Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به نوشته تارنمای خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، در این بیانیه آمده است: جنبش اخوان المسلمین مصر به تمامی مخالفانی که در برابر جنایت علیه "شهید محمد مرسی" می‌ایستند احترام می‌گذارد.

اخوان المسلمین یک جنبش فراملی اسلام‌گرای اهل سنت است که در بسیاری از کشورهای عربی طرفدار دارد. اخوان المسلمین را می‌توان بزرگترین گروه سیاسی سنی در جهان به شمار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش در سال ۱۹۲۸ میلادی (۱۳۰۷ شمسی) در شهر "اسماعیلیه" مصر به رهبری "حسن البنا" بنیان نهاده شد و سپس فعالیت خود را به دیگر کشورهای عربی و اسلامی گسترش داد.

این نهضت به تأثیر از اندیشه‌های «سید قطب» اندیشمند اسلامی، «محمد الغزالی» مبلغ اسلامی، «سید جمال‌الدین اسدآبادی» و «محمد عبده» در پاسخ به انحطاط داخلی مسلمانان و سلطه بیگانگان بر کشورهای اسلامی، به ویژه بر کشور مصر پدید آمد.

بیانیه اخوان المسلمین در ادامه تاکید می‌کند که مرسی اولین رئیس جمهوری قانونی مصر با انتخاب مردم بود و وی نماد انقلاب مصر به شمار می‌رفت.

این جنبش هم چنین خواستار تحقیق جامع بین المللی برای رفع ابهام‌های "قتل" مرسی شد.

۲۷ خرداد ماه سال جاری تلویزیون مصر از مرگ «محمد مرسی» رئیس جمهوری سابق این کشور در جلسه دادگاه خبر داد و عامل مرگ وی را سکته اعلام کرد.

«محمد مرسی عیسی العیاط» مشهور به محمد مرسی متولد ۱۷ اوت ۱۹۵۱، نخستین رئیس جمهوری کشور مصر پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ بود.

وی در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲ با کسب ۵۱.۷۳ درصد آرای مردم به عنوان پنجمین رئیس جمهوری مصر و نخستین رئیس جمهوری این کشور پس از انقلاب انتخاب شد.

مرسی در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ پس از ناآرامی‌های چند روزه و حالت بحرانی کشور، درپی کودتایی توسط ارتش عزل و زندانی شد.

دادگاه جنایی مصر بعد از عزل مرسی وی را به جرم تشویق به خشونت میان نیروهای امنیتی و معترضان به ۲۰ سال زندان محکوم کرده بود.

وی یک ماه بعد از این حکم از سوی دادگاهی در قاهره به اتهام سازماندهی حمله به یک زندان در سال ۲۰۱۱ که موجب فرار هزاران زندانی از جمله خود او بود به اعدام محکوم شد.

دادگاه جنایی قاهره در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ بار دیگر مرسی را به اتهام جاسوسی برای قطر محاکمه کرد.

کد خبر 446138

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مصر عبدالفتاح السیسی مصر مصر محمد مرسی مصر اخوان المسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هر اندازه سرمایه گذاری "سیتی گروپ"، مالک منچسترسیتی، در خیرونا جواب داده و این تیم در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار دارد، در تروا شرایط برعکس است. تیمی که در رده هفدهم لیگ دو فرانسه قرار دارد و در خطر سقوط است. تروا که سال قبل به دسته دوم سقوط کرد، حالا در خطر سقوط به دسته سوم قرار دارد.

دیشب با تساوی 1-1 خانگی برابر والنسین این احتمال قوت گرفت. در دقایق پایانی این بازی خانگی، هواداران اشیا زیادی به زمین پرتاب کردند از جمله مواد آتش زا که باعث وقفه طولانی در بازی شد. عجیب اینکه بازیکنان نیز اشیا را به طرف سکوها برگشت دادند.

هواداران عصبانی با خشم فریاد می زدند: «مرسی سیتی.»

دیگر خبرها

  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • اخبار ورزشی چهاردهم اردیبهشت استان قزوین 
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند
  • نگاهی به چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه