Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین رویوران عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و کارشناس مسائل منطقه در نشست حقوق‌ بشر دانشگاه صنعتی امیر کبیر در ارتباط با معامل قرن گفت: در زمان آغاز قرن بیستم، قراردادی بین انگلیس و‌فرانسه امضا و‌ منطقه بین آن‌ها تقسیم شد. سال بعد در‌اعلامیه‌ای، انگلیس تعهد داد سرزمینی برای یهودیان درست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بیش از یک قرن از آن مسئله گذشته و‌ می‌بینیم آمریکا بخش‌هایی از زمین‌هایی که به فلسطینی‌ها تعلق دارد را به یهودی‌ها واگذار می‌کند. آمریکا این برنامه را نه تنها درباره قدس دارد بلکه می‌خواهد برای کل کرانه باختری این اقدام را انجام دهد.
رویوران به قواعد بین الملل اشاره کرد و‌گفت: حق تعیین سرنوشت برای همه ملت‌ها وجود دارد اما جامعه فلسطین تنها کشوری است که به آن اجازه نداده‌اند کشوری مستقل داشته باشد.

استاد دانشگاه ادامه داد: اسرائیل با مردم فلسطین نژادپرستانه رفتار می کند.چندین قطعنامه برای مردم فلسطین وجود دارد اما حق آن‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شود. اسرائیل با شهرک سازی می‌خواهد بخش‌هایی از فلسطین را بدزدد. ‌
رویوران تاکید کرد: غرب به دنبال تثبیت اسرائیل در منطقه بوده و‌ از زمان به قدرت رسیدن ترامپ طرح معامله قرن مطرح شده است.بسیاری از تحلیلگران معامله قرن را فرایندی می دانند که انتقال‌ پایتخت اسرائیل به قدس بخشی از آن است.
وی ادامه داد: معامله قرن بر پایه جایگاه زورمدارانه آمریکا برقرار است.اسرائیل، آمریکا را پشتیبان خود می‌داند. بسیاری از کشورهای دنیا با آمریکا مخالف هستند که در اجلاس‌ گروه بیست دیدیم روسای جمهور چگونه با ترامپ برخورد کردند.

استاد دانشگاه با اشاره به طرح معامله قرن اظهار کرد: آمریکا برای اولین بار از زاویه اسرائیل به منطقه نگاه می‌کند. آمریکا همیشه حامی اسرائیل بوده است.
انتهای پیام/

171 / 31 عضو هیئت علمی دانشگاه مطالعات جهان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عضو هیئت علمی دانشگاه مطالعات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین

وسعت گرفتن تجمع‌های اعتراضی نسبت به وقایع جنگ غزه در دانشگاه‌های ایالات متحده و گسترش حمایت‌ها از فلسطینیان در میان دانشجویان آمریکایی توجه بسیاری از رسانه‌ها را طی روزهای اخیر به خود جلب کرده است.

اعتراضات دانشجویی در ایالات متحده نسبت به جنگ در غزه طی هفته گذشته به نحوی تشدید شده و گسترش یافته است که گزارش‌ها از برپایی تحصن‌هایی در همین ارتباط در چندین دانشگاه از جمله کلمبیا، ییل و نیویورک حکایت دارد.

دانشجدیان معترض خواستار قطع همکاری های مالی و علمی آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند و در مقابل، دولت آمریکا با زور سرکوب با دانشجویان برخورد کرده است.

تصاویر لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به محوطه دانشگاه تگزاس آستین و برخورد با دانشجویان معترض به نسل کشی اسرائیل، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است.

نظام آمریکا که سالها مدعی استقلال علمی و حماست از آزادی بیان در دانشگاه‌ها بوده و هرگونه رفتار پلیسی در محیط‌های علمی دیگر کشورها را به‌سرعت محکوم می‌کرده، حالا از گارد مسلح خود برای برخورد خشن با تحصن دانشجویان استفاده کرده است.

این برخوردها نشان می‌دهد که دولت آمریکا تبدیل به مستعمره لابی صهیونیستی شده و هیچ اعتراض دانشجویی به جنایات اسرائیل را تاب نمی‌آورد.

جالب اینجاست که در میان دانشجویان معترض، دانشجویانی از همه ادیان، جتی دانشجویان یهودی نیز دیده می‌شود و به این ترتیب صهیونیستها حتی با جامعه یهودی آمریکا نیز درگیر شده و نمی‌توانند منتقدان‌شان را یهودی ستیز بنامند.

پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی موج درگیری های داخلی در آمریکا بر سر اسرائیل تشدید شده و به بی ثباتی در این کشور بینجامد.

دیگر خبرها

  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا
  • کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد
  • غرب بدون روتوش
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین