Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، چند منبع اعلام کردند نیجریه و سودان جنوبی هنگام دیدار وزیران اوپک و غیر اوپک طی امروز (دوشنبه، ۱۰ تیرماه) و فردا (سه‌شنبه) درخواست خواهند کرد سهمیه تولید نفت آنها افزایش یابد.

وزارت نفت اعلام کرده که هر دو کشور یادشده در ماه‌های اخیر تولید خود را بسیار فراتر از تعهدشان در توافق جهانی کاهش تولید نفت، افزایش داده‌اند، اما ممکن است درخواست آنها برای افزایش سهمیه، با واکنش سرد دیگر کشورها روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید نفت نیجریه در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) امسال یک میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز بوده، در حالی که طبق توافق جهانی کاهش تولید نفت، این کشور باید روزانه یک میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه تولید کند.

نیجریه پیش از این با رد برآورد اوپک با استناد به منابع ثانویه، اعلام کرده بود افزایش تولید این کشور مربوط به میعانات گازی است که مشمول توافق جهانی کاهش تولید نفت نیستند.

به گزارش پلاتس، بیشتر رشد تولید نفت نیجریه در ماه‌های اخیر، مربوط به آغاز به کار میدان فراساحلی اگینا است که روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

یکی از اعضای هیئت اعزامی نیجریه به وین، گفت: دیگر پروژه‌هایی هم هستند که در ۶ تا ۲۴ ماه آینده، موجب افزایش تولید نیجریه می‌شوند.

در ۲ سال نخست کاهش تولید نفت اوپک و غیر اوپک، نیجریه از اجرای این توافق معاف شده بود.

گزارش وزارت نفت و معادن سودان جنوبی نیز نشان می‌دهد تولید نفت این کشور به ۱۸۰ هزار بشکه در روز رسیده، در حالی که سهمیه تولید آن ۱۳۰ هزار بشکه در روز است. دولت این کشور قصد دارد تولید نفت را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز برساند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سودان نفت تولید نفت نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد باهوش افزود: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی اظهار داشت: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالا‌های ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت. 

پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکو‌های سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی