Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان کمبود آب باید با صرفه جویی مردم و مدیریت فشار از سوی شرکت آب و فاضلاب، جبران شود و ما در این مورد به هیچ عنوان قطعی و جیره بندی آب نخواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین غفاری مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ” راه آرمان ” در خصوص آخرین وضعیت کمبود آب شرب شهر کرمان گفت: در حال حاضر مشکلی در مخازن آب نداریم و همه آن ها آبگیری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تصریح کرد: میزان تولید آب ما در اوج پیک مصرف، هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه است و میزان مصرف مردم ۳ هزار لیتر در ثانیه است  وما چیزی حدود هزار و ۱۰۰ لیتر آب کمبود آب داریم.

غفاری در ادامه مطرح کرد: بنابراین این میزان کمبود آب باید با صرفه جویی مردم و مدیریت فشار از سوی شرکت آب و فاضلاب، جبران شود و ما در این مورد به هیچ عنوان قطعی و جیره بندی آب را نخواهیم داشت.

وی افزود: اگر ما بخواهیم قطعی آب را در شبکه اعمال کنیم و آب را جیره بندی کنیم مصرف آب را بالاتر می برد چرا که برخی با قطعی ۲ ساعته آب شروع به انباشت کردن آب می کنند و با وصل مجدد، این آب های انباشت شده را بیرون می ریزند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه قطعی آب در دستور کار این شرکت نیست عنوان کرد: از طرفی قطعی آب در شبکه ایجاد خلا می کند و با وصل شدن مجدد آن شکستگی ها در شبکه بالا می رود  بنابراین تصمیم ما براین شده است که اب را در کل شبکه مجاز شهر داشته باشیم و این کار را با مدیریت فشار انجام می دهیم تا آب به صورت یکنواخت در تمام شهر وجود داشته باشد.

غفاری اضافه کرد: در ساعاتی از شبانه روز تعدادی از پمپ ها را خاموش می کنیم تا مخازن، فرصت آبگیری داشته باشند و وقتی مخزن آبگیری شود روز بعد آن منطقه آب کافی خواهد داشت.

وی در خصوص کمبود شدید فشار آب در برخی مناطق گفت: همه مناطق به یک نسبت دچار کمبود فشار آب می شوند ولی طبقات یک به بالا به دلیل افت فشاراصلا آب ندارند لذا این افراد باید در خانه های خود منبع بگذارند و پشت آن پمپ تعبیه کنند تا  در ساعاتی که فشار آب بالا می آید منابع آن ها ذخیره سازی آب را انجام دهد تا در طول ساعاتی که افت فشار را در شبکه آبرسانی شهر داریم با استفاده از این منبع آب داشته باشند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از افزودن ۵ حلقه چاه جدید دراواخر خرداد سال جاری به شبکه آبرسانی شهر کرمان خبرداد و عنوان کرد: در حال حاضر نیز به دنبال افزودن چاه های جدید هستیم که یا با اجاره کردن چاه های کشاورزی یا  حفرچاه های جدیدی این کار انجام می شود که همه این هامستلزم هزینه های سنگین و بود و نبود آب است.

غفاری با بیان اینکه حفر چاه های جدید که جز سوراخ کردن زمین و مصرف منابع آب زیرزمینی نیست و دردی را دوا نمی کند، گفت: سفره های آب زیر زمینی بسیار پایین رفته است و بهترین روش این است که صرفه جویی را در دستور کار قرار دهیم که ما از طریق نصب بیلبورد و پخش تراکت در سطح شهر به دنبال اجرای این امر هستیم.

 وی ادامه داد: مردم باید کولرها را زمانی که لازم نیست خاموش کنند و هم چنین با نصب یک سایه بان برای کولر حتی از جنس مقوا می توانند ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از راه های صرفه جویی این است که در این تابستان که اوج مشکلات کم آبی کرمان است مردم حیاط و درب خانه های خود را با آب نشویند که این به شدت در مصرف آب تاثیر پذیر است.

غفاری ادامه داد: در صورتی که فضای سبز باغچه ای در خانه ها وجود دارد حتی الامکان آن را شب و به مقدار اندک آبیاری کنند چرا که جمعیت شهر کرمان یک میلیون نفر است و اگر هر کرمانی ۱۰ لیتر آب که با باز کردن ۲۰ ثانیه شیر آب صورت می گیرد صرفه جویی کند روزانه ۱۰ میلیون لیتر آب صرفه جویی می شود و اگر مردم دو ماه صرفه جویی کنند ۶۰۰ میلیون لیترآب ذخیره می شود و به این ترتیب مشکل بی آبی کرمان حل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در تهران توضیح داد: میانگین بارش‌ها در فروردین ماه، نرمال و حتی بیشتر از حد نرمال بود و با ادامه بارندگی در این هفته در استان تهران، سمنان و مناطق مرکزی تا جنوبی کشور بارندگی خوبی در پیش است؛ ولی این بارندگی‌ها کمبود آب در این استان‌ها را با توجه به فرصت اندک باقی مانده، جبران نخواهد کرد چراکه در برخی استان‌ها با ذخیره آب مطلوب فاصله زیاد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: هشدار ناظران هواشناسی درباره گرمای شدید

وی با اشاره به این‌که توان تبخیر در کشور ما بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: استان تهران با ۲۸۰ میلیمتر بارش سالانه ۲۰۰۰ میلیمتر توان تبخیر دارد. در حالی‌که رفتار ما با آب منطقی نیست؛ در نتیجه اگر شرایط بارندگی به حد نرمال هم برسد ما هنوز با شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم.

وظیفه وضعیت بارندگی در استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی را در شرایط کلی کمتر از حد نرمال خواند و اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال ۴۰ درصد منفی است. رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور با بیان اینکه میزان بارش در تهران از ۲۲۰ میلیمتر در سال به ۱۲۰ میلیمتر هم نرسیده است، افزود: علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما حجم ذخایر آبی کل ۵ سد تهران کمتر از ۲۰ درصد است و با کمبود آب قابل توجهی مواجه هستیم.

وظیفه ادامه داد: در تهران تقریباً نیمه اول خرداد به بعد بارش قابل توجهی نداریم و اگر هم باشد به‌صورت رگباری خواهد بود؛ باران‌های تابستانی نیز معمولاً سیل‌آسا و تخریب‌کننده هستند که نمونه‌اش را در سیل سال ۱۴۰۱ در امامزاده داود و فیروزکوه تجربه کردیم.

وی وضعیت بارش‌های تابستانی در برخی مناطق کشور به ویژه جنوب شرق را نسبت به سال گذشته خیلی بهتر دانست و گفت: در جنوب کشور نیز تنها در همین یکی دو هفته آینده بارندگی وجود دارد و بعد به صورت اقلیمی بارندگی قطع می‌شود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی با اشاره به بارندگی‌های خوب رخ داده در برخی مناطق کم بارش کشور، اظهار داشت: در استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، جنوب اصفهان و جنوب چهارمحال و بختیاری نسبتاً وضعیت بارندگی آنرمالی شدیدی داشت و در استان سیستان و بلوچستان نیز عمدتاً بارندگی‌ها فراتر از حد نرمال بود. هرچند این بارندگی‌ها به ویژه در مناطق ساحلی رگباری بود و منتهی به دریا می‌شد.

وی بیان داشت: تا پیش از این بارندگی‌ها، سدهای استان هرمزگان وضعیت ناخوشایندی داشت و کمبود بارش در استان هرمزگان به منفی ۵۸ درصد نسبت به نرمال خودش یعنی از آغاز سال آبی تا ۲۸ فروردین سال‌جاری، عقب‌تر بود اما این حجم از بارش باز هم نتوانست کمبود آب مورد نیاز را جبران کند.

کد خبر: 1228299 برچسب‌ها تهران

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید