Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای، ابراهیم صالحی‌عمران رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای با اشاره به جزئیات همکاری این دانشگاه و‌ کشور سنگال گفت: در راستای همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و با عنایت به سفر رئیس موسسه فنی‌و‌حرفه‌ای پرومکابیل (promecabile) کشور سنگال و هیئت همراه به ایران، لیست 50 دوره کوتاه مدت آموزشی فنی و‌حرفه‌ای و مهارتی به طرف سنگالی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی عمران افزود: با عنایت به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و طرف سنگالی در چهارم تیرماه امسال، طی درخواست و نامه رسمی از سوی طرف مذاکره کننده، با اعزام 141 نفر در 11 رشته برای حضور در دوره‌های کوتاه مدت در دانشکده های فنی و حرفه‌ای موافقت به‌عمل آمد. هم اکنون توسط دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و معاونت آموزشی دانشگاه در زمینه محل برگزاری، طول مدت دوره‌ها، سرفصل‌ها و هزینه تمام شده دوره‌ها در حال بررسی است که انشالله در گام نخست از مهر یا بهمن ماه امسال این همکاری آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دوره‌های مذکور از 30 الی 40 ساعت بر حسب رشته های مختلف در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این دوره‌ها به زبان فرانسه و با حضور مترجم برگزار خواهد شد. طرف سنگالی برای دوره‌های کوتاه مدت در گام نخست برگزاری رشته‌های صنایع چوب ، جواهر سازی، مکانیک عمومی، کار روی چرم، سفال و سرامیک، جوشکاری، صنایع دستی چوبی، مکانیک خودرو، طراحی لباس، الکترومکانیک و برق خورشیدی را درخواست کرده است.
رئیس دانشگاه فنی و‌حرفه‌ای گفت: در گام بعدی و در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری، دانشگاه تعداد 100 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و 60 رشته کارشناسی به طرف سنگالی پیشنهاد کرده که دواطلبان پس از طی دوره‌های بین‌المللی مکالمه زبان فارسی و اعلام فهرست رشته های درخواستی از بهمن ماه امسال در دانشکده های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل خواهند شد.
صالحی عمران ادامه داد: دوره‌های کوتاه مدت بر حسب ساعت و میزان فنی و تخصصی بودن به ازای هر دوره از 160 الی 600 یورو و دوره های کاردانی و کارشناسی در رشته‌های نظری و حرفه‌ای 900 یورو و رشته های فنی و مهندسی 1000 یورو در سال تعیین و برآورد شده است.
وی تصریح کرد: سنگال یکی از بزرگترین کشورهای غرب آفریقا است که ظرفیت آن را دارد که به عنوان مرکز همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دیگر کشورهای قاره آفریقا قرار گیرد. در همین راستا طرف‌های سنگالی پیشنهاداتی را نیز ارائه کرده که مورد استقبال ما قرار گرفته است.
گفتنی است کشور سنگال در سال ۱۹۶۰ از زیر سلطه فرانسه خارج شد و به عنوان یک کشور آفریقایی که بیش از ۹۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، به عنوان یک پل فرهنگی بین مسلمانان وآفریقایی‌ها به‌شمار می‌‌رود.

انتهای پیام/

31 / 31 ابراهیم صالحی عمران دانشگاه فنی و حرفه ای سنگال ارزآوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای سنگال ارزآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت تحقق رشد تولید با مشارکت مردمی، اظهار کرد: در برنامه پیش‌بینی شده برای سال جاری مقرر شده است ۲۰ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲ نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به ۱۹ گروه هدف در استان خوزستان ارائه بشود.

وی ادامه داد: این میزان تعهد آموزشی شامل ۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۰۰ نفرساعت در بخش دولتی و ۱۳ میلیون ۲۳۰ هزار و ۳۲۲ نفرساعت در بخش آمورشگاه‌های غیردولتی و آزاد در استان خوزستان خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: برنامه امسال در چارچوب نهضت ملی مهارت‌آموزی و در راستای ارتقای وزن مهارت، توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی انسانی توانمند تدوین شده است.

وی افزود: چنانچه تقاضای آموزش در سال جدید بیش از تعهد ارائه شده باشد، ظرفیت آموزشی برای این کار فراهم است. حرفه‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی آموزشی صورت گرفته تا زمینه کارآفرینی و اشتغال مولد و پایدار برای کارجویان شهری و روستایی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

ملایی هزاروندی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها برای ۱۹ گروه هدف برنامه‌ریزی شده که در بخش خدمات، کشاورزی صنعت فرهنگ و هنر است، گفت: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، بانوان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی، زندانیان، روستاییان، عشایر، مناطق محروم مرزی، سربازان، کودکان‌کار، متقاضیان مهارت آموزی، افراد دارای بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تعهد مهارت‌آموزی در بخش آزاد و غیردولتی ارائه می‌شود، یادآور شد: در استان خوزستان حدود ۵۵ مرکز ثابت دولتی و بیش از هزار و ۵۰۰ آزاد غیردولتی فعال هستند.

کد خبر 6098105

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان