Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ وزیر نفت گفت: ایران از همکاری با صادرکنندگان نفت خارج از اوپک حمایت می‌کند، اما بدون وحدت درونی اوپک، طرح همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بی‌معناست.
به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه بامداد امروز (دوشنبه، ۱۰ تیرماه) پیش از عزیمت به وین اعلام کرد: بیشتر اعضای اوپک دوستان ما هستند، اما در حالی که ما با کشوری دشمنی نکرده‌ایم، چند عضو اوپک راه دشمنی با ملت بزرگ ایران را در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایران از همکاری با صادرکنندگان نفت خارج از اوپک حمایت می‌کند، اما تا زمانی که برخی اعضای اوپک علیه اعضای دیگر از جمله ایران تنش‌آفرینی می‌کنند، تفاهم اوپک با غیراوپک بی‌معنی می‌شود و هیچ فضایی برای همکاری باقی نمی‌ماند، لذا هیچ‌کس حسن‌نیت اعضای ستیزه‌جوی اوپک را باور نمی‌کند.
بنا بر اعلام وزارت نفت، زنگنه با یادآوری این‌که بهتر است اوپک ابتدا در میان اعضای خود تفاهم ایجاد کند، ادامه داد: بهتر است برخی همسایگان ما دست از ستیزه‌جویی علیه ایران بردارند و دست دوستی ما را بفشارند؛ در غیر این صورت و بدون وحدت درونی اوپک، هر بحث دیگری یک ژست بی‌خاصیت خواهد بود.
به گفته وزیر نفت، وقتی دو عضو اوپک به دنبال ضربه زدن به منافع سایر اعضا باشند، اوپک رو به فروپاشی می‌رود و صحبت از تفاهم اعضای اوپک و غیراوپک بی‌معنا می‌شود.
یکصدوهفتادوششمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، امروز بعدازظهر در مقر دائمی این سازمان در وین آغاز به کار می‌کند. برچسب ها: وزیر نفت

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تفاهم‌نامه‌ علمی، پژوهشی و فناوری با شرکت ساختمانی جاده امضا کرد.

این تفاهم‌نامه درراستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به نمایندگی آرش رنجبران و شرکت ساختمانی جاده به نمایندگی علی صدقی امضا شد.

راه‌اندازی واحد تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت ساختمانی جاده و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی از طریق سرای نوآوری اجتماعی و همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی- آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی مشخص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در چهار ماده و در دو نسخه به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت