Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@06:00:03 GMT

اصفهان سیتی سنتر پیشگام در امر مصرف بهینه برق

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۰۷۶۴

اصفهان سیتی سنتر پیشگام در امر مصرف بهینه برق

تابستان امسال نیز مجموعه اصفهان سیتی سنتر در اوقات پیک مصرف برق از ژنراتورهای مجموعه استفاده می کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه تجاری، فرهنگی، تفریحی و گردشگری اصفهان سیتی سنتر، مدیر بهره‌برداری تاسیسات مجموعه اصفهان سیتی سنتر گفت: این سومین سالی است که این مجموعه در ایام تابستان در راستای حمایت از حقوق شهروندان اصفهانی، در ساعات پیک مصرف، بار خود را از روی شبکه بر می ‏دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شهرام بهادرانی در این مدت برق مجموعه از طریق ۵ دستگاه دیزل ژنراتور برقی تامین می ‏شود. مولدهایی که برای تامین برق اضطراری مجموعه پیش بینی شده‌اند و برای تامین مداوم انرژی طراحی نشده اند.

بهادرانی میزان مصرف برق مجموعه را بین ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ کیلو وات بیان کرد و گفت: ساعت‏های قطعی برق به صورت برنامه ‏های روزانه یا هفتگی از سوی شرکت توزیع برق به مجموعه اعلام می ‏شود و طبق آن‏ برق مجموعه از شبکه قطع و به دیزل ژنراتورها متصل می‏ گردد.

وی در مورد تمایل این مجموعه برای تولید برق خورشیدی می‏ گوید: از آن‌جایی که این نیروگاه‌ها به دلیل نیاز به سلول‏های خورشیدی مربوطه باید در فضای وسیع و در معرض نورمستقیم خورشید قرار گیرند معمولا به صورت یک مزرعه در فضای باز نصب می‌شوند. از این رو بهترین مکان مجموعه برای تولید انرژی خورشیدی بام آن است که آن هم به دو دلیل با محدودیت مواجه است.

بهادرانی افزود: با این وجود بررسی امکان پذیری استفاده از انرژی خورشیدی ادامه داشته و در صورت نبود محدودیت اجرایی، در آینده از این انرژی پاک استفاده خواهد شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انرژی خورشیدی برق رسانی پیک مصرف برق تولید برق سیتی سنتر سیتی سنتر اصفهان نیروگاه خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی

حمیدرضا کریمی‌فرد اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در سطح استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد ۵ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم اکنون فعال هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، متوسط میزان تابش این استان را بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و افزود: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است. 

کریمی‌فرد، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت‌نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست