Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:20:06 GMT

«بن بست» بیمه بنیاد شهید برای خانواده شهدا

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۱۴۴۷

«بن بست» بیمه بنیاد شهید برای خانواده شهدا

بیمه درمانی خانواده های شهدا و ایثارگران دچار مشکلات زیادی شده است. مشکلاتی با گذر ماه ها نه تنها از بار آن کاسته نمی شود بلکه بیشتر هم می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اجتماعی، معصومه بدخشان: دست های لرزانش باچین و چروک هایی که بر روی آن ها نقش بسته است، عصا را گرفته اند. پاهایش یاری رفتن نمی دهد. چند قدم می رود و می ایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلبش هم چند صباحیست ناآرام است. برای هر قدمش یک نفس عمیق می کشد و به مسیری که می رود ادامه می دهد. دوای تسکین درد هایش، داروهایی است که هر روز با نوسانات دلار بالا و بالاتر می رود. نزدیک ترین بیمارستان را پیدا می کند اما مدت هاست با یک برچسب تکراری رو به رو می شود «بیمه بنیاد شهید و امور ایثارگران» پذیرش نمی شود.  نگاهش به کورسویی نامعلوم دوخته می شود. امیدش به حل مشکلات درمانی که چند صباحی است گریبانگیر شده است ناامید می شود.

 

خیلی چیزها از ذهنش می گذرد، حتما اولین تصویری که در ذهنش می آید، پسرش است. پسری که با دل و جان رفت از این مرز و بوم دفاع کند و پدر و مادر همانند یک کوه، غم های دوری را به دوش کشیدند و با رفتن پسر موافقت کردند. به روزهایی فکر می کند که خبر پر کشیدن پسرش را آوردند، پاهایش لرزید، کمرش خم شد اما بغضش را خورد و خدا رو شکر کرد که پسرش به کاروان سالار شهیدان پیوسته است.

 

اما این روز ها آنچه از غم دوری پسرش بیشتر آزارش می دهد، نامهربانی و ناملایمتی هایی است که او می بینند. حالا که کهولت سن دارد و بیماری های مختلف گریبانگیرش شده اند، بیمه ای که او را تحت پوشش قرار داده است و متعلق بنیاد شهید و امور ایثارگران است، خدماتی ارایه نمی دهد.

 

 بیمه درمانی خانواده های شهدا و ایثارگران دچار مشکلات زیادی شده است. مشکلاتی با گذر ماه ها نه تنها از بار آن کاسته نمی شود بلکه بیشتر هم می شود.

 

مراکز درمانی بیمه بنیاد شهید را قبول نمی کنند

در همین رابطه، یکی از خواهران شهید هشت سال دفاع مقدس به خبرنگار شبستان می گوید: گلایه از خدماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران ارایه می دهد کم نیست. سال های پیش حداقل سالی یک بار یا در روزهای مناسبتی به خانواده های شهدا سر می زدند اما متاسفانه در سال های اخیر دیگر خبری نیست. حداقل هنگامی که به دیدار خانواده شهدا می آمدند دلخوش بودیم که هنوز خانواده شهدا را از یاد نبرده اند.

 

او ادامه می دهد: یکی دیگر از مشکلاتی که در سال های اخیر با آن رو به رو شده ایم بیمه است. پدر و مادرم تحت پوشش بیمه بنیاد شهید هستند. هر جا می رویم قبول نمی کنند. می گویند بیمه بنیاد شهید را نمی پذیریم چون بنیاد شهید تعهداتش را پرداخت نکرده است. حتی پرداخت خسارت بیمه تکمیلی هم با تاخیرهای چندین ماهه صورت می گیرد. در حالی که در گذشته اینگونه نبود و خدمات خوبی را ارایه می داد.

 

این خواهر شهید بیان می کند: بیمارستان های تحت پوشش بنیاد شهید همانند ساسان نیز اولویت پذیرش را به بیمارانی که تحت پوشش بنیاد نیستند می دهد تا درآمدزایی بیشتری داشته باشد.چون با کمبود اعتبارات رو به رو هستند. چون از خانواده های شهدا نمی توانند پولی دریافت کنند. مشکل بیمه درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران فراگیر است  و بسیاری از خانواده ها رضایت ندارند.

 

در همین ارتباط به سراغ یکی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران می رویم که در ابتدا از مصاحبه کردن در این مورد امتناع می کند و با اصرار خبرنگار جملاتی دوپهلو می زند که باید متوجه شویم اصل قضیه کمبود اعتبارات درمانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

 

ارایه خدمات در گرو تامین اعتبارات بیمه

«عبدالرضا عباسپور» بیان می کند: قاعده هرم خدمات درمانی بحث بیمه های همگانی و تکمیلی است.

 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ایثارگران به بیمارستان ها و مراکز درمانی بر اساس بیمه های پایه و  تکمیلی مراجعه می کنند لازم است براساس تامین اعتبارات بیمه ها صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: با پرداخت به موقع سرانه به بیمه گر و از بیمه گر به مراکز درمانی خدمات به نحو مطلوب ارایه می شود.

 

بسیاری از مراکز خدمات درمانی بیمه های بنیاد شهید و امور ایثارگران را به دلیل عدم تعهدات مالی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد پذیرش قرار نمی دهند. یکی مظلوم ترین اقشار جامعه خانواده شهدا و جانبازان هستند. خانواده هایی که در همه عرصه های پرچم مقدس ایران را به اهتزاز در آورده اند. آنقدر این خانواده متواضع هستند که گلایه هایشان هم با تواضع گفته می شود اما متاسفانه از سوی مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران نادیده گرفته می شود. خانواده شهدا و جانبازان سرمایه های کشور هستند که باید حداقل حق هایی که از ارایه خدمات به آن ها اعطا می شود به درستی و بدون دغدغه انجام گیرد.

 

مسئولان بنیاد شهید به جای فرار از مصاحبه به شفاف سازی بپردازنند و حداقل از طریق رسانه ها به دغدغه و گلایه های خانواده شهدا و امور ایثارگران ارج نهند. چرا باید در مسئله مهم درمانی آن هم برای خانواده شهدا و امور ایثارگران با کمبود اعتبارات رو به رو شوند. مشخص نیست مشکل کمبود اعتبارات است یا مدیریت اعتبارت.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جنوب کرمان بیرجند شهید بهشتی زیر سایه خورشید قوه قضائیه مناطق سیل زده بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، امین دوست محمدی در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، افزود: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به همه دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار تلاش کنند، تصریح کرد: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با تقدیر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

کد خبر 6089740

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد