Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-09@14:32:22 GMT

ترامپ ارزش‌های آمریکا را زیر پا گذاشته است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۷۷۰۰

آندرو بیتز، سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (یکشنبه) از ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انتقاد کرد.

اخبار بین الملل_ وی در بیانیه‌ای مدعی شد: رفتار محبت آمیز ترامپ با دیکتاتور‌ها به قیمت از دست رفتن امنیت ملی و منافع آمریکا تمام می‌شود و یکی از خطرناکترین راه‌هایی است که او برای نابودی ما در عرصه جهانی در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ارزش‌های آمریکا را زیر پا گذاشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) به نخستین رئیس جمهور آمریکا تبدیل شد که وارد خاک کره شمالی شده است. خبرگزاری رسمی کره شمالی هم در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در گفتگو‌های خود توافق کردند که مذاکرات اتمی میان دو طرف مجددا آغاز شود.

سخنگوی کمپین انتخاباتی جو بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش هم ضمن انتقاد از ملاقات اخیر دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه افزود: اقدامات او (دونالد ترامپ) نشان می‌دهد که ما خیلی فوری به یک رئیس جمهور احتیاج داریم که بتواند جایگاه ما را در جهان حفظ کند، روابط ما را با متحدانی که دونالد ترامپ آن‌ها را نابود کرد، تقویت کند و یک تغییر اساسی برای مردم آمریکا به ارمغان آورد.

دونالد ترامپ روز گذشته در منطقه غیرنظامی میان دو کره با کیم جونگ اون دیدار کرد. وی پس از دیدار با کیم جونگ اون با پای پیاده وارد خاک کره شمالی شد. به این ترتیب دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکاست که به خاک کره شمالی قدم گذاشت.

این سومین ملاقات رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی محسوب می‌شود. دونالد ترامپ در تاریخ ۱۲ ژوئن سال گذشته میلادی با کیم جونگ اون در سنگاپور ملاقات کرد. این دو درباره برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگ با یکدیگر گفتگو کردند. این دو مقام دومین بار در فوریه سال جاری میلادی در ویتنام با یکدیگر ملاقات کردند؛ اما مذاکرات دوم آن‌ها نیمه کاره رها شد و نتیجه‌ای حاصل نشد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا کره شمالی انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور رئیس جمهور آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد جان کری از ترامپ در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام: ایران را قوی تر کردی و آمریکا را منزوی

جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا در ششمین سالگرد تصمیم ترامپ به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، این تصمیم را یک سیاست نادرست و فاجعه بار توصیف کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از وبگاه آمریکایی "هیل"، جان کری که خود مسئول تیم مذاکره کننده آمریکایی برای حصول به برجام بود، روز چهارشنبه با انتقاد از تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، گفت که این اقدام امنیت آمریکایی ها را کاهش داده است.

کری گفت: وقتی دونالد ترامپ درخواست‌های نزدیک‌ترین متحدان ما را رد کرد و ایالات متحده را از برجام خارج کرد، منطقه خطرناک‌تری ایجاد کرد، ایران را قدرتمند کرد و به جای منزوی کردن تهران، ایالات متحده را منزوی کرد."

کری افزود: "حتی جمهوری‌خواهانی که با برجام  مخالف بودند، از کاخ سفید ترامپ درخواست کرده بودند تا برای حفظ اهرم فشار بر ایران در این توافق باقی بماند، اما در عوض ترامپ هرج و مرج را انتخاب کرد. این اقدام او جهان را خطرناک‌تر و امنیت آمریکایی ها را کمتر کرد.

کری افزود که برجام توافق موثری بوده و تصمیم ترامپ برای خروج از آن باعث تهاجمی‌تر شدن ایران شده است.

کری گفت: "اکنون ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری بازگشته است و همان آهنگ را می خواند - تهدید می کند که بار دیگر به تنهایی ادامه خواهد داد، رهبری جهانی ما را تضعیف می کند و ما را از متحدان خود منزوی می کند." او در خانه به دموکراسی و حقوق اساسی ما حمله می کند. به لطف رهبری قوی پرزیدنت بایدن، ما متحدانی داریم که در کنار ما کار می کنند، و ایالات متحده بار دیگر در صحنه بین المللی در خط مقدم قرار دارد. آمریکایی ها خواهان ثبات هستند، نه یک عامل آشوب در کاخ سفید."

کری در ماه فوریه از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور بایدن در امور آب و هوایی کنار رفت و نقشی را در کمک به کمپین انتخاب مجدد بایدن بر عهده گرفت.

ترامپ در 8 مه 2018 اعلام کرد که ایالات متحده را از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌کند، این اقدام ترامپ با مخالفت متحدان اروپایی آمریکا همراه شد اما ترامپ به مخالفت های آنها وقعی نگذاشت؛ چون در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016، برجام را یکی از فاجعه بارترین توافق های تاریخ آمریکا توصیف کرده بود.

ترامپ در آن زمان گفت: "این توافق (برجام) آرامش و صلحی به همراه نیاورد  و هرگز به ارمغان نخواهد آورد."

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مقام نظامی اسراییل: خروج آمریکا از برجام اشتباه بود بایدن: خروج از برجام اشتباه عظیمی بود/ همچنان معتقدم باید به برجام برگردیم آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است تجمع در تهران علیه خروج آمریکا از برجام (عکس)

دیگر خبرها

  • انتقاد جان کری از ترامپ در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام: ایران را قوی تر کردی و آمریکا را منزوی
  • رئیس جمهور: خط مشی دولت،‌ گفتمان امام و رهبری/ برخی دنبال برجام دو و سه بودند
  • بایدن: در صورت حمله به رفح، به اسرائیل سلاح نخواهیم داد
  • بایدن: اگر اسرائیل وارد رفح شود، تسلیحات به آن ارائه نمی‌کنیم
  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان