Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سلیم غفوری در این نشست با بیان اینکه سه محور را به عنوان محور‌های اصلی برای شبکه مستند قرار داده ایم گفت: ایرانگردی و سفر یکی از محور‌های ماست. تلاش کردیم در تابستان به بحث چگونه سفر رفتن و ارزان سفر کردن هم بپردازیم. طبعا با توجه به اهمیتی که تابستان دارد و اوقات فراغتی که برای نوجوانان و جوانان وجود دارد معاونت سیما ماموریت‌هایی را برای شبکه‌های سیما تأیین کرده و طبعا ما هم در شبکه مستند برنامه‌هایی مشخص داریم و جدول پخش متفاوتی را برای تابستان در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند محور به عنوان محورهای اصلی در نظر گرفتیم که برخی از تولیدات را بر آن اساس پیش‌بینی می‌کنیم. محور اصلی بحث ایرانگردی و سفر است که در طی سال برنامه‌های متفاوتی با این موضوع داشتیم اما سعی کردیم در تابستان به بحث ارزان سفر کردن هم بپردازیم.

غفوری افزود: برنامه همسفر به این مسائل خواهد پرداخت. این برنامه هر روز از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۸ و ۳۰ روی آنتن می‌رود؛ علاوه بر آن روز‌های زوج مستند‌های ایرانگردی داریم. 

مدیرشبکه مستند سیما ادامه داد: محور دوم ما بحث محیط زیست است. همه می‌دانیم در این سال‌ها به دلیل خشکسالی‌های پیاپی وضع زیست محیطی زیاد خوب نبوده است. قصه‌های آب را تهیه کرده ایم که ساعت ۲۲ و ۳۰ روی آنتن می‌رود.

تنوع در آثار ارسالی به جشنواره تلویزیونی مستند

مدیرشبکه مستند سیما گفت: فراخوان جشنواره پس از ایام نوروز منتشر شد و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تلویزیونی مستند ارسال شده است و تنوع خوبی در موضوعات این آثار دیده می‌شود.

سلیم غفوری در ادامه نشست تبیین برنامه جامع تابستانی شبکه مستند افزود: مجموعه مستند‌هایی با موضوع حیات وحش هم روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

وی اضافه کرد: فراخوان جشنواره را پس از نوروز ۹۸ دادیم و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. مستند‌هایی از هفته آینده در قالب ۵۰ برنامه به نمایش درمی آیند و در شهریور داوری آثار را انجام می‌دهیم و اوایل مهر، اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

غفوری گفت:: بحث حفظ و حراست از زبان و ادب فارسی هم از موضوعات مورد توجه ماست، چند ماه است درگیر تولید برنامه اینجا میان امواج بودیم که این برنامه تلاشی است برای اینکه بدانیم چه گنجینه‌ای را در اختیار داریم. این برنامه شنبه‌ها ساعت ۲۲ و ۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموعه برنامه‌هایی با محوریت شعار سال تهیه شده است و در تابستان روی آنتن می‌رود. جدا از این‌ها برنامه‌های معمول و روزمره شبکه هم وجود دارد که در تابستان ادامه خواهد داشت.

غفوری افزود: بخش تامین برنامه شبکه، مستند‌های ورزشی تهیه کرده است که جمعه‌ها پخش خواهد شد. 

وی گفت:: برای تابستان یک ساعت جدول پخش را افزایش دادیم و برنامه‌ها تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت.

غفوری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره بیشترین موضوعاتی که در جشنواره تلویزیونی مستند به آن‌ها پرداخت شده است افزود: در همه موضوعات اثر داشتیم، مسائل تاریخی محیط زیست ایرانگردی مدافعان حرم و مقاومت جزو موضوعات بوده است. در این دوره تنوع آثار بسیار زیاد بوده است.

مدیرشبکه مستند سیما درباره نمایش مستند‌های فاخر قدیمی گفت: برنامه‌ای پیش از این داشته ایم به نام گنجینه مستند‌ها که در دهه‌های ۴۰ و ۶۰ شمسی تهیه شده بود و آن را به نمایش می‌گذاشتیم، همه این مستند‌ها در آن به نمایش درآمد و دیگر مستندی برای نمایش نداشتیم.

وی درباره نحوه تعامل و همکاری با مراکزی که مستندسازی می‌کنند، افزود: ما دوست داریم تولید بیشتر و بهتری داشته باشیم، اما محدودیت‌های مالی صدا و سیما اجازه نمی‌دهد و ما با حداقل منابع شبکه‌ها را اداره می‌کنیم، به هرحال با توجه به محدودیتی که داریم شاید نتوانیم دوستان مستندساز یا موسسات را قانع کنیم، اما تلاشمان این است از منابع موجود بهترین بهره را ببریم و هزینه‌های ستادی را به کمترین میزان رساندیم تا به تولید بپردازیم.

غفوری گفت: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس و افزایش هزینه‌های سازمان این مشکل را حل کنیم.

وی افزود: از ۸ ساعت پخش شبکه حدود ۴۰ درصد تولیدی و بقیه تامین داخل یا خارجی است.

غفوری درباره سهم مستند از بازار‌های جهانی گفت: صدا و سیما، اداره کل تامین خارجی و بین الملل دارد و مسائل بازار جهانی باید از آنجا پرسیده شود، اما می‌دانم اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جدول خشکسالی دولت و مجلس محیط زیست نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب را در قاب سیما دنبال کنید
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت