Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی حسین رعیتی فر روز دوشنبه در نشست هم افزایی دستگاه های اجرایی برای رونق تولید و هماهنگی طرح جهاد همبستگی ملی که به مناسبت روز صنعت در ستاد فرماندهی سپاه البرز برگزار شد، افزود: امروزه شاید پاشنه آشیل ما در حوزه اقتصادی باشد و به همین دلیل باید تلاش ویژه ای در این حوزه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: شعار اصلی ما در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و این شعار در حوزه های مختلف خود را بروز داد ولی در حوزه اقتصادی نتوانسته ایم استقلال خود را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیج کارگری و کارخانجات کشور با بیان اینکه امروز با همه تلاش ها، وضعیت کشورمان با گذشته تفاوت می کند، گفت: در حوزه سیاسی ۳۶ انتخابات برگزار کرده ایم و ۸۵۰ میلیون رای به صندوق ها ریخته ایم و در دوران دفاع مقدس نیز یک تنه در مقابل ۵۰ کشور ایستادیم و زمانی که نظام از ظرفیت مردم استفاده کرد، فتح الفتوح هایی انجام شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس تا قبل از سال ۶۱ موفقیت چندانی نداشتیم زیرا از ظرفیت مردمی خوب استفاده نکرده بودیم ولی بعد از آن، دفاع مقدس به خوبی پیش رفت و اکنون نیز اگر بخواهیم در حوزه اقتصادی پیروز باشیم باید از ظرفیت های مردمی خوب استفاده کنیم.

رعیتی فر ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شهرک های صنعتی زیادی ایجاد شد که می تواند ما را درحوزه اقتصادی از تله دشمن نجات دهد و امروز دشمنان در تلاش هستند ما را در حوزه اقتصادی به چالش بکشانند.

رئیس بسیج کارگری و کارخانجات کشور گفت: افسران جنگ اقتصادی باید کار را به خوبی انجام داده، خوب تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند.

وی افزود: هر کارگاهی که در کشور تعطیل شود یک سنگر را از دست داده ایم و بسیج کارگری کشور تلاش می کند که جلوی تعطیلی کارخانجات و مشکلات تولید را بگیرد.

این مسئول اظهار داشت: در این بخش تلاش می کنیم تسهیل گری و رفع موانع تولید را انجام داده، تثبیت اشتغال کرده و خدمات رسانی به کارگران داشته باشیم.

وی یادآور شد که در سراسر کشور ۱۳ میلون کارگر که به همراه خانواده هایشان حدود ۴۳ میلیون نفر هستند تحت پوشش تامین اجتماعی می باشند.

معیشت کارگران در وضعیت خوبی نیست

رئیس بسیج کارگری و کارخانجات کشور ادامه داد: با تمام تلاش های صورت گرفته در حوزه کارگری کشور، امروز معیشت کارگران در وضع خوبی نیست و نیاز به تلاش بیشتر برای این قشر زحمت کش است.

وی با بیان اینکه قشر کارگر، ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است، افزود: کارگران با دشمن می جنگیدند و در کارخانجات نیز با چرخاندن چرخ اقتصاد تلاش می کردند.

رعیتی گفت: از ظرفیت تمام اقشار کمک می گیریم تا این جامعه زحمت کش کشور را کمک کنیم که یکی از این کارها حمایت از کالای ایرانی است.

وی اضافه کرد: امروزه مظلومیت تولید کنندگان و صنعتگران کشور خیلی به چشم می آید زیرا با وجود تولید کالای خوب و باکیفیت برای به دست آوردن بازار مصرف، آن را با برند خارجی در بازار عرضه می کنند که نشان از عدم فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی است.

رعیتی فر بیان داشت: به همین منظور برای حمایت از کالای ایرانی طرح «ایران یار» را به اجرا گذاشته ایم تا دانش آموزان و افراد موثر در اجتماع را با ظرفیت های تولید آشنا کنیم و دستاوردهای چهل ساله را ببینند.

وی افزود: در اجرای این طرح مدیران صنعتی در اجتماعاتی حضور یافته و در خصوص تولید و اشتغال ایجاد شده اطلاع رسانی می کنند که تثبیت اشتغال و تولید نتیجه این طرح خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: این طرح در سال ۹۸ با حمایت بیشتر سازمان بسیج کشور و اقشار بسیج گسترش یافته که با عنوان طرح «حاتم» به معرفی تولیدات برتر کشور، خدمات ارایه شده و تغییر ذائقه مردم به تولیدات ملی می انجامد.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیاز به تلاش زیادی دارد، گفت: اغنای کارگر و کارفرما به تولید محصول با کیفیت می تواند مردم را تشویق به استفاده از این کالاها کرده و همچنین کشورهای همسایه را ترغیب به استفاده از این کالاها و ایجاد بازار هدف در آن کشورها بکند.

رئیس بسیج کارگری و کارخانجات کشور تاکید کرد که در حوزه تولید باید اتفاقات خوبی بیفتد و مردم نیز مطالبه گری برای تولید با کیفیت داشته باشند و این طرح باید در ظرف مدت سه سال به جمع بندی برسد تا به رونق تولید و تثبیت اشتغال و جلوگیری از خروج ارز هم بیجامد.

رغبتی فر افزود: رزمایشی شهریور ماه سال گذشته به نام «شیفت ایثار» انجام دادیم تا ترویج فرهنگ ایثار را در کارخانجات داشته باشیم که بیش از ۵۰ هزار کارگر در آن شرکت کردند.

وی اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس مدیریت جهادی حاکم بود به طوریکه در آن زمان فرماندهان خودشان پیشقراول و جلودار بودند و این فرماندهان مدیریت جهادی داشتند ولی امروز این نقیصه وجود دارد که بیشتر مدیران در فضای غیرعملیاتی تصمیم گیری و تصمیم سازی می کنند.

وی گفت: امروز نشسته ایم و به عده ای می گوییم که این کار را بکنند که نتیجه آن فراموش شدن مدیریت دفاع مقدس و جهادی است در حالیکه این مدیریت باید مثل خونی تازه جاری شود تا به مردم در حوزه اقتصادی کمک شود.

در این نشست که با حضور فرمانده سپاه البرز برگزار شد، تعدادی از مدیران بخش صنعت استان و صنعتگران نیز حضور داشتند.

۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست

فرمانده سپاه استان کرمان گفت: اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی با دشمن نیست و تلاش کارگران باعث شده تا دشمن در این جنگ هم موفقیتی نداشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مراسم تجلیل از کارگران نمونه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر صبح امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، مسئولان شهرستانی و کارگران این مجموعه برگزار شد.

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: کارگران در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند که این روز را به آنها تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها شعار سال را با موضوع تولید و اقتصادی انتخاب می‌کنند، بیان کرد: این انتخاب شعار سال نشان از اهمیت پیروزی در جنگ اقتصادی برای کشور دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه امروز جبهه اقتصادی کمتر از جبهه جنگ سخت نظامی با دشمن نیست و از مجاهدت همه تلاشگران این عرصه تشکر می‌کنم، ادامه داد: پیامبر (ص) بر بازوان کارگران بوسه زد تا به ما نشان دهد که باید قدردان زحمات و تلاش کارگران در عرصه کار و تولید باشیم. 

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 14 هزار شهید کارگر در کشور داریم که در عرصه جنگ نظامی هم کمک کردند، گفت: دشمن بیش از چهار دهه در جنگ اقتصادی با ما وارد شده ‌اما ایستادگی و مقاومت مردم و کار و تلاش کارگران باعث شده تا در این جنگ هم موفقیتی نداشته باشد.

سردار نظری با اشاره به اینکه امروز حوزه مقاومت بسیج شهید الله‌دادی کارگران و کارخانجات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این منطقه افتتاح شد که می‌تواند اثرگذاری بسیار خوبی برای افزایش تولید و توسعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده امام جمعه سیرجان در این جلسه با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار داشت: همه واقف هستید که فرآیند تولید، ستون فقرات کشور است و اگر تولید نباشد کشور از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه طبیعی است که کارگر ستون فقرات تولید است و تلاش کارگر است که به تولید منجر می‌شود، گفت: جامعه کارگری بزرگ‌ترین جامعه و خانواده در دنیا است؛ نگاه به کارگر و نگاه به اصل کار یک نگاه یکسو و یک جانبه نباید باشد.

امام جمعه سیرجان با اشاره به اینکه امروز جامعه ما نیاز به کار و تولید دارد، افزود: انسان از نظر روحی نیز نیاز به کار دارد و فطرت آدمی با کار و تلاش سرشته است؛ بیکاری فسادآور و فسادزا است و ضرورت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای تولید و اشتغال در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر