Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۰ تیر) نسبت به روز گذشته است، اظهار کرد: برای برخی ساعات امروز به‌ویژه بعد ازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال‌غربی انتظار می‌رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با افزایش تابش نور خورشید و دمای هوا در طول روز شرایط برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی فراهم می‌شود و طی بعد ازظهر امروز (۱۰ تیر) بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ بر غلظت آلاینده ازن افزوده می‌شود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز (۱۰ تیر) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

شهبازی افزود: به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت امروز و تداوم این شرایط تا فردا (۱۱ تیر) تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح‌ فردا دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه با افزایش میزان ناپایداری جوی طی فردا (۱۱ تیر) برای برخی ساعات به‌ویژه بعد ازظهر افزایش میزان ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: از این رو احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا طی برخی ساعات وجود دارد.

به گفته شهبازی دمای هوا در تهران تا روز آینده روند کاهشی دارد.

مدیر واحد مدل سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۹۵ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: کیفیت هوا هوای ناسالم برای گروه های حساس وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت خبری ناسا، سازمان هوانوردی و ایالات متحده آمریکا به نمایندگی از اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، سیستم‌های «بی ای اِی» BAE (Ball Aerospace & Technologies Corporation) از بولدر، کلرادو را برای توسعه ابزاری برای نظارت بر کیفیت هوا و ارائه اطلاعات در مورد تأثیر هوا انتخاب کرده است.

ارزش این قرارداد ۳۶۵ میلیون دلار است که شامل توسعه یک ابزار پرواز و همچنین گزینه‌هایی برای تحقیقات بیشتر است. مدت اجرای پیش بینی شده برای این قرارداد نیز شامل پشتیبانی ۱۰ ساله عملیات در مدار و ۵ سال ذخیره‌سازی آن است که در مجموع ۱۵ سال برای هر مدل پروازی است. این عملیات در سیستم‌های بی ای ای، مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت، مریلند و مرکز فضایی کندی آژانس در فلوریدا انجام می‌شود.

ابزار اجرای این عملیات «ای سی ایکس» GeoXO Atmospheric Composition (ACX) یک طیف‌سنج فراطیفی است که طیف گسترده‌ای از نور از ماوراء بنفش تا مرئی را اندازه‌گیری می‌کند و مشاهدات ساعتی آلاینده‌های ناشی از حمل و نقل، تولید برق، صنعت، استخراج نفت و گاز، آتشفشان‌ها و آتش سوزی‌های جنگلی و همچنین آلاینده‌های ثانویه تولید شده از این گاز‌های گلخانه‌ای را پس از قرار گرفتن در جو ارائه می‌دهد.

داده‌های این طیف‌سنج با ارائه مشاهدات و اندازه‌گیری‌های مداوم ترکیب جوی، پیش‌بینی و نظارت بر کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و اثرات سلامتی ناشی از آلودگی شدید مانند آسم، بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات عصبی را کاهش می‌دهد و به دانشمندان کمک می‌کند تا کیفیت هوا را افزایش دهند.

محدوده قرارداد نیز شامل عمل به وظایف و تامین محموله‌های لازم برای طراحی، تجزیه و تحلیل، توسعه، ساخت، یکپارچه سازی، آزمایش، تأیید، ارزیابی، پشتیبانی از پرتاب، تامین و نگهداری تجهیزات پشتیبانی زمینی ابزار و عملیات پشتیبانی در مرکز عملیات ماهواره‌ای اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا است.

سازمان منتخب ناسا در واقع وظیفه مانیتور کردن کیفیت هوا و نظارت بر آلودگی هوا را بر عهده دارد و قرار است یک سیستم نوآورانه برای اندازه گیری کیفیت هوا را توسعه دهد.

این سازمان با ناسا برای توسعه یک سازه کیفیت هوا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه همکاری می‌کند و بدین ترتیب سازه جدید که به وسیله  سیستم‌های «بی ای اِی» طراحی و ساخته شده به اداره ملی اقیانوسی و جوی تحویل داده می‌شود تا بتواند اطلاعات دقیق‌تری از کیفیت هوا را دریافت کند و آنها را برای تصمیم گیری‌های مربوط به آلودگی هوا و اقدامات مناسب استفاده کند.

توسعه این سازه جدید نشان از تعهد ناسا به بهبود کیفیت هوا و محیط زیست دارد و تلاش‌های آنها برای حفظ سلامت محیط زیست و بهبود شرایط زندگی انسان‌ها را تایید می‌کند. این همکاری مثبت قطعاً به تحقق اهداف مشترک آنها در زمینه حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند و بهبود مستمر در کیفیت هوا را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • وزش باد شدید در اکثر نقاط استان کرمان
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای تهران پاک شد