Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: با درخواست رسمی طرف سنگالی، دوره‌های کوتاه مدت آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای داوطلبان سنگالی از امسال کلید خواهد خورد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: در راستای همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با عنایت به سفر رییس موسسه فنی و حرفه‌ای پرومکابیل (promecabile) کشور سنگال و هیئت همراه به ایران و بازدید از دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای شهر تهران در خرداد ماه سال جاری با همکاری دفتر امور علمی و بین المللی دانشگاه، لیست ۵۰ دوره کوتاه مدت آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارتی به طرف سنگالی ارایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی عمران افزود: با عنایت به امضای تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه و طرف سنگالی در چهارم تیرماه امسال، طی درخواست و نامه رسمی از سوی طرف مذاکره کننده، با اعزام ۱۴۱ نفر در ۱۱ رشته برای حضور در دوره‌های کوتاه مدت در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای موافقت بعمل آمد که هم اکنون توسط دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی و معاونت آموزشی دانشگاه در خصوص محل برگزاری، طول مدت دوره ها، سرفصل‌ها و هزینه تمام شده دوره‌ها در حال بررسی است که در گام نخست از مهر یا بهمن ماه امسال شروع به همکاری خواهیم کرد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره بر اینکه دوره‌های مذکور از ۳۰ الی ۴۰ ساعت بر حسب رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده و این دوره‌ها به زبان فرانسه و با حضور مترجم برگزار خواهد شد، عنوان کرد: طرف سنگالی برای دوره‌های کوتاه مدت در گام نخست برگزاری رشته‌های صنایع چوب مبلمان (جواهر سازی، مکانیک عمومی، کار روی چرم، سفال و سرامیک، جوشکاری، صنایع دستی چوبی، مکانیک خودرو، طراحی لباس، الکترومکانیک و برق خورشیدی را درخواست کرده است.
وی ادامه داد: در گام بعدی و در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری، دانشگاه تعداد ۱۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و ۶۰ رشته کارشناسی به طرف سنگالی پیشنهاد کرده که دواطلبین پس از طی دوره‌های بین المللی مکالمه زبان فارسی و اعلام فهرست رشته‌های درخواستی از بهمن ماه امسال در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل خواهند شد.   صالحی عمران اظهار داشت: دوره‌های کوتاه مدت بر حسب ساعت و میزان فنی و تخصصی بودن به ازای هر دوره از ۱۶۰ الی ۶۰۰ یورو و دوره‌های کاردانی و کارشناسی در رشته‌های نظری و حرفه‌ای ۹۰۰ یورو و رشته‌های فنی و مهندسی ۱۰۰۰ یورو در سال تعیین و برآورد شده است.
وی تصریح کرد: سنگال یکی از بزرگترین کشور‌های غرب آفریقا است که ظرفیت آن را دارد که به عنوان مرکز همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دیگر کشور‌های قاره آفریقا قرار گیرد که در همین خصوص طرف‌های سنگالی پیشنهاداتی را هم ارایه کرده که مورد استقبال ما قرار گرفته است.
گفتنی است، کشور سنگال در سال ۱۹۶۰ از زیر سلطه فرانسه خارج شد به عنوان یک کشور آفریقایی که بیش از ۹۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند به نوعی یک پل فرهنگی بین مسلمانان وآفریقایی‌ها به‌شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصاد مهارت محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر