Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:44:47 GMT

مقاومت متحرک ایرانی؛ انفعال امریکایی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۷۰۰۶

مقاومت متحرک ایرانی؛ انفعال امریکایی

در شرایط کنونی، جنگ روانی به عنوان یک منازعه واقعی در منطقه وارد فاز جدیدی شده است و به مرحله تقابل اراده دولت و ملت ایران با نظام استکباری به سردمداری امریکا رسیده است. ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

خبرگزاری تسنیم- داود عامری

برخی واژگان در جمهوری اسلامی ایران، با هویت انقلابی و روح انقلاب اسلامی مردم ایران همزاد هستند و در واقع وقتی که این واژگان به کار برده می شوند، بدون آنکه اشاره ای به موضوع شود، شنونده و خواننده ناخودآگاه ذهن خود را متوجه انقلاب اسلامی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این واژگان آمیخته با هویت انقلاب اسلامی، کلمه «مقاومت» است. این واژه از شدت استقبال، تواتر و تکرار، جزئی از شناسنامه و حرکت انقلاب شده است و مردم انقلابی ایران در این برهم کنش واژگان و اندیشه های فردی و اجتماعی، به یک نوع باور درونی در خصوص آن رسیده اند، در نتیجه وقتی در شرایط تهدید صدای مقاومت از همه صداها در ایران اسلامی رساتر است، این در واقع یک واکنش طبیعی و مالوف برای ملت ایران است که آنها در طول 40 سال ایستادگی و مقاومت در برابر نظام‌های استکباری و انواع و اقسام توطئه‌ها دریافته‌اند که مقاومت تنها راه روشن پیش پای آنها در برابر زورگویان است.

امروز اگر عده ای گمان می‌کنند که ملت ایران به خاطر تهدیدات غالباً پوشالی دشمن، دچار تزلزل و ناامیدی خواهد شد، به دلیل ضعف شناختی روی فرهنگ دفاعی و انقلابی ملت ایران است، چرا که مقاومت جزئی غیر قابل تفکیک از هویت فرهنگ انقلابی آنها شده است و اولین و طبیعی ترین پاسخ ملت ایران به هرگونه تهدید و زورگویی، مقاومت و تسلیم ناپذیری است. آنچه به عنوان مقاومت در ادبیات انقلابی ایران اسلامی رایج شده است، به هیچ عنوان یک حرکت انفعالی و اجازه تحرک دادن به دشمن نیست، بلکه، روش مبارزاتی ملت ایران در برابر زورگویان و دشمنان برای شکست آنهاست، لذا لازم است به معنای اخص، واژه مقاومت را به عنوان روش مقابله هوشمندانه با دشمن در نظر گرفت و معنا کرد.مقاومت از منظر فرهنگ دفاعی ملت ایران ، ایستادگی در برابر حملات دشمن نیست، بلکه طراحی لازم برای خنثی سازی تحرکات دشمن وکنشگری فعال برای ناکام سازی او است.

این روزها در سوی دیگر تهدیدات، امریکایی است که اگرچه به تدریج با ارزیابی‌های واقع‌ بینانه خود از قدرت ایستادگی و مقاومت مردم ایران ، از برج نخوت و خودخواهی در حال سُر خوردن به پایین است و مواضع اخیر ترامپ نیز این موضوع را نشان می دهد. اما باید گفت که خود خواهی برخی دولتمردان آمریکایی به اندازه ای عریان و غیر انسانی خود را نشان می دهد که در صورت کوچکترین نرمش و انفعالی در برابر آنها، باید برای یافتن عدالت در نظام بین الملل، ملت ها لازم است با فانوس به دنبال عدالت در روابط بین الملل بگردند، چراکه خوی خودخواهی سردمداران آمریکا، هرگونه کنشگری عادلانه را در سطح تعاملات بین المللی برنمی‌تابد و نتیجه چنین روند یکجانبه گرایانه و مشمئز کننده، نه تنها در منطقه، بلکه در عرصه جهانی می تواند به یک فاجعه جهانی تبدیل شود و تمام نظام های حقوقی بین المللی را نابود کرده و موجب رشد نا امنی و تروریسم در اشکال مختلف و در نهایت جهانی بی فردای روشن برای ملت ها رقم زند.

نکته حائز اهمیت این است که دشمن به خوبی دریافته است که ملت ایران اهل ترس و عقب نشینی در برابر تهدیدات نیستند. بدین خاطر تمام توان خود را روی برنامه ریزی های روانی متمرکز کرده، تا بتواند با ایجاد خدشه در اراده و اتحاد ملی ،مسیر تحقق اهداف خود را هموار سازند و در این برنامه، تمرکز خود را روی مسوولان و ملت بیشتر کرده است.دشمن به تجربه دریافته است که با تداوم عملیات روانی و تشدید جنگ نرم ممکن است به پاره ای از اهداف خود دست پیدا کند، بنابراین، آنچه که امروز در کنار آمادگی نظامی حائز اهمیت است، توجه به برنامه های ریز و درشت روانی دشمن و مقاومت روانی است.در چنین شرایطی مقاوت متحرک و نامتقارن که ایران اسلامی در این زمینه صاحب تجارب ارزنده ای است و همچنین پرهیز از شتابزدگی و تاثیر پذیری از تحریکات دشمن که تلاش دارد بازی را در زمین خود مدیریت کند، نیازمند هوشمندی است تا ضمن دفع تحرکات دشمن با طراحی کارآمد و بر اساس روش های تجربه شده نامتقارن به مقابله با او بپردازیم.

در شرایط کنونی، جنگ روانی به عنوان یک منازعه واقعی که از مدت ها قبل شروع شده، در منطقه وارد فاز جدیدی شده است و به مرحله تقابل اراده دولت و ملت ایران با نظام استکباری به سر دمداری امریکا رسیده است، لذا باید گفت که مقاومت متحرک و هوشمندانه، ظرف و ظرفیت تقابل و قدرت ایستادگی مردم ایران را به جهانیان نشان خواهدداد.

بدین خاطر ملاحظه می گردد که دشمن تمام تلاش خود را به کار برده است تا با ایجاد یک جنگ روانی گسترده، مقاومت را از بار معنایی اصیل و انقلابی آن تهی نماید و در این راستا با بزرگنمایی برخی ضعف های مدیریتی و تمرکز روی جنگ اقتصادی، مقاومت ملت ایران را در هم بشکند و ما را به زانو در بیاورد، حال آن که گذر زمان نشان خواهد داد که پیروزی نهایی این منازعه، ایران اسلامی با سلاح مقاومت هوشمندانه است که آن را به عنوان یک فرهنگ و هویت دینی از روش نبی گرامی اسلام (ص) از صدر اسلام تا روش همه ائمه معصومین (ع) و در نهایت بزرگ پرچمدار پرچم سرخ شهادت، حضرت امام حسین (ع) به یادگار برده است.

انتهای پیام/

R1439/P/S4,38/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد: کمک های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیست به مثابه چراغ سبز برای حمله به رفح و تشویق دشمن برای توسعه دامنه جنگ در منطقه است.

وی افزود: صحنه های سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و ادعاهای پوشالی آنها را درباره آزادی بیان در برابر دیدگان جهانیان آشکار کرد.

قاووق گفت: ما به جامعه جهانی همسو با دشمن و نیز کشورهای سازشکار عرب در منطقه توجهی نداریم بلکه بر جبهه های مقاومت در لبنان، عراق و یمن امید داریم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: تداوم نبرد در جبهه های جنگ پس از دویست روز از کریات تا ایلات و دریای سرخ، تایید بر توان جبهه های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق تاکید کرد: رسیدن پهپادهای انتحاری مقاومت به عمق عکا، بیت هلل و عرب العرامشه و دیگر مناطق تاکیدی بر توان این پهپادها برای پشت سرگذاشتن همه سامانه های دفاع هوایی اسرائیلی است.

وی افزود: پهپادهای انتحاری مقاومت به میزان ۹۶ درصد از سامانه دفاع هوایی اشغالگران عبور کرد و خواسته مقاومت محقق شد. مقاومت توان رسیدن به هر جایی را دارد و این موفقیتی راهبردی برای مقاومت در این نبرد است.

قاووق اعلام کرد: تهدیدات زیاد اسرائیل نشانه قدرت آن نیست بلکه نشانه هراس و سرخوردگی آن است. دشمن قبل از اینکه بخواهد جنگ تمام عیاری علیه لبنان انجام دهد هزاران بار محاسبه خواهد کرد. تحرکات میانجی گرایانه و پیام های های بین المللی در راستای نجات غزه و کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات و کمک به دشمن جنایتکار اسرائیلی است.

کد خبر 6090021

دیگر خبرها

  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است