Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بیژن زنگنه امروز (۱۱ تیرماه) پس از پایان نشست وزرای اوپک که بیش از پنج ساعت به درازا کشید، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به این سوال که اصلاحات مورد نظر ایران درمنشور همکاری اوپک و غیر اوپک چه بوده است، گفت: خوشبختانه همه اصلاحات انجام شد، مساله اصلی این است که تصمیمات این مجموعه الزام آور نیست و هیچ تعهدی برای کشورها ندارد، ضمن این که به کشورها اجازه داده شد در صورت لزوم،  مجوزهای لازم را از دولت ها و مراجع بالاترشان بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی ادامه داد: علاوه بر این، مهمترین موضوع این است که این منشور هیچ تاثیری بر مکانیزم های عملیاتی و تصمیم های اوپک ندارد.

به گفته زنگنه، در نشست امروز اوپک، مقداری هم درباره نحوه تامین مسائل مالی مرتبط با این فرایند بحث شد که باید برای منابع مالی ان به صورت جداگانه تصمیم گیری شود؛ یعنی این کار بار جدیدی بر اوپک تحمیل نمی کند.

زنگنه با بیان اینکه رئیس و نایب رئیس مرتبط با این منشور همکاری سالانه تغییر می کنند، در پاسخ به این سوال که آیا دولت ایران نیز این منشور را تایید خواهد کرد افزود: از آنجا که اجرای این منشور الزام آور نیست، مشکلی ندارد، در واقع این منشور یک همکاری داوطلبانه بین اعضاست.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که تصویب این منشور چه تاثیری بر عملکرد آینده اعضای اوپک خواهد گذاشت نیز اظهار کرد: هدف این است که آغوشی برای تولیدکننده های غیراوپک باز شود تا بتوانند بیایند، در واقع سازوکاری است برای  کشورهایی که نمی خواهند عضو اوپک شوند اما می خواهند با اوپک همکاری داشته باشند.

به گفته زنگنه فعلا محل جلسات نیز در دبیرخانه اوپک خواهد بود و قرار شده است رییس و نایب رییس این نهاد به طور متناوب از میان اعضای اوپک و کشورهای غیر عضو انتخاب شود.

وزیر نفت یادآور شد: ما تأکید کردیم که اوپک همچنان پابرجاست و این منشور و اصول و متن آن هیچ تأثیری بر اوپک ندارند.

وی اعلام کرد: ایران همچون گذشته، از کاهش تولید نفت معاف شده است.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه جلسه امروز را برای ایران مطلوب می دانید؟، گفت: به نظرم جلسه خوبی بود و به چیزی که دنبال آن بودیم، رسیدیم.

زنگنه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اوپک سیاسی شده است، ادامه داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم از انجا که نفت تا حدودی سیاسی است، نمی توانیم این موضوع را که نفت یک ماهیت سیاسی قوی دارد، رد کنیم اما عده ای از نفت به عنوان ابزاری علیه تولیدکننده هایی مانند ایران و ونزوئلا استفاده می کنند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اوپک زنگنه غیر اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقر عبدوس ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه به میزبانی مصلا امام شهر سمنان ضمن بیان اینکه هفته کار و کارگر فرصت خوبی تا به چالش‌های مهم این بخش رسیدگی شود، ابراز داشت: جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان با حل مشکلات بخش کارگری زمینه نشاط اجتماعی را فراهم کنند، افزود: در استان سمنان نیز این موارد باید رصد و حل آنها در اولویت قرار گیرد.

خطیب موقت نمازجمعه سمنان ضمن بیان اینکه در هفته تکریم مقام معلم باید اندیشه‌های شهید مطهری مورد توجه باشد، ابراز داشت: معلمان باید اعتماد به نفس، باور و عشق را به دانش آموزان بیاموزند.

عبدوس بابیان اینکه طرح نور توسط فراجا توانست نقش مؤثری در برقراری حجاب و عفاف در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: از این رو جامعه قدردان و حامی نیروی انتظامی است.

وی بابیان اینکه ایران بار دیگر به دنیا ثابت کرد که رژیم منحوس اسرائیل طبل تو خالی است، افزود: ایران تنها طی چند ساعت جهان را متوجه ساخت که ارتش اسرائیل بزدل و ترسو و ایران قدرت شکست ناپذیر دارد.

کد خبر 6095719

دیگر خبرها

  • سرمربی بعدی لیورپول: الان هم می‌توانید تبریک بگویید
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • سوال روز: آینده علی خطیر در کجا رقم می‌خورد
  • زبان طنز نیشدار است
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد
  • مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک