Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:44:12 GMT

فروش مشروط شیرخشک‌های خاص در داروخانه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۴۵۹۸

فروش مشروط شیرخشک‌های خاص در داروخانه‌ها

مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فروش شیرخشک‌های خاص در داروخانه‌ها مشروط به رعایت فرایند ثبت اطلاعات مطابق تجویز پزشک امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، مهناز خانوی با اشاره به استراتژیک بودن فرآورده‌ها و بخشنامه هیئت‌ وزیران مبنی بر نظارت بر زنجیره تأمین و ثبت اطلاعات مصرف‌کنندگان شیرخشک‌های ویژه، عنوان کرد: مراتب نظارت بر زنجیره تأمین از توزیع‌کننده تا مصرف‌کننده در تاریخ اواخر شهریور سال گذشته به‌تمامی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همچنین سازمان غذا و دارو به‌ منظور کنترل جریان اطلاعات موجود در زنجیره تأمین شیرخشک‌های ویژه، دسترسی‌های ویژه در سامانه متمرکز HIX به معاونت‌ها، محدودیت توزیع داروخانه‌ای رفع و خریدوفروش فرآورده‌ها برای تمامی داروخانه‌ها را به رعایت فرایند ثبت اطلاعات و مطابق تجویز پزشک مشروط کرده و به‌ تمامی شرکت‌های توزیع‌کننده مربوطه اعلام کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، خانوی با بیان اینکه شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه در داروخانه‌ها و مراکز توزیع به میزان کافی وجود دارد، گفت: برنامه‌های تامین این فرآورده‌ها مطابق روال گذشته در حال انجام بوده و در زمینه قاچاق و دلالان ناصرخسرو تاکنون گزارشی به سازمان منعکس نشده است.

وی گفت: به‌ منظور اطمینان از صحت عملکرد نظارتی معاونت‌های غذا و دارو، مکاتبات لازم برای بررسی مجدد و نظارت بر بازار انجام‌شده است. هموطنان نیز در صورتی که گزارشی از قاچاق این فراورده‌ها دارند، مراتب را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شير خشك سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو مجوز مصرف روغن آفتابگردان آلوده به سموم را نمی‌دهد

به تازگی انتشار خبر توزیع بیش از ۴۷ هزار تن روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته در برخی از رسانه‌ها، جنجال به پا کرده است. براساس ادعای برخی رسانه‌ها، با وجود تأکید صریح سازمان غذا و دارو مبنی بر مسمومیت روغن‌ها به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها و تاریخ مصرف گذشته بودن روغن‌ها، دستور ترخیص بیش از ۴۷ هزار تن از آن‌ها و توزیع در کشور، صادر شده است.

یوسف صادقیان؛ مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان این که این میزان روغن خام آفتابگردان در سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده است، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به نمونه‌برداری و آنالیز این روغن در آن زمان اقدام کرده است که به دلیل مغایرت در باقی مانده سموم دفع آفات نباتی، این محموله نتوانست مجوز ترخیص اخذ کند.

وی افزود: وارد کننده این روغن درخواست نمونه‌برداری دوباره را ارائه کرد که باتوجه به اینکه کالا، یک کالای استراتژیک بود سازمان غذا و دارو با این درخواست موافقت کرد که این آزمایش ها بار دیگر تکرار شد. سه مرحله نمونه‌برداری و پنج بار آزمایش انجام شد و در همه موارد نمونه‌برداری، عدم انطباق در باقی مانده سموم دفع آفات محرز شد.

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: در همین راستا هم به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و داروی هرمزگان، عدم ترخیص و لزوم مرجوع کردن آن ابلاغ شد. این آزمایش ها، هم در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشوری در حوزه غذا انجام شده و بنابراین اعلام می‌کنیم که این محموله روغن از نظر سازمان غذا ودارو امکان ترخیص و مصرف ندارد و اقدامات قانونی نیز توسط مرجع قضایی در دست اقدام است تا این کالا مرجوع شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ماجرای روغن‌های خوراکی آلوده وارداتی چیست؟
  • ماجرای ترخیص روغن‌های آلوده به سموم چیست؟
  • ماجرای مجوز ترخیص روغن های خوراکی وارداتی
  • سازمان غذا و دارو مجوز مصرف روغن آفتابگردان آلوده به سموم را نمی‌دهد
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران: هیچ جای دنیا از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند/ اگر هدف بیمار باشد، عملا تذکر حجاب امکان‌پذیر نیست
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!