Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@14:10:28 GMT

وضعیت جوی چند روز آینده کشور؟

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۱۱۸۳

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور به پایان می‌رسد، از افزایش ۱۰ درجه‌ای دما در این مناطق خبر داد و افزود: از امروز تا آخر هفته در برخی استان‌ها شاهد خیزش گرد و خاک خواهیم بود. ناطقان: احد وظیفه با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور تا اواسط وقت امروز (سه‌شنبه ۱۱ تیر) ادامه خواهد داشت، گفت: در استان‌های مازندران، برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و طوفان‌های تندری ادامه خواهد داشت، همچنین بارش صبح امروز در استان مازندران شدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی، همچنین امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمالی فارس و جنوب غرب اصفهان رشد ابر، بارش پراکنده، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با عبور سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ تیر) در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد که در نوار شمالی افزایش شش تا ۱۰ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: بعدازظهر امروز در استان‌های سمنان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، یزد، شمال مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور سرعت وزش باد تشدید می‌شود که در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک موقت خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین افزود: از امروز تا پنجشنبه (۱۱ تا ۱۳ تیر) در نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه دریای خزر صبح امروز مواج و طوفانی است و غرب و مرکز خلیج فارس نیز امروز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوای تهران تصریح کرد: امشب، فردا و پس فردا هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران فردا در بالاترین نقطه به ۳۶ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۲ درجه سانتیگراد برسد. همچنین دمای تهران پس‌فردا (پنجشنبه ۱۳ تیر) در گرم‌ترین حالت ۳۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین حالت ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. منبع: ایسنا برچسب ها: وضعیت جوی ، پیش بینی ، بارش ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وضعیت جوی پیش بینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود

صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۸ اردیبهشت) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکشنبه (۹ اردیبهشت) این وضعیت در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت. دوشنبه ( ۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد .

ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۴۰ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود