Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تشییع پیکرهنرمند پیشکسوت مجسمه سازی، ناصر هوشمند وزیری صبح امروز با حضور جعی از مسئولان فرهنگی و هنردوستان از خانه هنرمندان ایران آغاز شد تا پیکر آن مرحوم تا آرامستان لواسان تشییع شود.

احمد محیط طباطبایی، رییس دفتر ایکوم ایران در این مراسم گفت: جوامع پیشرفته به دنبال الگوسازی های فرهنگی هستند تا مردم از آنها تقلید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باور داریم که مرحوم ناصر هوشمندوزیری یک الگوی تمام عیار بود که به عنوان عضوی از میراث فرهنگی و تاریخی در زمان معاصر پذیرفته شد.

وی با اشاره به ویژگی های فردی استاد افزود: ابعاد زندگی هنری استاد می تواند مسیر صحیحی را برای نسل آینده فراهم کند تا چنین سرمایه هایی بتواند استمرار پیدا کند و فارغ از آثاری که ایشان ساخته و فعالیت هایی که در محیط زیست و فرهنگ انجام داده است ویژگی های شخصی وی برای نسل‌های بعدی قابل احترام است.

سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات با اشاره به نقش هنر استاد در فرهنگ جامعه گفت: متاسفانه امروز در تشییع مردی حاضر هستیم که ثمره تلاش، کوشش و ایران دوستی این هنرمند به هویت فرهنگی و هنری شهرستان شمیرانات منتهی شد و هنر وی توانست به این منطقه قدرت بخشد.

وی افزود: از دست های مرحوم معجزه می ریخت و امیدوارم روزگاری نسل آینده قدر این بزرگان را بداند و تا زمانی که هنرمندان زنده هستند نسبت به آنها مسئولیت پذیر باشیم و اجازه ندهیم گوهرهایی که نسلشان آرام آرام درحال پایان است فراموش شوند.

سیدمجتبی موسوی معاون سازمان زیباسازی شهرداری گفت: هوشمندوزیری شاگردان زیادی را تربیت و به جامعه هنری وارد کرد و افراد زیادی را عاشق رفتار و هنر او شدند. ما شاهد آن بودیم که وزیری چطور جوانان را به کار و تلاش دعوت می‌کرد. امیدوار هستیم غارموزه وزیری همچنان به کار خود ادامه دهد.

عباس مجیدی رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران نیز با اشاره به نقش وزیری در شکل گیری انجمن مجسمه‌سازان گفت: هوشمند وزیری از پایه‌گذاران و هیات موسس انجمن مجسمه‌سازان بود و تنوع تعداد و متریال آثار وزیری نشان از شور و شوق او بود که توجه به مفاهیم اساسی و فولکلور و عشق به مردم در آثار او موج می‌زد.

فرزین هوشمند وزیری پسر این مجسمه‌ساز گفت: درهای غارموزه وزیری از چند روز دیگر باز می‌شود و ما راه او را ادامه خواهیم داد.

راما هوشمند وزیری دختر این مجسمه‌ساز مرحوم نیز گفت: غارموزه وزیری بنا بر تاکیدات خود او برای تمام ایرانی‌ها باقی خواهد ماند. پدرم بیابان را آباد و تبدیل به موزه کرد و در همانجایی که دوست داشت، مرد.

ناصر هوشمند وزیری (هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز) ۶ تیر بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی به عنوان خالق مجسمه‌های سنگی (فردوسی، رستم و سهراب) پارک جمشیدیه، برخی مجسمه‌های موزه نظامی و مردم‌شناسی سعدآباد و همچنین مؤسس نخستین باغ‌موزه خصوصی ایران شناخته می‌شود.

وزیری عضو هیأت موسس انجمن مجسمه‌سازان ایران و دارای مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

مراسم تشییع پیکرهنرمند پیشکسوت مجسمه سازی، ناصر هوشمند وزیری صبح امروز دوشنبه با حضور جعی از مسئولان فرهنگی و هنردوستان از خانه هنرمندان ایران آغاز شد تا پیکر آن مرحوم تا آرامستان لواسان تشییع و در آنجا به خاک سپرده شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی گفت: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود، همچنین این ایام فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و... است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مهدی سیدین‌نیا شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اگر دنبالیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و در خدمت بشریت باشیم، نقش هنر در تمدن‌سازی خود را نشان می‌دهد و گذشته تاریخی نیز مصداقی برای امر است.

وی با اشاره به نقش هنر در میان اقوام مختلف افزود: هنر ظرفیت عجیبی در جمع‌آوری اندیشه‌ها دارد چون زبان بیان است و در این راستا شاهدیم زبان مشترکی است که در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حل مسئله هنر نیز عنوان کرد: یکی از پایه‌های تمدنی، هنر است که باید به آن توجه داشت و در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که هنر قدرت حل مسئله نیز دارد.

سیدین‌نیا بیان کرد: نیاز است مسائل به میدان بیاید تا از طریق فرهنگ و هنر حل شود، چرا که بسیاری از مشکلات به فرهنگ افراد باز می‌گردد و یعنی این مسیر، مسیری فرهنگی و اندیشه‌ای است و باید ظرفیت هنر را باور کرد.

وی در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود؛ هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و… است و در این راستا نیاز است به مباحث نظری نیز پرداخته شود و یکی‌از اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا اصفهان خود را در این عرصه بیشتر عرضه کند.

کد خبر 747720

دیگر خبرها

  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است