Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم مجدمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان از سال ۱۳۹۲ آغاز و سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید و اینک آماده بهره برداری نهایی است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۶ کیلومتر کانال حفر شده و ۶ دستگاه پمپ فشار قوی نیز برای انتقال آب خریداری و نصب شده است که پنج پمپ وارد مدار شده و یک دستگاه پمپ نیز به عنوان ذخیره در محل آماده بکار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجدمی گفت: با بهره برداری نهایی از این طرح مشکل کمبود آب تالاب شادگان در سال های کم بارش برطرف و حقآبه آن به صورت دائمی تامین می شود.

طرح انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان قرار است فردا سه شنبه ۱۱ تیر با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شود.

منبع تغذیه تالاب شادگان رودخانه های جراحی و کارون است اما پس از سدسازی بر روی رودخانه کارون حقابه هور از این رودخانه تامین نمی شود.

طرح آبرسانی به تالاب شادگان به میزان پنج متر مکعب در ثانیه در راستای تامین حقابه این تالاب اجرا شده است.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است.

بخش زیادی از این تالاب به دلیل تامین نشدن حقابه در سال‌های قبل خشک شده بود که سیل بهار امسال این تالاب را به طور کامل آبگیری کرد.

۳۰۱۵/‏۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست شادگان عیسی کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از بهره‌برداری باند دوم پل هادی آباد به جنگیه در شهرستان کارون خبر داد.

محمد جولانژاد امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باند دوم و روشنایی پل هادی آباد به جنگیه شهرستان کارون با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پل هادی آباد شهرستان کارون به طول ۳۰۰ متر است که پروژه تکمیل آن شامل اجرای عرشه، اجرای پیاده‌رو، اجرای جانپناه و هندریل، اجرای روکش آسفالت و اجرای روشنایی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان مدت زمان اجرای این پل را ۶ ماه برشمرد و گفت: پایان اجرای این پروژه به منظور تردد ایمن اهالی منطقه بسیار حائز اهمیت بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان