Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:29:38 GMT

رویش ۳۰۰ گونه گیاه دارویی و صنعتی در طبیعت هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۴۳۹۶

رویش ۳۰۰ گونه گیاه دارویی و صنعتی در طبیعت هرمزگان

اسلام بهرامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این گیاهان دارویی شامل، آویشن شیرازی، آنغوزه، بادام کوهی، مور خوش، مورتلخ، کلپوره، رازیانه و پونه است.

وی خاطر نشان کرد: برداشت گیاهان دارویی از مراتع، بستگی به میزان بارش دارد که به دلیل شرایط خشکسالی و کمبود باران در سال های گذشته هرمزگان، امکان برداشت گونه های گیاهی وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول بیان داشت: اولویت برداشت گیاهان دارویی و صنعتی، با مرتعداران و بهره برداران دارای مجوز از کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی استان می باشد.

رییس اداره امور مراتع منابع طبیعی هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر رویشگاهای برخی گونه های دارویی مانند مورخوش، آویشن و آنغوزه در معرض تخریب شدید هستند گفت: در این راستا بهره برداران موظف شده‌اند مساحت۳ برابر عرصه های بهره برداری شده را با روش بذرپاشی، گونه های دارویی و صنعتی را احیا کنند.

بهرامی بیان کرد: در همین راستا تاکنون ۵۲ شرکت تعاونی در زمینه بهره برداری و احیای ۵۰۰ هکتار رویشگاه های گیاهان دارویی با این اداره کل مشارکت داشته اند که عمده ترین آنها گونه های آویشن و آنغوزه بوده است.

وی یادآور شد: طبق ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، برداشت از گیاهان دارویی عرصه های طبیعی و ملی به منظور استفاده خانوار به میزان مصرف (۳ تا ۵ کیلوگرم) بلامانع می باشد در غیر این صورت، دریافت مجوز بهره برداری از اداره کل منابع طبیعی استان الزامی است.

۹۹۴۴ /‏۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال محقق شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در جریان بازدید از شهرک صنعتی زرند گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد.

او افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

سپس حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحد‌های مختلف تولیدی است.

شایان ذکر است طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، سند تک برگ شهرک صنعتی زرند ۲ در چند سال اخیر آماده بوده، اما به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشده بود که اواخر فروردین ماه امسال پس از ٤ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، مجوز احداث و بهره برداری پس از ۱۲ سال کسب کرد.

همچنین بنا بر گزارش ها، به دلیل مخالفت سازمان غذا و دارو امکان استقرار واحد‌های صنعتی غذایی حتی تا رده سه نیز در شهرک مذکور و نیز ناحیه صنعتی بهشت وحدت، میسر نیست و شهرک فاقد زون غذایی است. 
موقعیت ۳۰ هکتاری دارای مجوز، در ضلع جنوب شرقی ناحیه صنعتی بهشت وحدت قرار دارد، همچنین مطالعات هیدرولوژی شهرک نیز برای کنترل سیلاب در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • رویش گل‌های بهاری در دل کوه‌های روستای شوراب + فیلم
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!