Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@12:03:31 GMT

وزش باد نسبتا شدید در تهران طی امروز

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۱۲۰۵

وزش باد نسبتا شدید در تهران طی امروز

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۰ تیر) نسبت به روز گذشته است، اظهار کرد: برای برخی ساعات امروز به‌ویژه بعد ازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال‌غربی انتظار می‌رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با افزایش تابش نور خورشید و دمای هوا در طول روز شرایط برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی فراهم می‌شود و طی بعد ازظهر امروز (۱۰ تیر) بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ بر غلظت آلاینده ازن افزوده می‌شود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز (۱۰ تیر) وضعیت کیفیت هوای بیشترمناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

شهبازی افزود: به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت امروز و تداوم این شرایط تا فردا (۱۱ تیر) تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح‌ فردا دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه با افزایش میزان ناپایداری جوی طی فردا (۱۱ تیر) برای برخی ساعات به‌ویژه بعد ازظهر افزایش میزان ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: از این رو احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا طی برخی ساعات وجود دارد.به گفته شهبازی دمای هوا در تهران تا روز آینده روند کاهشی دارد.

مدیر واحد مدل سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۹۵ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۶ قرار گرفته است و شاهد افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت هستیم.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد