Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی روز دوشنبه در مراسم متمرکز افتتاح طرح اوقات فراغت دانش آموزان کشور در آق قلا اظهار داشت: طرح های اوقات فراغت با هر رویکردی که بخواهد برگزار شود، لازم است نشاط و شادمانی جمعی دانش آموزان را مورد نظر داشته باشد.
وی بیان کرد: نشاط جمعی در ایران اغلب رویکرد قالبی، سنتی و غیر برانگیزاننده دارد که درس زدگی، نمره گرایی، کلاس محوری از پیامدهای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی ادامه داد: مشکل دیگر در راه رونق نشاط جمعی در ایران، ساختارشکنی دینی، اعتقادی، اخلاقی و ملی به نام نشاط جمعی است.
وی افزود: درس زدگی، نمره گرایی و کلاس محوری، از جمله مشکلات اصلی سیستم آموزشی کشور است که اجرای کامل سند تحول بنیادین این معضل را برطرف خواهد کرد.
حسینی اظهار داشت: یادگیری علم و فناوری در زمانی کوتاه امکان پذیر است اما آنچه که لازم است دانش آموزان در فضای تحصیل و مدرسه با آن آشنا شوند، آموزش های دینی، اخلاقی، هنری، تربیت بدنی و سلامت، اقتصادی و حرفه آموزی است.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال ۹۰، پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا در کشور از سوی رییس جمهوری وقت ابلاغ شد و در تهیه این سند ملی تلاش شد تا با بهره مندی از اسناد بالادستی و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ تبیین شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اجرای طرح اوقات فراغت و اهمیت بهره مندی درست از تعطیلات تابستانه دانش آموزان، گامی موثر برای تعلیم و تربیت با رویکرد نشاط جمعی و پرهیز از کلیشه گرایی، نمره محوری، کنکور محوری و درس زدگی است.

حسینی گفت: رویکرد آموزش و پرورش در فعالیت های تابستانی، تقویت آموزش های تربیتی، مهارتی، پرورشی و کارآفرینی با نگاه هنری و تربیت بدنی است و در برنامه های اوقات فراغت تلاش می کنیم همه امکانات آموزش و پرورش حتی پس از دوران تحصیل دانش آموزان برای یادگیری حداقل یک مهارت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست آموزش و پرورش امروز دوشنبه برای حضور در آئین کلنگ زنی متمرکز چند پروژه آموزشی در روستای صحنه سفلی آق قلا، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای اوقات فراغت دانش آموزان گلستان و آغاز طرح کشوری اوقات فراغت سال ۹۸ به گلستان سفر کرد.
بر اثر جاری شدن سیل اوایل سال جاری به ۳۰۸ باب واحد آموزشی گلستان آسیب وارد شد که خسارت ریالی وارده به مدارس نیازمند تعمیر و بازسازی در گنبدکاووس، مراوه تپه، مینودشت، کلاله، آق قلا و گمیشان ۲۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقات فراغت آق قلا گلستان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد