانشگاه‌های خارج از کشور صورت می‌گیرد با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل، بین دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز تشکیل و راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تفاهم‌نامه، حضور اعضا در نمایشگاه‌های بین‌المللی علمی و فناوری به صورت مشارکت متوازن مالی و علمی؛ تأسیس شبکه اطلاعات بین‌المللی میان اعضا برای مشارکت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های متقابل؛ تبادل دانشجو، مدرس و پژوهشگر بین‌المللی و همکاری در حوزه‌های آموزش‌های آزاد از جمله مأموریت‌های این اتحادیه است.

تاکید «کانون دانشگاهیان ایران اسلامی» بر لزوم اجرای مرحله دوم کاهش تعهدات برجامبرخورداری 42 دانشجوی مناطق سیل‌زده از بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهرانهمایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» فردا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود

هم‌چنین همکاری در آموزش و بازآموزی زبان و ادبیات فارسی به غیر فارسی زبانان؛ همکاری در تأسیس شبکه آموزش مجازی بین‌المللی؛ همکاری در تأسیس شعبه و دفتر مشترک در خارج از کشور؛ مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای دانشجویان بین‌الملل؛ همکاری در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های بین‌المللی و تبادل دانشجو، همکار و متخصصان بین‌المللی را می‌توان از دیگر مأموریت‌های این اتحادیه برشمرد.

تفاهم‌نامه اتحادیه دانشگاه‌های جامع و فعال در امور بین‌الملل بین محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران؛ محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد؛ میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز؛ هوشنگ طالبی حبیب‌آبادی؛ رئیس دانشگاه اصفهان و حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز به امضا رسید.

اانتهای پیام/

R1541/P/S1/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه