Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:12:53 GMT

طرح ایران یار در البرز گسترش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۶۱۶۳

طرح ایران یار در البرز گسترش می یابد

مهران طیران روز دوشنبه در حاشیه نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی البرز که به مناسبت روز صنعت در ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد رونق تولید یکی از اهداف نشست امروز است که برای رسیدن به این هدف یکسری برنامه‌های خاص در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برنامه اصلی در حوزه فردی توانمندسازی کارگران است به خصوص در مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به عنوان الگوی زندگی اسلامی ایرانی، حوزه سلامت و فضای مجازی فعالیت خواهد شد.

وی گفت: همچنین در حوزه مهارتی حسب درخواست کارخانه‌ها آموزش‌های لازم را از سوی اداره فنی و حرفه‌ای تأمین می‌کنیم و بخش آموزش‌های مفهومی که بصیرت افزایی است نیز در قشر کارگر انجام می‌دهیم.

طیران ادامه داد: در حوزه گروهی نیز چند برنامه شاخص محوری داریم که یکی شیفت ایثار است که کارگران بسیجی یکسری خدمات رایگان مشخص را برای کارخانه انجام می‌دهند که این خدمات یا در حوزه تخصصی خودشان یا خدمات عمومی مثل بهداشت محیطی یا زیباسازی یا ایمنی می‌باشد.

گروه‌های جهادی تخصصی کارگری در البرز شکل گرفت

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز افزود: اردوهای جهادی یکی دیگر از برنامه‌ها در بخش گروهی است که گروه‌های جهادی تخصصی کارگری شکل گرفته است که خدمات این گروه‌ها در اولویت اول برای کارخانه و شهرک صنعتی مربوطه است و دیگری در موارد سیل و زلزله است که کارگران متخصص در آن منطقه بنا به تخصص خود خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: در مرحله اول در سطح استان ۷ گروه جهادی تخصصی تشکیل شده است که برای هر حوزه یک گروه جهادی تشکیل شده که در قالب تیم‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره هستند.

وی به دیگر عناوین برنامه‌های گروهی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، مهارتی، کتابخوانی، گردشگری و راهیان نور از دیگر این برنامه‌ها است که در مجموع از ظرفیت‌های بسیج برای ارائه خدمات به آنها استفاده می‌شود.

گفتمان سازی و ترویج فرهنگ کار هدف اصلی طرح ایران یار

طیران با بیان اینکه طرح ایران یار سال گذشته فقط در بین قشر دانش آموز اجرا شد، گفت: امسال هم افزایی می‌شود تا بین اقشار دیگر مثل فرهنگیان، دانشجویان، طلاب، مداحان و محلات انجام شود که در این طرح تولید کننده تمام مراحل و پروسه فراز و نشیب تولید خود را در این طرح برای این اقشار توضیح می‌دهد تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: در این طرح سبک زندگی را به جامعه هدف معرفی می‌کنیم ضمن اینکه این جامعه هدف در کارخانه با کالای ایرانی و تولید ایرانی آشنا می‌شود تا به بالندگی در کشور برسند.

وی اظهار داشت: اگر با این طرح ذهن قشر هدف درگیر فرهنگ کار شود به جاهایی خوبی می رسیم زیرا یکی از معضلات کشور این است که فرهنگ کار و تلاش در حال کمرنگ شدن است.

این مقام مسئول گفت: برنامه دیگری با عنوان هم افزایی بین بخشی اجرا می‌شود که یک بستری ایجاد می‌کنیم تا صنعت بتواند مشکلات صنعت را حل کند به طوریکه شاید در تحریم‌ها خیلی از مشکلات در حوزه صنعت و تکنولوژی را نتوانیم از طریق کشورهای خارجی حل کنیم ولی بستری ایجاد کنیم تا یک صنعت بتواند مشکل به وجود آمده در صنعت دیگر را برطرف کند.

وی افزود: ضمن اینکه زیرساخت‌های دیگری مثل تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و کمیسیون‌های تخصصی ایجاد می‌شود تا مشکلات صنایع را پیگیری و مطالبه کنیم تا تولید متوقف نشود و رو به صعود و تعالی باشیم.

طیران اضافه کرد: طرح همبستگی ملی است که بسیج سازندگی به عنوان محور کار در این طرح است و اقشار کارگری و اصناف به آن کمک می‌کنند، برای حل مشکلات آسیب دیدگان سیل که اکنون وضعیت وخیمی دارند اجرا شده است.

وی گفت: در این طرح بسیج به کمک دولت آمده تا روند بازسازی را تسریع کند به طوریکه در گام اول ساخت ۲۴ خانه را بسیج سازندگی برعهده گرفته که در گام‌های بعدی افزایش می‌یابد و در این طرح بنیاد مسکن البرز پای کار است تلاش می‌کند تأمین اعتبار لازم شود.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز افزود: در این طرح نیروی کار و استفاده از صنایع، اصناف و خیرین از طریق بسیج تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در طرح هر مسجد یک خانه از طریق فراخوان‌هایی که داده می‌شود از طریق خیرین هزینه مورد نیاز برای ساخت خانه‌ها جمع آوری می‌شود.

وی گفت: بسیج کارگری، کارخانجات، مهندسین و اصناف به کمک بسیج سازندگی آمده تا از ظرفیت‌های صنعتی در بخش نقدینگی و تأمین مصالح ساخت خانه‌ها مثل در و پنجره، شیشه، سیمان، شن و ماسه و…بهره مند شوند.

۶۱۵۶/۶۹۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم، بیان کرد: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها هستند.

وی انسان‌های پرورش یافته به‌دست معلمان را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و افزود: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

وی سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و بیان کرد: امسال همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

محمدی‌زاده یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت‌های فضا‌های آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای حل مشکلات زیرساختی فضا‌های آموزشی در استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در مجموع بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر گفت: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه مشکلات اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا در ابتدای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب این اداره کل واریز شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز معلم، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از برنامه‌های استان در این زمینه اعلام و اظهار کرد: مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

وی در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح امسال ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

استاندار بوشهر خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و یادآور شد: قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها را به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت این سهم تسریع شود.

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد