Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دومین کنفرانس فکری، بین المللی مقابله با افراط گرایی که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تحت عنوان «تنوع دینی، قومی و تکامل اجتماعی» از روز گذشته در شهر موصل آغاز شده بود، با قرائت بیانیه ای به کار خود پایان داد؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
«الحمد لله رب العالمين وصلى الله على سيدنا محمد خاتم النبييين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه المخلصين».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه اقدامات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بسیج کردن جهاد فکری برای مقابله با افکار تکفیری، به یاری خداوند، فعالیتهای دومین کنفرانس فکری بین المللی، مقابله با افراط گرایی از روز یکشنبه به مدت دو روز و با حضور جمع زیادی از اساتید دانشگاهی و علمای دین از استانهای مختلف عراق در استان نینوا برگزار شد.

130 مقاله پژوهشی به  دبیرخانه این کنفراس ارسال شد و در این بین 95 مقاله پذیرفته شد، بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه کنفرانس که در آن سخنرانیهای مهمی در مورد ضرورت وحدت مردم عراق و مقابله فکری با افراط گرایی ارائه شد، کمیته های مختلف آن برگزار و پژوهشگران مقالات خود را ارائه دادند.

مهمترین پیشنهادات و خروجی های ارائه شده این کنفرانس عبارتند از:

1.تأکید بر ضرورت توجه دولت مرکزی عراق به مشکلات مردم استان نینوا، به خصوص عادی سازی اوضاع این استان و حمایت جدی از پروژه های بازسازی.

2.تأکید بر ضرورت تلاش جدی برای تعیین سرنوشت مفقود شدگان و رسیدگی به خانواده‌های ایشان به خصوص ایزدیهای عراق.

3.سرعت بخشی به حل مشکلات خانواده های ساکن در اردوگاهها، تلاش برای بسته شدن این پرونده ظرف سقف زمانی مشخص، تشکیل نهادهای اجتماعی برای رسیدگی به خانواده های اسرای در بند افراط گرایان و تلاش برای آماده سازی روانی آنها جهت ورود به اجتماع.

4.دعوت به تلاش برای توجه بیشتر به نسل جوان و ایجاد فرصتهای شغلی برای آنها، بررسی پدیده های اجتماعی شکل گرفته در صفوف جوانان به خصوص پدیده مواد مخدر.

5.تشویق به انجام اقدامات داوطلبانه از طریق نهادهای جامعه مدنی و غیره، برای کمک به تلاشهای دولت در راستای حل مشکلات مناطق آزاد شده و خانواده های خسارت دیده از جنگ.

6.تأسیس مراکز پژوهشی برای تحقیق و پژوهش در مورد افکار افراطی و انتشار نتایج این تحقیقات با ابزارهای مختلف.

7.دعوت به ارائه برنامه های درسی در این رابطه در مدارس و دانشگاهها و تأکید بر خطر پدیده افراط‌گرایی و تکفیر و تشریح حقیقت اسلام ناب محمدی(ص).

8.چاپ پژوهشهای مشارکت کنندگان در کنفرانس  و حمایت ویژه از آنها.

9.دعوت از دانشگاهها برای ایفای نقش مؤثر در گسترش فرهنگ اعتدال.

10.توجه به نقش مهم رسانه در رساندن پیام اسلام در زمینه تسامح و همزیستی مسالمت آمیز و استفاده از هنر در اشکال مختلف آن و همچنین استفاده از شبکه های ارتباط جمعی در این زمینه.

11.تشکیل کمیته ای برای پیگیری پیشنهادات ارائه شده در کنفرانس مذکور، تأکید بر اجرایی کردن مفاد کنفراس اول که در کرکوک برگزار شد و تشکیل کمیته دائمی برای پیگیری پیشنهادات شرکت کنندگان.

12.امکان ندارد که از مسأله اصلی جهان اسلام و توطئه هایی که با آن مواجه شده غافل شویم؛ شرکت کنندگان در کنفرانس بر حمایت خود از مردم فلسطین تأکید و معامله تحقیرآمیز قرن و طرح های عادی سازی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در پایان از کلیه کسانی که در برگزاری این کنفرانس و یا در فعالیتهای آن،  مشارکت داشتند قدردانی کرده و از خداوند متعال می خواهیم که اقدامات مشارکت کنندگان را در میزان حسناتشان قرار دهد.
 
( وقل اعملوا فسيرى الله عملكم ورسوله والمؤمنون )

کمیته هماهنگی کنفرانس

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند

نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی از جامعه بین‌المللی خواست که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جنگ ظالمانه علیه مردم غزه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق امروز -شنبه- در یک سخنرانی در کنفرانس کار کشورهای عربی که به میزبانی بغداد در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این کنفرانس در شرایط سخت و استثنایی در دو سطح منطقه و جهان برگزار می‌شود، زیرا تجاوزهای رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم مقاوم غزه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری المعلومه، وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با تجاوزهای خود قوانین بین‌المللی، عرف جنگ و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرد. صهیونیست‌ها با سیطره خود باعث شدند که برادران فلسطینی نیازهای زندگی روزانه از جمله غذا، دارو و مسکن امن نداشته باشند.

نخست‌وزیر عراق از جامعه بین‌المللی و موسسات آن خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و براساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و مسئولیت انسانی و اخلاقی، جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غره را متوقف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهان امروز شاهد بحران‌هایی است که بر اقتصاد تمام جهان و اوضاع اجتماعی، روانی و اقتصادی ملت‌های عربی تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، فعالیت پنجاهمین دوره از کنفرانس کار کشورهای عربی صبح امروز در بغداد آغاز و تا چهارم ماه مه ادامه خواهد داشت. در این کنفرانس مسائل مرتبط با بازارهای کار و کارگران در کشورهای عربی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم