Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: برخی می خوا هند کنگره را به حاشیه برده و موضوع را سیاسی و موانعی ایجاد کنند اما همه به ویژه رسانه ها باید اجازه تحقق چنین اهدافی را ندهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ار سایت کنگره مشاهیر کرد،بهمن مرادنیا (10تیر)در نشست خبری  با اصحاب رسانه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اولین کنگره مشاهیر کُرد در استان کردستان از تلاش مجموعه های دولتی، دانشگاه کردستان، شهرداری و سایر ارگان های فرهنگی و افراد دلسوز استان در راستای برگزاری هر چه بهتر این کنگره تقدیر و اظهار کرد: هدف اولیه این کنگره تجلیل از چهره های نامدار و فاخر کرد در سطح دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف اصلی کنگره معرفی و تجلیل از نامداران ناشناخته کُرد در سراسر جهان است. اما چون این کنگره برای اولین بار برگزار می شود قطعا کاستی هایی خواهد داشت و بر همین اساس دسترسی به تمامی مفاخر برای معرفی میسر نبوده است، و هم اینکه برخی افراد هنوز ناشناخته مانده اند.

استاندار کردستان بیان کرد: امید است این کنگره در آینده تداوم داشته باشد و بتوانیم طی سال های آینده و در فرصت های بهتر، مفاخر گمنام و ناشناخته کُرد را معرفی و تجلیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تعداد افراد برگزیده محدودیت داشتیم و باید 100 نفر را انتخاب می کردیم، ادامه داد: علی رغم پیگیری های زیاد دانشگاه کردستان، برخی از افراد به دلایلی از جمله کهولت سن، محدودیت های موجود و عدم موفقیت در برقراری ارتباط با  آن ها به دلیل شرایط خاصی که داشتند نتوانستند در کنگره حضور داشته باشند، که امید است در سال های آینده این محدویت ها را نداشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه این نشست  با بیان اینکه در کنگره مشاهیر کرد برای اولین بار از افراد در قید حیات تجلیل می‌شود، اظهار داشت: تکریم مشاهیر جزو مطالبات مردمی هم بوده است .

قلعه شاخانی به ضرورت، اهداف و راهبردهای کنگره مشاهیر کرد اشاره و عنوان کرد: از نگاه حاکمیتی نگاه ویژه‌ای به معرفی مشاهیر و مفاخر تمام حوزه ها وجود دارد و حتی رهبری نیز عنوان کردند “کردها ادبیات غنی و فرزانگان برجسته ای دارند “.

وی ادامه داد: تکریم مشاهیر در تمامی حوزه‌ها یک اصل است و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر و نقش اقوام و مذاهب جزو سیاست‌های راهبردی دولت است .

قلعه شاخانی با بیان علاوه بر این مسایل، تکریم مشاهیر جزو مطالبات مردمی هم بوده است، تصریح کرد: در فروردین ماه ۹۷به دستور استاندار مقدمات کنگره شکل گرفت و چهره‌های شاخص علمی و اساتید دانشگاهی، فعالان مدنی، انجمن‌های فرهنگی و هنری و موسسات از این کنگره استقبال کردند .

وی با اشاره به تشکیل هشت کمیته در این کنگره، گفت: این هشت کمیته شامل کمیته های پشتیبانی، مالی، امنیت و انتظامات، اجرایی، علمی، تشریفات، تبلیغات و اطلاع رسانی بودند .

قلعه شاخانی به تفاوت‌های این کنگره با کنگره‌هایی که در گذشته در این زمینه برگزار شده، اشاره و ذکر کرد: این کنگره به صورت بین المللی برگزار می‌شود و از کردهای سراسر دنیا مشاهیری انتخاب شده‌اند .

وی، خاطرنشان کرد: در این کنگره برای اولین بار از افراد در قید حیات تجلیل می‌شود چون بزرگداشت بزرگان تا زمانی که در قید حیات هستند، امری بسیار مهم است .

رئیس دانشگاه کردستان نیز در ادامه این نشست خبری افزود: انتخاب مشاهیر کُرد براساس شاخص‌ها و معیارهای لازم صورت گرفته است.

رحمت صادقی افزود: کنگره بین المللی مشاهیر کرد یک سال پیش به همت استاندار کردستان شکل گرفت.

وی افزود: در این کنگره رئیس دانشگاه کردستان به عنوان رئیس کمیته علمی انتخاب شد و شش کارگروه در ذیل این کمیته تشکیل شدند.

رئیس دانشگاه کردستان، شش کارگروه کمیته علمی را شامل علوم انسانی، زبان و ادبیات، فرهنگ و هنر، علوم پایه و مهندسی، کشاورزی و پزشکی نام برد و گفت: برای هر کارگروهی یک نفر رئیس انتخاب شد و در هر کارگروه نیز تعدادی از اساتید دانشگاهی و محققان عضو بودند.
 
وی گفت: از بهمن ماه سال گذشته دهها جلسه در این کارگروه‌ها برگزار شده و مشاهیر کرد براساس یک سری معیار و شاخص‌هایی صورت گرفت.

صادقی با اشاره به اینکه در نهایت 30 نفر مشاهیر کُرد در بخش‌های مختلف انتخاب شدند، تصریح کرد: سنجش علم و شعر و موسیقی و... کار سختی است و به هر شیوه‌ای نقد به آن وارد می‌شود و قطعا دارای ضعف‌هایی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره محدودیت تعداد افراد را داشتیم چون گستره جغرافیایی همه کردها را در نظر گرفته‌ایم و قطعا افراد بسیار زیادی را در بر می‌گرفت که امیدواریم در کنگره‌های بعدی نیز از افراد دیگر تقدیر شود.

گفتنی است،اولین کنگره بین المللی مشاهیر کرد  طی روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: جنوب کرمان دهه کرامت مناطق سیل زده قوه قضائیه بیرجند تشییع شهدای گمنام اوقات فراغت زیر سایه خورشید خبرگزاری شبستان دنبال نمی کند هیچ هدف سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

شهردار قم از اتمام پروژه تملک و تخریب مغازه‌های قبرستان نو به منظور احداث باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

وی افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

شهردار قم در خصوص قبرستان وادی السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندین پروژه در شهر بازآفرینی شده است، گفت: ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد و در ادامه به بزرگراه امیر کبیر متصل شود.

کد خبر 748798

دیگر خبرها

  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • گود مشاهیر جوین میزبان چوخه کاران
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود