Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@15:53:00 GMT

گاهی محدودیت باعث مدیریت هنرمندانه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۷۶۷۹

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، فیروز فاضلی امروز در دیدار با فرماندار آستانه‌اشرفیه با اشاره به سابقه آشنایی خود با وی، گفت: مشخصه جالب حیدری داشتن ذهنیت برنامه‌ریزی وی است و شاید این امر به‌واسطه سابقه حضور وی در دانشگاه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کسی که گذشته را در نظر نگیرد، حال را درک نمی‌کند و از داشتن آینده بهتر نیز محروم است، ادامه داد: برنامه‌ریزی علاوه بر اینکه علم است، هنر هم هست و باعث موفقیت مدیران در امور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیریت در بحران خودش را نشان می‌دهد، در غیر این‌صورت در هنگام وفور منابع هر کسی می‌تواند مدیریت کند؛ گاهی محدودیت باعث می‌شود بتوان هنرمندانه مدیریت کرد.

فاضلی با بیان اینکه مدیریت در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تفاوت با جاهای دیگر دارد، تصریح کرد: در اینجا تا وقتی که فرد، دستی در قلم نبرد و یا حرفه‌ای در هنر نداشته باشد نمی‌تواند مدیریت کند چرا که آن درک همدلانه اصلاً ایجاد نمی‌شود؛ که الحمدلله آقای «شریفی» رئیس جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه‌اشرفیه ما نیز خودشان یک هنرمند هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به همدلی ایجاد شده در مدیریت خود، اظهار کرد: وقتی واقعیت‌ها گفته شود همدلی ایجاد می‌شود. «صداقت» بُرش بیشتری دارد تا اینکه بخواهیم قولی بدهیم که نتوانیم اجرایش کنیم.

آستانه‌اشرفیه محیطی علمی، فرهنگی و رسانه‌ای دارد

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان آستانه‌اشرفیه برای ما یک هویت است، گفت: شما در این شهرستان از نعمت آستان حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع) - برادر گرامی امام رضا(ع) - و آرامگاه دکتر معین برخوردار هستید. علاوه بر این آستانه‌اشرفیه دارای محیطی علمی، فرهنگی و رسانه‌ای است.

فاضلی با اشاره به برگزاری مراسم چهل و هشتمین سالروز درگذشت دکتر معین با حضور دکتر صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در پنجشنبه پیش‌رو، بیان کرد: الحمدلله به همت شما، ستاد برگزاری این بزرگداشت در شهرستان با نظم و اهتمام فراوان در حال پیش بردن امور است.

تشکیل بنیاد دکتر معین نیازمند مصوبه هیات دولت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مطالبات شهرستان آستانه‌اشرفیه از ما راه‌اندازی بنیاد دکتر معین بوده و هست و بنده بارها اذعان کردم که پیگیر هستم، تصریح کرد: مواردی که در اینجا تصویب شد را در شورای فرهنگ عمومی استان نیز تصویب گرفتیم و در جلسه‌ای طولانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم نیز پیگیری شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تشکیل یک بنیاد نیازمند تصویب هیئت دولت و داشتن ردیف بودجه مجزا می‌باشد، در نهایت پیشنهاد شد که در ابتدا مؤسسه‌ای چندمنظوره با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شود تا بتواند کارهایی از جمله چاپ و نشر آثار، پژوهش، انجام فعالیت‌های هنری و... را انجام دهد تا در مراحل بعد با مصوبه هیئت دولت مجوز بنیاد بگیرد.

پیرو بخشنامه استاندار گیلان به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص سفرهای شهرستانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امروز به‌همراه معاونین خود و هیات همراه در آستانه‌اشرفیه حضور یافته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امام رضا رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد

هشتمین جشنواره «رسانه و طنز» با عنوان طنز پهلو به یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در حال برگزاری است.

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو با اعلام این خبر که سال گذشته تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۴۶۲ اثر بود، گفت: امسال تعداد آثار ارسالی ۱۱۲۹ اثر در پنج بخش داستان کوتاه طنز، کارتون و کاریکاتور، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای و نثر طنز بود. در بین استان‌ها تهران بیشترین آثار ارسالی را داشت و استان گیلان در رتبه ششم قرار دارد. در بین رسانه‌های رسمی ۱۲۱ رسانه شرکت کردند، که به ترتیب روزنامه ایران، روزنامه اقتصاد آینده، روزنامه شهرآرا، روزنامه وطن امروز، روزنامه ندای هرمزگان، سالنامه صد و نه دی بیشترین آثار را ارسال کردند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه از بین رسانه‌های رسمی (رسانه‌های ثبت شده) ۴۴۸ اثر و از بین رسانه‌های شخصی ۶۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: طبق تفاهم‌نامه انجام شده، آموزش طنز به لیست کارگاه‌های آموزشی به رسانه‌ها اضافه شد. 

طنز اخم‌های جامعه را باز می‌کند

در ادامه پیام ویدئویی از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد و اسماعیلی صابری فومنی را یک فردِ رسانه‌ای مولف دانست. به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طنز بیان واقعیت‌های تلخ جامعه برای گوشزد کردن مشکلات جامعه است. «خنده تلخ من از گریه غم‌انگیز است». طنز می‌خواهد با نشان دادن لبخند آسیبی را نشان دهد. طنز در عین تذکر به آسیب‌ها، اخم‌های جامعه را باز می‌کند. 

اسماعیلی ادامه داد: مرحوم صابری فومنی یک روزنامه‌نگار و فردِ رسانه‌ای مولف بود. فرق فرد مولف با غیر مولف در این است که فرد مولف فصل جدیدی را در فعالیت‌های خود آغاز می‌کند. کیومرث صابری فومنی با ایمان و با رعایت مرز‌های اخلاقی طنز را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وارد جریان رسانه‌ای کشور کرد. به یاد دارم در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هر کجا می‌رفتیم، صحبت از طنز‌های گل آقا بود. طنز را می‌توان به قبل و بعد از فعالیت کیومرث صابری فومنی تقسیم کرد. 

از وضعیت طنزنویسی راضی نیستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد که هنوز طنز در کشور تقویت نشده و به جایگاهی که صابری فومنی آن را رساند، فاصله دارد. هنوز از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت رسانه‌ای و تبلیغات راضی نیستم و طنزنویسی صرفاً به برگزاری جشنواره محدود نشود.

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان