Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:51:32 GMT

مصرف برق خوزستان در وضعیت قرمز

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۳۷۷۶

مصرف برق خوزستان در وضعیت قرمز

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان جزو مناطق پر مصرف برق در کشور است، گفت: مصرف برق خوزستان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

محمود دشت بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در حال حاضر استان خوزستان جزو مناطق پر مصرف برق در کشور و مصرف برق استان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه با توجه به شرایط به وجود آمده از مشترکین برق در استان درخواست داریم تا با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و حذف مصارف غیر ضروری، در راستای حفظ پایداری شبکه با مسئولان برق همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: مصرف برق در کلانشهر اهواز نیز در محدوده زرد و هشدار قرار دارد و شهروندان اهوازی می‌توانند با کاهش حداقل پنج درصد از مصرف برق خود، وضعیت برق شهرستان اهواز را سبز و پایدار نگاه دارند.

دشت بزرگ عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خوزستان با مصرف هفت هزار و ۹۴۸ مگاوات برق نسبت به مصرف هفت هزار و ۴۳۶ مگاوات مدت مشابه پارسال، رشد ۶.۴ درصدی در مصرف داشته است. در این زمینه روز گذشته (یکشنبه ۹ تیرماه) خوزستان با مصرف ۷ هزار و ۹۴۸ مگاوات برای چهارمین بار در سال جاری، از پیک پارسال عبور کرد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصرف برق شرکت برق منطقه ای خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عباس صدریان فر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دریچه‌های سد دز برای رهاسازی آب در حد ایمن باز هستند و آب اضافه در حد سیلاب نیست و باتوجه به ظرفیت سد مشکل خاصی وجود ندارد.

وی نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز عنوان کرد و افزود: ورودی سد دز حدود ۲هزار متر مکعب بر ثانیه بود، بنابراین خروجی سد را از روز‌های قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب ایجاد کنیم.

صدریان با بیان اینکه وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنی، ادامه داد: از مردم خواهشمندیم در پایین‌دست مراقبت کنند و فرمانداران مربوط نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند