Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: مسیح لهراسبی معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان تهران با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در این استان اظهار داشت: دهه کرامت امسال از روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا ۲۳ تیرماه میلاد امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

برگزاری ۹۵۰ برنامه فرهنگی در دهه کرامت

وی با بیان اینکه در مجموع ۹۵۰ برنامه فرهنگی در این ایام در سطح استان تهران برگزار خواهد شد، افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مسئول شورای هماهنگی برنامه‌های این دهه محسوب می‌شود که در سطح استان‌ها نیز ادارات استانی این ستاد دبیری برنامه‌ها را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروان «زیر سایه خورشید» ۱۵ تیرماه در تهران

لهراسبی گفت: روز دوم از دهه کرامت امسال همزمان با روز جمعه ۱۵ تیرماه کاروان «زیر سایه خورشید» شامل خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در استان تهران حاضر خواهند شد که با حضور این عزیزان برنامه‌های جشن و شادی در تهران برگزار می‌شود.

افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان تهران تصریح کرد: افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد و به طور رسمی جشن‌های این دهه در تهران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار برنامه‌های دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» تعیین شده است افزود: برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری جشنواره آواها و نغمات رضوی از مهمترین برنامه‌های این دهه است.

برپایی نمایشگاه عکس رضوی در دهه کرامت

لهراسبی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، مولود‌خوانی، آذین‌بندی  خیابان‌ها، برگزاری جلسات قرآنی از قبیل محفل انس، کرسی تلاوت، اجرای همایش و برنامه‌های مذهبی، سخنرانی در رابطه با شخصیت علمی و معنوی حضرت امام رضا (ع)، مولود‌خوانی، نمایشگاه عکس رضوی، برگزاری جشن در بوستان‌ها و پایگاه‌های تابستانی مدارس، مسابقه فرهنگی با موضوع کتاب و سبک زندگی رضوی و برگزاری مسابقه نقاشی رضوی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان تهران تصریح کرد: همایش دختران مددجو، همایش حیا و عفت، برپایی ایستگاه‌های کریمانه و ... از دیگر برنامه‌های این دهه است.

آذین‌بندی ۱۲۷۰ مسجد استان تهران

وی با اشاره به آذین بندی ۱۲۷۰ مسجد استان تهران در این دهه تصریح کرد: این مساجد مجری برنامه‌های دهه کرامت هستند که برنامه‌هایی از اقبیل؛ قرائت زیارت امین الله، برگزاری حلقه‌های معرفتی گام دوم انقلاب، پخش صلوات خاصه، همایش دختران مسجدی با هدف تجلیل از دختران فعال فرهنگی، اجتماع بانوان رضوی و برنامه ۱۰ شب ۱۰ حدیث رضوی و ... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر سه شنبه در نشست کارگروه برنامه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مشگین شهر اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ کانون در استان فعالیت دارند و گستردگی مناطق، کمبود نیروی انسانی و اعتبار و عدم تجهیز کانون‌ها و بیماری کرونا در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای مجموعه ما به همراه داشته است.

وی ادامه داد: حمایت‌های مسئولان استانی از برنامه‌های دبیرخانه مساجد نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

آمون بیان کرد: تابستان بهترین فرصت است که مدیران کانون‌ها با برنامه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی و تربیتی زمینه جذب نوجوان و جوانان را فراهم کنند.

جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور مسئول کانون‌های مساجد استان اردبیل و هیئت همراه در سخنانی گفت: در حقیقیت مردمی‌ترین تشکل و مجموعه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

وی درادامه گفت: درشهرستان مشگین شهر تعداد ۸۱ کانون با مجوز از دبیرخانه مساجد فعالیت دارند و از این کانون‌ها ۵۶ کانون روستایی و ۲۵ کانون شهری فعالیت دارند.

کد خبر 6099402

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره رضوی می‌شود
  • پاتوق‌های دخترانه به همت کانون‌های مساجد در اردبیل تشکیل می‌شود
  • اجلاسیه شهدای هنرمند استان تهران به میزبانی ری برگزار می شود
  • تدارک چند برنامه ویژه در دهه کرامت/ این اجراها را از دست ندهید
  • حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آذین‌بندی شد
  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند