Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابد حقدادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، پیرامون برنامه‌های اوقات فراغت سال جاری در استان مرکزی اظهار کرد: چگونگی گذراندن اوقات فراغت به شکل هدفمند و همراه با برنامه ریزی از مهم‌ترین برنامه‌های زندگی امروزی هر فردی به شمار می‌رود. در این راستا فراهم نمودن امکانات لازم و هدایت نسل جوان برای شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت می‌تواند علاوه بر شکوفایی استعدادها و ارتقای مهارت آنها، به سازندگی کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: نقش خانواده‌ها و مسئولین در موضوع اوقات فراغت جوانان و نوجوانان حائز اهمیت است.

حقدادی با اشاره به اهمیت اوقات فراغت و لزوم برنامه ریزی صحیح آن در طول سال و به ویژه فصل تابستان بیان کرد: در این راستا دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی برنامه‌هایی را برای غنی سازی اوقات فراغت در نظر می‌گیرند.

وی افزود: ساماندهی اوقات فراغت جوانان از جمله موضوعات مهمی است که اداره کل ورزش و جوانان استان با اتخاذ برنامه ریزی، سیاست گزاری و نظارت بر امور با همکاری و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان انجام می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی به اهم برنامه‌های سال ۹۸ در راستای غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسه ستاد ساماندهی با موضوع اوقات فراغت و ارائه راهبردها و سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در حوزه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، مکاتبه با دستگاه‌ها و جمع بندی برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها به منظور اطلاع رسانی در فضای مجازی، برپایی ایستگاه «از من بپرسید» و توزیع بروشور اطلاع رسانی پایگاه‌های فراغتی استان توسط معاونت فرهنگی و امور جوانان، جمع بندی برنامه‌های فراغتی دستگاه‌ها از جمله برنامه‌های امسال است.

حقدادی افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان همکاری با سمن‌های حوزه جوانان استان و استفاده از ظرفیت‌های آنها است که برای بحث اوقات فراغت در سال جاری برنامه ریزی برای تشکیل کمیته نظارت و ارزیابی بر فعالیت دستگاه‌ها با حضور اعضای مجمع این سمن‌ها انجام شده است.

ترویج روش‌های گذران فراغت با تأکید بر ورزش همگانی، مفرح و نشاط آور، ترویج سواد رسانه‌ای و آموزش روش‌های بهینه استفاده از فضای مجازی به جوانان، ترویج سبک زندگی اسلامی در برنامه‌های اوقات فراغت، توجه ویژه به غنی سازی اوقات فراغت جوانان عشایر، روستایی، کم درآمد و حاشیه نشین در دستور کار است مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطر نشان کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت می‌توان از ظرفیت سمن‌های جوانان و خانه جوان استفاده کرد و در این راستا برای آنها اردوهای هویتی گردشگری ویژه جوانان برگزار می‌شود.

وی گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت دوره‌های مختلف ورزشی در سطح استان برگزار می‌شود و سعی شده از حداکثر ظرفیت سالن‌های ورزشی، استخرها و زمین‌های چمن در شهرستان‌ها استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت در مناطق محروم و روستایی بازی‌های بومی محلی و در طول سال و به ویژه در تابستان همایش‌های پیاده روی خانوادگی با هدف حضور خانواده‌ها در کنار جوانان برگزار می‌شود.

حقدادی اظهار کرد: رویکردهای حوزه اوقات فراغت از نگاه اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری اهتمام در جلب همکاری بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت حداکثری جوانان در برنامه ریزی، اجرا و نظارت برنامه‌های اوقات فراغت جوانان، توانمندسازی سمن‌های جوان با موضوع اوقات فراغت و استفاده از قابلیت آنها برای برنامه ریزی، اجرا و نظارت برنامه‌های فراغتی، هماهنگ سازی دستگاه‌های استانی با هدف پوشش نیازهای جوانان و اجرای برنامه‌های غیرتکراری و تقاضامحور، اجرای برنامه‌های گردشگری با توجه به ظرفیت استان‌ها به منظور ارتقای هویت، ایجاد شادابی و نشاط در بین جوانان، فراهم نمودن زمینه تعامل هرچه بیشتر جوانان، خانواده‌ها، مسئولین و صاحب نظران، شکوفایی استعدادهای جوانان، ارائه الگوهای شایسته و هویت آفرینی در نسل جوان از طریق معرفی و تجلیل از نخبگان و جوانان برتر می‌باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: از دیگر رویکردهای حوزه اوقات فراغت این اداره کل ترویج روش‌های گذران فراغت با تأکید بر ورزش‌های همگانی، مفرح و نشاط آور، ترویج سواد رسانه‌ای و آموزش روش‌های بهینه استفاده از فضای مجازی به جوانان و خانواده‌ها، ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی از طریق برنامه‌های اوقات فراغت، توجه ویژه به غنی سازی اوقات فراغت جوانان عشایر، روستایی، کم درآمد و حاشیه نشین است.

وی در ارتباط با آمار شرکت کنندگان در برنامه‌های وقت فراغت سال گذشته دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در سال ۹۷ حدود ۷۸۰ هزار نفر در برنامه‌های فراغتی دستگاه‌های اجرایی استان شرکت کردند و ۸۰۰ پایگاه اوقات فراغت در دستگاه‌های مربوطه استان فعال بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: تاکنون ۱۵ دستگاه اجرایی استان برنامه‌های اوقات فراغت خود را به اداره کل ورزش و جوانان اعلام کرده اند.

کد خبر 4654745

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقات فراغت سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران

معاون توسعه ورزش بانوان در پیامی، تاریخ‌سازی نازنین فاطمه عیدیان با کسب مدال طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا و رکوردزنی در ماده ۴۰۰متر با مانع را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی تاریخ‌سازی نازنین‌فاطمه عیدیان در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا- دوبی و کسب مدال طلای ماده ۴۰۰ متر با مانع برای نخستین‌بار و شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان با ثبت رکورد ۵۸.۸۶ ثانیه، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پیامی تاریخ‌سازی عیدیان را تبریک گفت. متن پیام مریم کاظمی‌پور به این شرح است:

«دیگر بار دختری از خطه دلیرپرور این سرزمین با تلاش و همت خود به‌نام مردم ایران اسلامی تاریخ‌سازی کرد.

نازنین‌فاطمه عیدیان با کسب مدال طلای دوومیدانی برای نخستین در ماده ۴۰۰ متر با مانع در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با کسب مدال و ثبت رکوردی جدید نام خود را بر جریده ورزش قاره کهن ثبت کرد تا آغازی برای افتخارآفرینی‌های آتی بانوان این سرزمین در رشته دوومیدانی در رویدادهای بزرگ‌تر و مهم‌تر از جمله المپیک آسیایی و جهانی باشد.

اینجانب فتح قله رقابت‌های دومیدانی جوانان آسیا و کسب مدال تاریخی طلا و رکوردی تازه در این ماده را به جامعه ورزش کشور تبریک عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال موفقیت روزافزون را برای نازنین‌فاطمه عیدیان، شیرزن دوومیدانی کار کشورمان خواستارم.»

منبع: ایرنا

کد خبر 748333

دیگر خبرها

  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت