Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاری قرآن ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۱۴ تیرماه سالگرد تأسیس شهرداری‌ها در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، بیان کرد: خط متروکه ریل راه آهن که از سمت جمکران به مرکز شهر قرار داشت که این خط برداشته شده است.

وی با اشاره به تلاش شهرداری برای انتقال مسیر قطار سریع السیر به سمت ایستگاه جمکران، افزود: خطوط دیگر از جمله خط اراک و خطی که به سمت شمال حرکت می کند هنوز به صورت قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بیان کرد: اقدامات لازم برای تبدیل فضاهای متروکه به فضای سبز در حال انجام است.

وی گفت: طی سال‌های گذشته آسفالت معابر به ویژه آسفالت معابر درجه ۲ و درجه سه در اولویت بوده است که در این زمینه سال ۹۶ بالغ بر ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر توزیع شد.‌

قاری قرآن ابراز کرد: طی سال گذشته در نظر داشتیم که ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر داشته باشیم که با افزایش قیمت قیر مشکلاتی در این زمینه ایجاد شد و تنها توانستیم ۵۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر داشته باشیم.

وی با اشاره به آسفالت مناطق حاشیه‌ای و اطراف شهر قم افزود: ۱۴۰ هزار تن آسفالت در این مناطق توزیع شده است.

مشکل افزایش قیمت در پروژه مترو

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه خط A مترو در حال تکمیل است، افزود: در بحث تجهیزات ساخت مترو با مشکلاتی مواجه شده‌ایم و افزایش قیمت در فاز یک موجب شد که توان اجرایی پیمانکار تحلیل برود و بهره برداری از آن به تأخیر افتاد بنابراین تاکنون فاز یک این پروژه ۵۶ درصد پیشرفت داشته است و با اصلاح قرار داد فاز یک مترو به احتمال قوی تا سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: برای بررسی منوریل در سطح نمایندگان مجلس و مدیریت استان جلسه‌ای تشکیل شد اما مشکلی در دیوان محاسبات داریم که باید ورود یابیم و مجوز لازم را دریافت کنیم.

قاری قرآن ادامه داد: نسخه منوریل از ۲ سال گذشته تکمیل شده و راه برگشتی جز تکمیل پروژه نداریم.

وی اضافه کرد: مشکلی که باید در دیوان محاسبات برای ادامه روند اجرای طرح منوریل داریم این است که نیازمند تاییدیه دیوان برای مسائل قراردادی و حقوقی پروژه هستیم که باید به پیمانکار ابلاغ کنیم تا بتواند پروژه را تکمیل سازد.

ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی به وضعیت مونوریل

شهردار قم نیز در این جلسه در خصوص منوریل بیان کرد: فاز چهار عمار یاسر و مجتمع زمزم طرح‌های قدیمی است که از گذشته بر روی دست مدیریت شهری قم مانده است، مونوریل نیز اشتباه بود و قرار نیست اشتباه دیگران را ما تکمیل کنیم به همین دلیل باید این طرح تأمین بودجه شود.

وی با اشاره به ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی به وضعیت مونوریل گفت: دفترچه ۲۰۰ صفحه‌ای از وضعیت مونوریل تهیه و به نهادهای نظارتی برای تعیین تکلیف ارائه شده است تا شرایط راه اندازی و فعالیت مجدد مونوریل فراهم شود.

شهردار قم با رد شایعات در خصوص استعفای قاری قرآن معاون فنی و عمرانی شهرداری برای ادامه فعالیت در وزارت راه و شهرسازی گفت: ایشان درخواستی در این زمینه از وزارتخانه داشت اما با بررسی مشخص شد که حضور وی در شهرداری قم بهتر است.

کد خبر 4655299

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قم مترو قم منوریل قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان