Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@09:57:51 GMT

تحقق بیانیه گام دوم تضمین کننده عزت ملی است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۳۲۷۴

تحقق بیانیه گام دوم تضمین کننده عزت ملی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، نشست"تبیین رسالت حوزه های علمیه و گام دوم انقلاب" با سخنرانی حجت الاسلام دیلمی، رئیس  تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس، در مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) آزادشهر برگزار شد.

حجت الاسلام دیلمی بیان کرد: دانشی که در مسیر قرب الی الله باشد، انسان ساز است و اگر انسان در این مسیر خود و خداوند را بشناسد و قائل به توحید خداوند متعال شد و همه الهه های دروغین و طاغوت را نفی کرد، آن گاه می توان از ولایت سخن گفت؛ ولایتی که باعث پیوستگی جامعه شده و همه در آن مسیر قدم بر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: گام اول انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رهبری امام خمینی(ره)، و همچنین اخلاص، عبودیت الی الله و آگاهانه ایشان و بر اساس استقلال و قطع هر نوع وابستگی به سلطه، آزادی بیان و قلم بر اساس قوانین اسلامی، احیای کرامت انسانی، بصیرت و آگاهی، حاکمیت اسلامی بر جامعه و در رأس آن حاکمیت گفتمان ولایت مطلقه فقیه شکل گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: بعد از چهل سال که در گام دوم انقلاب قرار گرفته ایم، صحبت از آن است که انقلاب و واژه "چهل" پایان انقلاب اسلامی است یا شروع آن؛ بر اساس بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب برای ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است.

حجت الاسلام دیلمی در ادامه به 7 توصیه عملیاتی از بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری پرداخت و بیان کرد: توصیه اول بحث علم و پژوهش است که دانش و پژوهش را وسیله عزت و اقتدار یک کشور می دانند و توصیه دوم عدالت و مبارزه با فساد که لازم و ملزوم یکدیگرند؛ وقتی بحث از عدالت است باید در مقابل آن با فساد به طور قاطعانه برخورد کرد.

وی اضافه کرد: نکته و توصیه سوم معنویت و اخلاق است که زمینه آن باید در جامعه برقرار شود و با کانون های ضد معنویت و اخلاق به شیوه معقول مقابله شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس از تهدیدات دشمن نترسیدن، حکیمانه و مصلحت جویانه از مواضع انقلاب در حوزه سیاست خارجی ورود پیدا کردن را از جمله توصیه های گام دوم انقلاب که همان عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن است، برشمرد .

حجت الاسلام دیلمی به گام پنجم انقلاب یعنی بحث اقتصاد اشاره کرد و افزود: درون زایی اقتصادی، مولد شدن و سپردن کار به مجموع جوان و کاردان را از جمله راه حل های مشکلات اقتصادی جامعه دانست.

وی استقلال، آزادی و سبک زندگی اسلامی را از دیگر توصیه های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب معرفی کرد و گفت: تمام تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی، خسارت های جبران ناپذیری به جامعه اسلامی وارد کرده است که مقابله با آن به جهادی همه جانبه و هوشمندانه نیاز دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس خطاب به طلاب گفت: همه کسانی که به دنبال پیمودن مسیر صحیح قرب الی الله هستند، باید در خصوص تبیین و تدوین و تشریح و عملیاتی کردن این بیانیه بسیار مهم در صحنه حاضر باشند.

 انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد

ایسنا/هرمزگان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و مبتنی بر دو راهبرد اعتماد و مشارکت، کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان امروز (هشتم اردیبهشت ماه) در آئین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های بیت مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) تعداد برادران اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری از دو نفر به پنج نفر افزایش پیدا کرد که نشان دهنده راهبرد نظام اسلامی یعنی اعتماد و مشارکت است.

وی با اشاره به دخالت‌ کشورهای مختلف در امور حکمرانی کشور در دوران طاغوت، اظهار کرد: در خاطرات علم و سایر مسئولین زمان شاه به وضوح حضور سفرای کشورهای مختلف در عرصه حکمرانی و گزارش‌گیری از مسئولین ذکر شده که با شرایط اقتدار کنونی جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.

وی عنوان کرد: امروز لشکر دشمن با تمام توان در برابر جبهه اسلام قد علم کرده و باید بدون توجه به زبان و دین در مسیر خداوند و مسیر رسول خداوند گام برداریم که قطعا در پرتوی جامعه اسلامی شیرینی‌های این مهم به مردم چشانده خواهد شد.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، با اشاره به تائید و تاکید راهبردهای مرکز اسلامی توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: اعتماد به طرفین یک اصل در وحدت است. ما به جامعه اهل سنت اعتماد داریم و از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهیم برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان تصریح کرد: برای اولین بار مدیر مرکز اسلامی کردستان را یک فرد اهل سنت منصوب کردیم؛ چراکه ۸۰ درصد منطقه را اهل سنت تشکیل داده بود. در سایر استان‌ها نیز از جامعه اهل سنت در جایگاه‌های معاون و مدیر میانی استفاده خواهد شد که نشان دهنده اعتماد موجود میان جامعه اسلامی است.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی گفت: حجت‌الاسلام باوقار مدیر سابق مرکز اسلامی از امروز به عنوان مشاور دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت منصوب خواهند شد تا کمی از فعالیت اجرایی فاصله بگیرند و اقدام به تولید فکر و اندیشه در حوزه‌های کلان اجتماعی و فرهنگی کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه