Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:44:22 GMT

برگزاری جشن بزرگ کرامت در ۱۰ مسجد و ۱۰ بوستان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۵۹۷۴

برگزاری جشن بزرگ کرامت در ۱۰ مسجد و ۱۰ بوستان

حجت الاسلام احمدی گفت: جشن بزرگ کرامت در ۱۰ مسجد و ۱۰ بوستان با مشارکت شهرداری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «مهدی احمدی» در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با موضوع دهه کرامت که امروز (دوشنبه 10 تیرماه) برگزار شد گفت: در فضایی که دشمن تلاش می کندخط شیطان را ترویج دهدو در برابر دین و معنویت قرار گرفته است اگر بتوانید دلهایی را به ائمه متصل کنید در ثواب این اتصال شریک خواهید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ارزش هر فرد در جامعه اسلامی به میزان ولایت‌پذیری اوست، افزود:‌ حضرت معصومه سلام‌الله علیها در راستای تبیین اهداف ولایت به سمت برادر خود حرکت کردند به همین علت باید از ولایت‌پذیری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان یاد کنیم.

 

 وی به برنامه های دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه هایی نظیر تعویض پرچم حرم حضرت معصومه(س)، جشن بزرگ همراهی، نمایشگاه بهشت بانو، برپایی محل دائمی فروشگاه آفرینش های فرهنگی، همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم، رونمایی از آثار هنری حرم، رونمایی از کتابخانه دیجیتال حضرت معصومه(س) و پویش کتاب با موضوع حضرت معصومه(س) تدارک دیده شده است.

 

احمدی ادامه داد: بخش حریم رضوان از روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با آغاز جشن های دهه کرامت کلید می خورد. جشنواره مردمی کرامت، اعزام کاروان سفیر کریمه، برپایی کنگره شعر فاطمی با حضور شاعران سراسر کشور، همایش دختران آفتاب، برنامه رسانه ای ایوان آینه و کارگاه هنری فاطمی نیز در این بخش گنجانده شده است.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری جشنواره مردمی دهه کرامت با همکاری ستاد بزرگداشت دهه کرامت و کانون های مساجد گفت: در سراسر کشور آذین بندی و محله آرایی انجام می گیرد، برنامه نذر شادی را برای مناطق سیل زده در نظر گرفته ایم و کاروان کرامت را تا حرم امام رضا(ع) اعزام خواهیم کرد که آنها برنامه هایی را در مسیر برگزار می کنند.

 

وی با بیان اینکه این آستان در راستای کمک به سیل‌زدگان نیز برنامه‌های مختلفی را دنبال کرده است، گفت: بازسازی ۳۰ منزل برای سیل‌زدگان یکی از روستاهای لرستان در دهه کرامت در دستور کار است.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: جشن بزرگ کرامت در ۱۰ مسجد و ۱۰ بوستان با مشارکت شهرداری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود وجشنواره مردمی کرامت امسال با همت بیشتری نسبت به سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

 

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جنوب کرمان قوه قضائیه بیرجند تشییع شهدای گمنام خبرگزاری شبستان اصفهان روزنامه ها شهادت امام صادق ع حرم حضرت معصومه س جشن های دهه کرامت دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی محمودنژاد در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاوردهایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

وی ابراز کرد: از جمله پروژه‌هایی رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

محمودنژاد افزود: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

کد خبر 6093128

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها