Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری که در آستانه ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری دارای ۳۷۲ وظیفه بسیار مهم است، افزود: به منظور ایجاد نقشه راه برای فعالیت‌های شهرداری، چشم انداز ۲۰ ساله شهر مقدس قم و برنامه پنج ساله تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شهرداری از جمله ارگان‌هایی است که به مدیریت درآمدی و هزینه‌ای دارد، بنابراین باید بودجه را از مردم تحت عنوان عوارض دریافت و برای هزینه کردن آن برنامه‌ریزی کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه درآمد شهرداری قم از ۵۴۵ و ۶ میلیارد تومان در سال ۹۳ به بالای ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسیده است، گفت: شهرداری روزانه ۶ میلیارد تومان از دست مردم دریافت و ۶ میلیارد تومان نیز هزینه می‌کند.

وی بیان کرد: کاهش نسبت تحقق هزینه کرد جاری یکی از اهداف شهرداری بوده است که از ۳۰ درصد بودجه به ۱۶ درصد رسیده است یعنی سال ۹۳ نزدیک به ۳۳ درصد و در سال ۹۷ حدود ۱۷ درصد است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به افزایش بودجه عمرانی طی سال گذشته، افزود: بودجه عمرانی شهرداری قم از ۳۲۴ میلیارد تومان در سال ۹۳ به هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسیده است.

وی به بدهی‌های بالای شهرداری در گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای انتصابم در شهرداری نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت که اکنون این بدهی به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار قم بیان کرد: بدهی‌های ۶۵ شرکت داخل شهر قم به شهرداری تصفیه شده که خوشبختانه با پرداخت بدهی‌ها نزدیک به هزار میلیارد تومان دریافت شده است.

افزایش سرانه فضای سبز به ۱۹ متر برای هر نفر

وی در خصوص پروژه‌های فضای سبز قم نیز افزود: ۳۱۰ میلیارد تومان طی چهار سال گذشته جهت افزایش سرانه فضای سبز اختصاص داده شده که به موجب آن سرانه فضای سبز قم از ۱۴ و نیم متر به ۱۹ و هفت دهم متر برای هر شهروند رسیده است و در نظر داریم که این سرانه را به ۲۷ متر برسانیم.

سقائیان نژاد بیان کرد: بوستان‌های شهر قم از تعداد ۲۲۵ مورد در سال ۹۴ به ۳۶۵ مورد در سال ۹۸ رسیده است.

وی با اشاره به تکمیل ۱۴ پروژه تقاطع غیر همسطح افزود: ۵۵۸ پروژه آسفالت به مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای بهبود کیفیت معابر و گذرگاه‌های شهری انجام شده است.

شهردار قم با اشاره به نصب ۱۸۶ دوربین ثبت تخلفات تا پایان امسال در شهر قم، افزود: ۹۰ دوربین نظارتی تاکنون نصب شده و ۱۱۰ دوربین نیز در حال نصب است.

برای فاز اول قطار شهری باید ۱,۱۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی تزریق شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: احداث ۱۴ کیلومتر تونل قطار شهری و شروع به کار احداث هشت ایستگاه قطار شهری در دستور کار است که برای فاز اول نزدیک به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی باید به پروژه تزریق شود.

سقائیان نژاد از احداث هشت پروژه فرهنگی و ورزشی در هشت نقطه شهری قم خبر داد و گفت: جذب بیش از ۱۲ میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری شامل ۲۰ پروژه توسط بخش خصوصی از جمله احداث شهربازی، مجتمع تفریحی، مراکز سوخت‌رسان و غیره توسط شهرداری انجام شده است.

شهردار قم گفت: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری به جای سیستم آبیاری سنتی در دستور کار قرار دارد که استفاده از سیستم‌های نوین تاکنون از ۶۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده است.

ایجاد ۱۰ ایستگاه آتش نشانی جدید

وی با بیان اینکه همه دستفروشان اطراف حرم جمع‌آوری شده‌اند، اظهار داشت: ۱۰ ایستگاه آتش نشانی جدید برای رسیدن به استانداردهای جهانی تکمیل شده است.

سقائیان نژاد با اشاره به راه‌اندازی مرکز انتقال موقت پسماند، افزود: برای انتقال پسماند برنامه‌ریزی لازم برای احداث یک ایستگاه جدید در سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی ۴۵ غرفه بازیافت در سطح شهر قم افزود: بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی ویژه تفکیک از مبدأ برای جمع‌آوری پسماند در این شهر در نظر گرفته شده است.

شهردار قم بیان کرد: شهرک خودرو با مساحت ۳۳ هکتار شامل تعمیرگاه، نمایندگی‌ها و غیره در سالروز میلاد امام رضا (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرک صنوف برای استقرار چهار هزار واحد احداث می‌شود

وی گفت: شهرک صنوف در زمینی به مساحت ۳۳ هکتار جهت استقرار چهار هزار واحد صنفی در حال احداث است.

سقائیان نژاد با اشاره به ایمن‌سازی همه بوستان‌های شهر قم افزود: ایمن‌سازی بوستان‌ها و آب‌نماهای سطح شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی بیان کرد: با وجود تحریم‌های موجود، شهرداری با فعالیت‌های متعدد خود توانسته بودجه این شهر را افزایش دهد که این امر ناشی از وحدت کلمه، همکاری و تعامل در سطح شهر است.

شهردار قم در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری طی چهار سال گذشته، اظهار داشت: احداث بلوار شهید کریمی با مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال، تکمیل احداث بلوار زائر با مبلغی بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال، احداث کمپینگ بوستان فدک با مبلغ ۵۳ میلیارد ریال، احداث کمپینگ بوستان غدیر با مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و تقاطع غیر همسطح بلوار مرجعیت با شهرک قدس با مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری طی چهار سال گذشته بوده است.

احداث بلوار کارگر با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات شهرداری طی چهار سال گذشته می‌توان به تملک و احداث بلوار کارگر با مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال، تملک و احداث بلوار جمهوری تا میدان امام حسین (ع) با مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال، تملک و احداث بلوار شهدای روحانیت با مبلغی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال، تملک و احداث بلوار فردوسی تا جمهوری به مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال، احداث پیاده راه خیابان ارم با مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و احداث تونل غدیر با مبلغ ۳۸ میلیارد ریال اشاره کرد.

سقائیان‌نژاد در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری قم در امسال افزود: آغاز مراحل اجرای تقاطع غیر هم سطح جعفریه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، تعریض زیرگذر آیت الله طباطبایی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله برنامه‌های امسال شهرداری قم است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های شهرداری برای امسال می‌توان به احداث بوستان فرا منطقه‌ای کوثر که از سال گذشته آغاز شده و شامل چندین پروژه است، احداث شهربازی بوستان غدیر با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث باغ پرندگان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث تونل جمهوری- میدان امام حسین تا بلوار یادگار امام و تقاطع غیر هم سطح میدان ولیعصر اشاره کرد.

شاخه بین‌الملل در شهرداری فعال شده است

سقائیان نژاد، شهر قم را شهری بین‌المللی دانست و افزود: شاخه بین‌الملل در شهرداری قم فعال شده است تا به صورت منظم بتوان اقدامات لازم در این زمینه انجام داد.

وی بیان کرد: قرارداد احداث چهار هتل پنج ستاره تکمیل شده که ۲ مورد به دلیل شرایط اقتصادی نمی‌تواند احداث شود.

شهردار قم گفت: در خصوص زمین‌های اطراف بلوار آیت الله بروجردی در شورای برنامه‌ریزی دو طرح ارائه شده است که در یک طرح آمده که ۹۵ درصد مسیر دارای فضای سبز باشد بنابراین به عمق ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر احداث فضای سبز در این نقطه آغاز شده است اما در نظر گرفته شده که طرحی تلفیقی در این قسمت انجام شود به ویژه قسمتی که هم جوار شهرک مهدیه و شهرک قدس است اما این طرح هنوز تصویب نشده است.

کد خبر 4655159

منبع: مهر

کلیدواژه: شهردار قم قم شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد از بسیج ماشین‌آلات برای اجرای مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در مجاورت پارک کوهستان در کوتاه‌ترین زمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، از روز گذشته عملیات ساخت یک مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در سیل بند پارک کوهستان یزد به همت شهرداری و دستگاه‌های مختلف آغاز شده است.

محمدجواد آقایی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد در این خصوص اظهار کرد: احداث این سیل بند با همکاری سپاه الغدیر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، استانداری و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تأمین ماشین آلات صورت گرفته است.

وی افزود: در نظر داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخزن ۱۶۰ هزار متر مکعبی در سیل بند پارک کوهستان اجرا شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از روان آب‌های بالادست پارک کوهستان مدیریت شده و ایمنی شهر حفظ می‌شود.

کد خبر 748775

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود