Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه یکهزار و ۲۶۷ قرارداد نگهداری از خون بند ناف در استان منعقد شده است، گفت: باید این میزان افزایش یابد. ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، چیا سهراب‌نژاد عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در جهاد دانشگاهی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی کردستان از سال 85 فعالیت خود را در استان کردستان آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت بانک خون بند ناف رویان از سال 88 در این واحد استانی کلید خورد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: باید با تلاش و کمک اصحاب‌رسانه، مردم استان را با فعالیت و مزایای بانک خون رویان آشنا کرد و قدمی را در راستای آگاهی‌بخشی مردم اجرا کرد.

وی با اعلام اینکه تا به امروز یکهزار و 267 قرارداد نگهداری از خون بند ناف در استان منعقد شده است، خاطرنشان کرد: باید با توجه به جمعیت و افزایش نیاز روز افزون به مزایای خون بند ناف، این میزان در کردستان افزایش یابد.

مرکزی| 400 بیمارستان در کشور امکان جمع‌آوری خون بند ناف را دارند800 نمونه خون بند ناف در قزوین ذخیره شدارومیه| میزان ذخیره‌سازی خون بند ناف در ایران از مرز 100 هزار نمونه گذشت

سهراب‌نژاد با ذکر اینکه در راستای آگاه‌سازی مردم اقدامات شایان توجهی لحاظ شده است، ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری سمینارهای تخصصی با حضور پزشکان، برگزاری همایش عمومی، نشست با مسئولان امور بانوان ادارات، تبلیغات محیطی، نصب بنر و بیلبورد تبلیغاتی، ساخت انیمیشن، تبلیغات در فضای مجازی و حضور در مطب پزشکان و دیدار چهره به چهره با مردم اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان در پایان یادآور شد: خوشبختانه فعالیت مرکز فناوری بن یاخته‌های رویان جهاد دانشگاهی در تمام شهرستان‌های استان به‌جز شهرستان‌های دهگلان و دیواندره برقرار است.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد