Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود: این استان ۹۰۰ هزار میلیارد ریال سپرده بانکی دارد در حالی که مجموع بودجه دستگاه‌های اجرایی آن حدود ۶ هزار میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی و واگذاری مسئولیت توسعه متوازن منطقه‌ای به معین‌های اقتصاد مقاومتی، یک نهاد مردمی در این استان شکل گرفته است که در آینده جایگزین دولت دیوان سالار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تمام دولت‌های پس از انقلاب اسلامی برای کاهش بوروکراسی های اداری وعده داده اند اما تاکنون هیچ دولتی موفق به انجام این مهم نشده است گرچه باید اذعان کرد که حذف بوروکراسی های فرسوده امکان پذیر نیست اما می‌توان دولت دیوان سالار را بی خاصیت کرد.
رزم حسینی با بیان اینکه افغانستان به انرژی‌هایی مانند برق نیاز دارد و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور استفاده کرد افزود: در صورت واگذاری اختیارات لازم به خراسان رضوی می‌توان زیرساخت‌های تولید و صادرات برق به کشورهای همسایه را در این استان فراهم نمود.
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای اجرای طرح انتقال آب از چابهار به شرق کشور اظهار داشت: از مجموع ۷۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت این طرح، ۲۵۰ میلیون متر مکعب سهم خراسان رضوی است و نیاز آبی استان را در چشم انداز بلند مدت تأمین خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مطالعات پیوست اقتصادی طرح انتقال آب چابهار به شرق کشور در حال انجام است گفت: طبق بررسی‌های اولیه، با کاشت زعفران در وسعت بسیار از محل آب انتقالی، درآمد خوبی حاصل می‌شود که هزینه تمام شده آب شرب و کشاورزی را رایگان خواهد کرد.
رزم حسینی افزود: برای اجرای طرح انتقال آب از چابهار به خراسان رضوی حتی یک ریال از منابع دولتی استفاده نخواهد شد و شرکت سرمایه گذار طرح همانند بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می‌کند.

۸۰۰۵ / ‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب