Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:44:21 GMT

افزایش ۱۰ برابری پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۰۹۲۴

افزایش ۱۰ برابری پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی اظهارداشت: در این سال ها در حوزه پلاک گذاری ماشین های کشاورزی اتفاقات بسیار بزرگی رقم خورده است. در یک بازه زمانی از سال ۸۱ تا ۹۲ حدود ۲۰ هزار دستگاه تراکتور و کمباین در کشور پلاک شد اما طی این ۵ سال به ۲۲۱ هزار دستگاه رسیده است که ۱۰ برابر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پلاک گذاری به معنی هویت دهی به ماشین آلات کشاورزان کشور است و این افراد صاحب سند رسمی و پلاک راهنمایی و رانندگی شده اند و سرمایه آنها مشخص شده و هویت پیدا کرده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با تجهیز ماشین آلات کشاورزی به کارت سوخت تشریح کرد: ما در سه استان کشور به صورت پایلوت کارت سوخت را عملیاتی خواهیم کرد که این سه استان سمنان، تهران و کهکیلویه و بویر احمد هستند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که شأن کشاورزان در زمان دریافت سوخت رعایت شود. می خواهیم راننده ماشین های کشاورزی هم مانند دیگر رانندگان کارت سوخت داشته باشد و در این کارت، سوخت ذخیره شود، بتواند مدیریت کند تا سهمیه‌اش از بین نرود.

عباسی تشریح کرد: ما بحث پرداخت سوخت از طریق کارت سوخت را با شارژ کردن سوخت بر روی یکی از کارت های بانکی متقاضی دریافت سوخت انجام خواهیم داد. مسئولان حوزه راهور و سوخت کشور و همچنین در حوزه سیستم های نظارتی به ما کمک کردند تا این پروژه عملیاتی شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم به تمامی تراکتورها و کمباین های کشور بر اساس کارت سوخت و پلاک، سوخت تحویل دهیم و این پروسه را از این طریق مدیریت کنیم. این پایلوت ها از تیرماه جاری اجرا می شود و امیدواریم این امکان سنجی نتیجه خوبی داشته باشد تا ما بتوانیم این کار را به تمام تراکتورها و کمباین های پلاک شده در بخش تعمیم دهیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به نیاز بخش مکانیزاسیون به ارز مبادله ای تصریح کرد: ما امیدواریم ارز مبادله ای برای آن بخش از ماشین آلات کشاورزی که در داخل تولید نمی شود و در تولید محصولات اساسی مانند برنج دخالت دارد، کماکان ادامه پیدا کند.

وی افزود: با حمایت های وزیر جهاد کشاورزی سال گذشته علی رغم تمام محدودیت های ارزی به حوزه ماشین های زراعت برنج ارز تخصیص داده شد و در حوزه ماشین های شیردوش و تولید جوجه از سهم ارز دولتی استفاده شد. رقم ارز مورد نیاز چشم گیر نیست اما در شرایط تحریم؛ پرداخت ارز به ماشین آلات کشاورزی بسیار در تولید محصولات اساسی اثرگذار است.

عباسی ابراز امیدواری کرد: ما در مجموع شرایط خوبی را در کشور داریم و اگر بتوانیم با همین روند پیش برویم و بانک کشاورزی هم همکاری خود را با ما ادامه دهد می توانیم سرمایه گذاری خوبی را در این بخش داشته باشیم.

کد خبر 4654747

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کارت سوخت بانک کشاورزی برنج ماشین آلات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدکرم مرادی ظهر امروز افزایش قیمت کود شیمیایی را در سالجاری یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود علاوه بر نگرانی کشاورزان، توان خرید عوامل توزیع کود نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: ۷۵ درصد اراضی کشاورزی اسدآباد خرد و زیر یک هکتار است که این مهم باعث شده است کشاورزان سهمیه کمتری از کود شیمیایی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی اسدآباد اظهار داشت: توزیع کود بهاره از دیماه سال گذشته در عوامل توزیع شروع و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه کود شهرستان ۹۵۰۰ تن است که طبق متراژ زمین بین کشاورزان توزیع می‌شود.

کد خبر 6089180

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود