Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:54:33 GMT

ادامه حیات ورزش با وجود جنگ و تحریم

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۵۵۹۶

ادامه حیات ورزش با وجود جنگ و تحریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جدیدترین مصاحبه خود درباره شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورمان صحبت کرده‌است. جمله کلیدی او جایی است که تاکید کرده است: ایران نه کشور خطرناکی است و نه در جنگ است. با اینکه تحریم‌ها ایران را آزار می‌دهد و ارزش پول ملی این کشور را کاهش داده ولی من آنجا احساس ناامنی نکردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من اهل سیاست نیستم. حتی اگر جنگی در بگیرد، فوتبال همچنان وجود خواهد داشت.

می‌توان نگاه این سرمربی اروپایی تیم ملی را تحسین کرد چرا که با چند کلمه توانسته آنچه را که شاید ما ایرانی‌ها در این سال‌ها از پس انجام آن برنیامده‌ایم را انجام دهد.

تحریم‌های ظالمانه‌ای که حتی مربی بلژیکی در این مدت کوتاه به آن پی برده، برخلاف آنچه که آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند کاملاً بر روی زندگی شخصی مردم تأثیر گذاشته‌است. این تحریم‌ها کمبود دارو و نیازهای اولیه مردم کشورمان را تحت تأثیر قرار داده و با اینکه آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند هدفشان از تحریم، فشار آوردن به مردم ایران نیست کاملاً همین هدف را دنبال می‌کنند. آنها برخلاف حرف‌هایشان عمل کرده و معیشت در ایران را هدف قرار داده‌اند.

در این میان شاید کمتر کسی به آرزوها و آینده بسیاری از جوانان ایران توجه کرده‌باشد (البته طبیعی نیز هست چرا که اکنون دغدغه‌های بسیاری از مردم مشکلاتی است که با آن مواجه شده‌اند). با این حال ورزشکارانی که از سنین پایین شبانه‌روز برای افتخارآفرینی و به اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان سختی‌ها را تحمل کرده‌اند امروز به دلیل این تحریم‌های ظالمه با سدی بزرگ در مسیر موفقیت مواجه شده‌اند.

بالا رفتن هزینه‌ها در ورزش، بالا رفتن قیمت کالاها و محدودیت‌های عظیم ورزشی از جمله تأثیراتی است که تحریم‌های ظالمانه بر روی ورزش ایران گذاشته‌است. ورزشکارانی که می‌توانستند با هزینه‌های بسیار کم در رویدادها و مسابقات مختلف خارجی حضور داشته باشند امروز به دلیل گرانی نمی‌توانند به این هدف برسند. نمی‌توانند با خیالی آسوده برای آرزوهای خود تلاش کنند و کاملاً در محدودیت هستند اما نکته اینجاست که بازهم موفق می‌شوند.

این دقیقاً همان اتفاقی است که بیرون از گود دیده نمی‌شود. باید در میدان بود و تلاش همه را دید که در همین محدودیت‌ها چطور زحمت می‌کشند. همین اتفاقی که برای مربی بلژیکی افتاد و از درون گود آنچه که باید می دید را دید. همانطور که ویلموتس گفته، حتی اگر جنگ هم شود بازهم فوتبال خواهد بود. نه تنها فوتبال بلکه ورزش و المپیک خواهد بود.

مگر نه اینکه المپیک آمده تا پا جای جنگ و خونریزی را در جهان بگیرد و همه کشورها رقابت خود را در میدان ورزشی انجام دهند و از توانایی‌هایشان در این رویداد حرف بزنند؟ مگر نه این بود که منشور المپیک این حق را به همه ورزشکاران می‌دهد تا توانایی‌هایشان را نشان دهند و هیچ تبعیضی نباید بین وررزشکاران و کشورها باشد؟

پس شکی نیست که چنین اتفاقی بازهم خواهد افتاد و ورزش ایران همانند دیگر عرصه‌ها در این محدودیت به اهداف خود خواهد رسید و پاسخ محکمی به ادعاهای مضحک مدافعان حقوق بشری می‌دهد که در عمل آنطور که نباید عمل می‌کنند. ویلموتس با جمله کلیدی خود حرف‌های زیادی زد که شاید خود ما باید بارها آن را تکرار کنیم. "حتی اگر جنگ هم شود، فوتبال هست"، ورزش هست، المپیک هست و البته ایران هم هست.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان و اعزام به مسابقات جهانی و تاکید بر اینکه این اخبار صحت ندارد، اعلام کرد:

بیشتر بخوانید: وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال دخالتی ندارد

تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی می‌باشد.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228492 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • نبود اسپانسر مشکل اصلی فوتبال مازندران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد