Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@11:55:06 GMT

صندوق رفاه 7000 میلیارد تومان کمبود بودجه دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۸۶۴۸

به گزارش صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم،  ناصر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان امروز با حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در نشستی صمیمانه ، دیدار و گفتگو کرد. 

براساس این گزارش ، در این دیدار که در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد،  مطیعی با تأکید به این مهم که صندوق رفاه دانشجویان تنها نهادی است که در وزارت علوم مستقیما مسوولیت رفاه دانشجویان را دارد، گفت: ماموریت اصلی صندوق در سه حوزه  تغذیه ، وام  و سراهای دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطیعی افزود: ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان همراه با حفظ شأن کرامت انسانی آنان از رویکردهای اصلی صندوق است.

وی تصریح کرد: صندوق رفاه از محل اعتبارات عمومی، دریافتی از بودجه مصوب و از محل واریز اجاره بهای  سراهای دانشجویی و درآمد­ها، دانشگاه‌ها را مساعدت می­‌کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: تاکید بر جنبه­ های اصلی زیست دانشجویی و ایجاد امید به زندگی بهتر در جامعه­­­ ی هدف از جهت­ گیری­ های اصلی صندوق است. لیکن محدودیت­‌های منابع مالی صندوق در انجام شایسته ی مأموریت­ها نیز از مشکلات مااست به گونه ­ای که در حال حاضر در حوزه ی تعمیر و تجهیز و بهبود کیفیت سراها و آشپزخانه­ ها­ی دانشگاه­ها حدود 800 میلیارد تومان ، در تأمین هزینه ­های جاری تغذیه دانشجویی حدود 450 میلیارد تومان و برای پوشش صد درصدی  وام­­های دانشجویی با حدود 7000 میلیارد تومان کمبود بودجه مواجه هستیم.

در ادامه­ ی این دیدار حجت الاسلام  رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: احساس مفید بودن در جامعه خیلی مهم است و صندوق رفاه  نقش مهمی در کمک به جوانان ، سرمایه­ گذاری­ های ماندگار، ارائه خدمات عاطفی و فیزیکی دارد.

حجت ­الاسلام رستمی در پایان دیدار با اشاره به سختی کار در حوزه­ ی صندوق رفاه، تصریح کرد: اگر چه نیازهای   جامعه دانشجویی خیلی زیاد است لیکن نهاد نمایندگی رهبری در حوزه­ ی خیّران و نیز برای ارائه­ خدمت به دانشجویان اعلام آمادگی می کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد

به گزارش اتاق خبر به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن،این بانک در راستای ایفای بهینه تکالیف محوله در حوزه مسکن کارگری و با استفاده از ظرفیت‌های نهضت ملی مسکن، اقدامات خود را در این حوزه توسعه می‌دهد.

 

بر اساس این گزارش، اقدامات بانک رفاه کارگران در این حوزه از طریق برگزاری جلسات مشترک با کارفرمایان و مدیران کارخانجات و واحدهای تولیدی در چارچوب طرح مذکور، شتاب گرفته و درخواست‌های واصله به قید فوریت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

این گزارش می‌افزاید، حداکثر همکاری و مساعدت از سوی این بانک در چارچوب ضوابط ومقررات ابلاغی نهضت ملی مسکن با دستگاه‌های ذیربط درخصوص پذیرش درخواست‌های مرتبط با مسکن کارگران به صورت انفرادی، تعاونی‌های کارگری، کارفرمایان متقاضی بابت جامعه هدف یاد شده و به تبع آن پیمانکاران واجد شرایط حوزه ساخت مسکن کارگری صورت پذیرفته و بر حسن اجرای آن نظارت کافی و مستمر می‌شود.

شایان ذکر است، دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه طی سخنانی در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه با قدردانی از آمادگی بانک رفاه کارگران در راستای حمایت از ساخت مسکن کارگری، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با نیت خیر و اقدامات ارزشمند بانک رفاه کارگران، شاهد رفع دغدغه مسکن کارگران باشیم.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: مدیرعامل این بانک به من نوید دادند که در حوزه مسکن کارگری آماده توسعه اقدامات از طریق افزایش تسهیلات مربوطه هستند. بنده از ایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم از این طریق بتوانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

 

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم