Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر نورالله زاده روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت مشاغل خانگی شاهرود در فرمانداری این شهرستان، افزود: عبور میلیون‌ها مسافر و زائر امام رضا (ع) فرصت بسیار مناسبی است تا بسیاری از تولیدات منطقه به عنوان سوغات خریداری شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی برای ایجاد مشاغل خانگی، ادامه داد: این وام‌ها با شرایط آسان به متقاضیان داده می‌شود، در روستاها نیز متقاضیان می‌توانند از رهن گذاشتن اسناد وسایل کشاورزی مانند کمباین، تراکتور و دیگر امکانات برای دریافت این وام‌ها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورالله زاده در باره شیوه‌های تأمین مالی متقاضیان مشاغل خانگی هم گفت: ارائه تسهیلات به پشتیبان یا کسی که اقدام به ایجاد شغل می‌کند یکی از روش هاست، تا وی بتواند برای افراد دیگر تولید شغل کند.

وی گفت: رسیدگی به گزارش‌های مالی استفاده کنندگان از تسهیلات، مشخص کردن راه‌های فروش محصولات تولیدی و رعایت استانداردها و شفاف سازی چارچوب‌ها از کارهایی است که باید انجام شود.

ظرفیت‌های ناب صنایع دستی و کشاورزی شاهرود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان هم در این نشست با اشاره به خسارت‌هایی که خشکسالی یک دهه گذشته و نیز سرمازدگی سه سال گذشته به کشاورزی و باغداری شرق استان وارد نموده اشاره کرد و گفت: کشاورزان و باغداران در این سال‌ها خسارت‌های زیادی را متحمل شدند، باید راه دیگری نیز برای درآمدزایی آنان اندیشیده شود.

مهدی جمال گفت: ظرفیت بسیار زیاد شرق استان سمنان در محور گردشگری فرصت بسیار خوبی برای ایجاد درآمد است، صنایع دستی بسیار زیاد این منطقه هم یکی از فرصت‌های خوب برای ایجاد اشتغال است.

جمال به تأسیس ۲ فروشگاه دائمی صنایع دستی در شاهرود و بسطام در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در شرق استان سمنان بیش از ۲ هزارتن در مشاغل مربوط به ۴۰ رشته صنایع دستی مشغول هستند که به تسهیلات نیاز دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی شرق استان طرح‌هایی فراهم شده که ۷۳ میلیاردریال اعتبار نیاز دارد.

سیدحسن میرعماد با درخواست همکاری از صندوق کارآفرینی امید افزود: برای مشاغل خانگی شرق استان ۲۵۰ پروانه صادر شده که منتظر تخصیص تسهیلات هستند، چنانچه همکاری خوبی صورت بگیرد این تعداد تا ۲ برابر نیز قابل افزایش است.

میرعماد، تأسیس صنایع تبدیلی را از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی خواند و گفت: در این باره هفت طرح تهیه شده که اجرای آنها حمایت بیشتر این صندوق را می‌طلبد، تنها راه نجات بخش کشاورزی تهیه زنجیره محصولات کشاورزی مانند خشک کردن میوه است.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی پس از بازدید از چند واحد تولیدی شاهرود به شهرستان میامی عزیمت می‌کند.

شهرستان شاهرود با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت حدود ۵۰ روستا و پنج نقطه شهری دارد.

۱۰۲۳/‏۶۱۶۷/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال شاهرود صندوق کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد