Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@11:09:38 GMT

◄ 3 درخواست مهم برای نجات «تن-‌کیلومتر»

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۰۸۴۹

◄ 3 درخواست مهم برای نجات «تن-‌کیلومتر»

تین‌نیوز | 

رئیس انجمن رانندگان بخش کالای دهگلان متنی را در قالب انتقاد و پیشنهاد در کانال تلگرامی این انجمن منتشر و اظهار امیدواری کرد مورد توجه مسئولان قرار گیرد و راهگشای حل مشکلات رانندگان بخش حمل جاده‌ای کالا باشد.

به گزارش تین نیوز، محمد جعفر امیری در بخشی از متن منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با بیان این‌که بدون توجه به واقعیت‌های موجود مشکلات حل شدنی نیست، نوشـت: بعد از اعتراضات صنفی کامیونداران در خرداد ۹۷، صدها قول و قرار وحرف و حدیث از جانب عزیزان مسئول شنیده شد، ده‌ها جلسه حتی در سطح وزیر با نمایندگان کامیونداران برگزار گردید؛ روزها و شب‌ها وقت صرف و طرح‌های جدیدی برای برون رفت از مشکلات ارایه شد، از جمله طرح تن کیلومتر که ساعت‌ها جلسه برای آن انجام شد، نتیجه چه شد؟

وی در این نامه مدعی شد: طرح تن کیلومتر عملاً با شکست مواجه شد، چون دیدیم که این طرح نیست که نرخ کرایه را برای کامیوندار رقم می‌زند؛ این عرضه و تقاضا و رشد تورم است که برای کامیوندار نرخ کرایه تعیین می‌کند؛ این طرح تنها و تنها برای شرکت‌های حمل‌ونقل سود آور شد و آنها به خواسته‌های خود رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال صنفی در بخش دیگری از متن منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به بیان برخی دیگر از مشکلات رانندگان پرداخت و تاکید کرد:  بحث زیان‌آور بودن شغل رانندگی همچنان به‌حال خود رها شده است، حق بیمه تکمیلی رانندگان که قرار بود از سهم دریافتی شرکت‌ها از صادر کردن بارنامه پرداخت شود، عملاً از جیب راننده پرداخت می‌شود و امروز شرکت‌ها در این مورد عملاً شانه خالی کرده و کسی حاضر به پاسخگویی نیست.

او اضافه کرد: در طول یکسال گذشته هر کامیوندار تنها توانسته 2 جفت لاستیک در موارد کمی سه جفت لاستیک دریافت کند و این درحالی است که قیمت‌ها سرسام آور بالا رفته و واقعاً توان خرید نیست. قیمت روغن چند برابر شده، اقلام دیگر هم، هر کدام رشد خیلی بالا و در بعضی موارد ۳۰۰ درصدی داشته است.

 وی با تاکید بر این‌که حمل‌ونقل جاده‌ای در حال زمین‌گیر شدن است، بیان کرد: با همه این مشکلات و ناتوانی‌ها در رفع آنها، مسئله سوخت هم  به معضلی لاینحل تبدیل شده است.

این فعال صنفی در بخش دیگری از متن منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در تمام زمینه‌ها می‌توان اقتصاد مقاومتی را معنی و ترسیم کرد اما اگر کامیون سوخت نداشته باشد حرکت نمی‌کند.

رئیس انجمن رانندگان دهگلان در ادامه این متن پیشنهادات زیر را به مسئولان مرتبط ارایه و اظهار امیدواری کرد مورد توجه دولتمردان قرار گیرد:

 به‌طور کلی سهمیه‌بندی سوخت را بردارید تا راننده با خیال راحت بدون دغدغه فکری در جادها تردد کند.  مشغول بودن فکر راننده می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به جامعه وارد کند. در مهریز یزد راننده مسنی را دیدم از جایگاه درخواست گازوئیل آزاد می‌کرد، کامیونش با بار و امانت مردم، خاموش شده بود، این آبروریزی نیست؟ با همه مشکلات می‌شود ساخت اما با کمبود سوخت خیر. به‌جای بخشنامه و سخنان سختگیرانه علیه این قشر، به فکر دلجویی از آنان باشید.

وی دلایلی که لازم است مسئولان به جهت بروز آنها از رانندگان دلجویی کنند را به شرح زیر برشمرد:

 گرانی افسار گسیختە اقلام مورد نیاز کامیون  چپاول رانندگان توسط برخی شرکت‌های حمل‌و‌نقل عدم اجرای صحیح و به معنایی شکست طرح تن کیلومتر و نا امیدی کامیونداران از این طرح عدم دفاع از طرح سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی عدم دفاع از رانندگانی که بیمه آنها در طول سال‌های ۷۳ تا ۸۳  توسط شرکت‌های حمل‌و‌نقل خورده شد و به‌حساب بیمه وارد نگردید و راننده مجبور شد ۱۰ سال دیگر با تمام سختی‌ها و مشقت‌ها به شغلش ادامه دهد. آوارگی و ماندن در جاده‌ها به‌خاطر نبود سوخت کافی و ایجاد بازار سیاه سوخت توسط سودجویان و دلالان سوخت. تورم شدید و گرانی بیش از حد لوازم یدکی و لاستیک و روغن ندادن پس‌کرایە کامیونداران توسط شرکت‌های خلیج فارس و آبادان و عدم دفاع سازمان از حقوق رانندگان -و صدها مشکل دیگر که می‌طلبد از راننده دلجویی شود.

امیری در ادامه از مسئولان دولتی خواست با همکاری گرفتن از انجمن‌های رانندگان به‌عنوان تشکل‌های مردم نهاد و خصوصی که می‌توانند در خیلی موارد کمک حال دولت برای برون رفت از مشکلات باشند به حل مشکلات رانندگان بپردازند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سهمیه سوخت حمل بار جاده ای تن کیلومتر گرانی لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از اسکای اسپورتس؛ آنتونی دیویدسون به عنوان راننده پیشین فرمول یک و کارشناس کنونی این مسابقات گفت: من واقعاً احساس می‌کنم که بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است. نمی‌دانم این آخر هفته چه اتفاقی رخ خواهد داد.

دیویدسون افزود: احساس می‌کنم رانندگان جدید به فرمول یک خواهند آمد و برخی رانندگان کنونی ممکن است بروند. این یک تغییر بسیار بزرگ در فرمول یک خواهد بود.

اخیراٌ مشخص شد فرناندو آلونسو قرارداد خود را با استون مارتین تمدید کرده است و نیکو هالکنبرگ در پایان این فصل هاس را ترک خواهد کرد. این راننده آلمانی چند روز با آئودی به توافق رسید. در ابتدای سال جاری نیز اعلام شد که لوئیس همیلتون از فصل آینده از مرسدس به فراری می‌رود.

دیگر خبرها

  • حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در خوزستان حمل شد
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • فیلم| نجات خانم بمی بعد از ۴ روز از بین دو دیوار!
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد