Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید مهدی طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در ۲ بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همزمان با اجرای این طرح ۴۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۴ پایگاه بیمارستانی و ۱۲ داروخانه علاوه بر ایستگاه‌های سیار که در مراکز پرتردد شهرها قابل دسترسی است افراد را از لحاظ ابتلاء به پرفشاری خون سنجش و رقم فشار خون آنان را در سامانه کشوری ثبت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و آسیب به کلیه‌ها را از جمله عوارض پرفشاری خون عنوان کرد و افزود: در شهرهای زیر مجموعه این دانشگاه ۴۱۲ هزار نفر دارای بیش از ۳۰ سال سن هستند که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر آنان را زنان باردار تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: ضروریست مردم در زمان مراجعه به پایگاه‌های اندازه گیری فشار خون شماره ملی و تاریخ تولد خود را ارائه دهند تا امکان ثبت اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت آنان در سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» امکان‌پذیر باشد زیرا این امر به پی گیری وضعیت سلامت آنان در آینده کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی طرح ملی کنترل فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان