Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@06:07:36 GMT

نهضت ساخت داخل راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۹۶۲۰

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، رضا رحمانی در مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به عملکرد جهادی صنعتگران در 20 سال گذشته، اظهار داشت: امروز در حالی به تولید ادامه می‌دهیم که صنعت کشور در پیشانی تحریم ها قرار گرفته، نقل و انتقالات بین المللی ما مشکل داشته و کشتیرانی ایران تحریم شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: دشمنان در حالی سخت ترین تحریم ها را علیه کشورمان به اجرا گذاشتند که فکر می‌کردند تولید از کار افتاده و زمین خواهد خورد، اما با همت صنعتگران و با وجود همه مشکلات امروز تولید پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت تصریح کرد: بانک جهانی رشد منفی 6 درصدی برای بخش صنعت کشورمان را در سال گذشته پیش بینی کرده بود، اما امروز با قدرت اعلام می‌کنیم که صنعتگران ما راهکارها را یافته یا ایجاد کردند و بر این اساس امروز سرپا هستیم و به تولید ادامه می‌دهیم.

رحمانی با بیان اینکه طی جلسات متعددی که با بخش های مختلف فولاد، پتروشیمی، قطعه سازی، خودرو سازی، ریلی و غیره داشته‌ایم بر توسعه داخلی‌سازی تاکید شده است، گفت: وزارت دفاع در این راه به همکاری با بخش صنعت پرداخته و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان و وزارت علوم به دانشگاه ها دستور همکاری با بخش صنعت را صادر کرده است.

به گفته وی، وزارت صنعت برای تکمیل راهبرد توسعه صنعتی کشور آمادگی دارد و این مهم را به بخش خصوصی به عنوان رزمندگان امروز جبهه جنگ اقتصادی تفویض می‌کند.

وزیر صنعت با بیان اینکه هدف اصلی امروز، دستیابی به رونق تولید و ممانعت از تعطیلی واحدها و بیکاری کارگران و صنعتگران است، تصریح کرد: برای توسعه صنایع ریلی و کشتی‌سازی نیازمند تامین مالی هستیم و اکنون با قدرت اعلام می‌کنیم که برای 10 سال آینده، چنانچه با 100 درصد ظرفیت خود در صنایع ریلی و کشتی‌سازی کار شود، تقاضا همچنان وجود خواهد داشت، اما نیازمند تأمین مالی است.

وی با اعلام اینکه شیوه ای برای جمع آوری نقدینگی‌های سرگردان در دست مردم تعریف شده و این نقدینگی ها به پای تولید آورده شود، اظهارداشت: باید مشکلات را از پیش پای فعالان اقتصادی برداشت و در تخصیص منابع محدود کشور بهینه عمل کرد. امروز در حوزه صادرات به ویژه به 15 کشور همسایه و همچنین برای مدیریت بازار برنامه داریم، علاوه بر آن در موضوع مبارزه با رانت و فساد هیچ ملاحظه ای نداریم.

به گفته وی، امروز تامین مواد اولیه پتروشیمی ها بهتر شده، سامانه جامع انبارها راه اندازی و بیش از 500 هزار انبار در آن ثبت شده و سامانه‌ای نظیر سامانه افق راه اندازی شده که تا مرحله صدور فاکتور کالاها را به صورت الکترونیکی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به راه اندازی نهضت فعال سازی معادن، افزود: اکنون و با وجود همه تحریم ها و فشارها، بیش از 100 هزار میلیارد تومان پروژه معدنی آماده افتتاح داریم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز ساخت ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان؛ عطاءاله اکبری ‌از آغاز ساخت 26 پروژه روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان در سال جاری خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در سایت های طرح های نهضت ملی مسکن تلاش شده خدمات مورد نیاز از جمله مدرسه، مسجد و درمانگاه همزمان با اجرای طرح ها آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آنها قرار داده شود، افزود: در این راستا در سالجاری عملیات ساخت 19 مدرسه، چهار کلانتری و سه باب مسجددر سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر در سایت‌های آرمانشهر و تفتانشهر زاهدان که در آنها بیش از 11 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است عملیات ساخت چهار باب مدرسه، دو کلانتری، دو درمانگاه و دو مسجد از سال گذشته عملیاتی شده است.

اکبری تاکید کرد: از آنجایی که طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت های خدماتی است رویکردی اساسی را دنبال می کنیم تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 19 هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از 23 هزار نفر در حال ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل