Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@02:09:17 GMT

زنگنه: به چیزی که دنبال آن بودیم، رسیدیم

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۱۴۵۵

خرداد؛ زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه جلسه امروز را برای ایران مطلوب می دانید؟، گفت: به نظرم جلسه خوبی بود و به چیزی که دنبال آن بودیم، رسیدیم.
به گزارش خرداد به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۱۱ تیرماه) پس از پایان نشست وزرای اوپک که بیش از پنج ساعت به درازا کشید، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اصلاحات مورد نظر ایران در منشور همکاری اوپک و غیر اوپک چه بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه همه اصلاحات انجام شد، مسئله اصلی این است که تصمیم‌های این مجموعه الزام‌آور نیست و هیچ تعهدی برای کشورها ندارد، ضمن اینکه به کشورها اجازه داده شد در صورت لزوم، مجوزهای لازم را از دولت‌ها و مراجع بالاترشان بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: علاوه بر این، مهم‌ترین موضوع این است که این منشور هیچ تاثیری بر مکانیزم‌های عملیاتی و تصمیم‌های اوپک ندارد.
زنگنه همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اوپک سیاسی شده است، ادامه داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم از آنجا که نفت تا حدودی سیاسی است، نمی‌توانیم این موضوع را که نفت یک ماهیت سیاسی قوی دارد، رد کنیم، اما عده‌ای از نفت به عنوان ابزاری علیه تولیدکننده‌هایی مانند ایران و ونزوئلا استفاده می کنند.
منشور همکاری اوپک و غیراوپک الزام‌آور نیست
وزیر نفت گفت: منشور همکاری کشورهای اوپک و غیراوپک الزام‌آور نیست و تاثیری در مکانیزم های عملیاتی و تصمیم‌گیری‌های اوپک ندارد.
به گفته زنگنه، در نشست اوپک، مقداری هم درباره نحوه تامین مسائل مالی مرتبط با این فرآیند بحث شد که باید برای منابع مالی آن به صورت جداگانه تصمیم‌گیری شود، یعنی این کار بار جدیدی بر اوپک تحمیل نمی کند.
وی با بیان اینکه رئیس و نایب رئیس مرتبط با این منشور همکاری سالانه تغییر می‌کنند، در پاسخ به این پرسش که آیا دولت ایران نیز این منشور را تایید خواهد کرد، افزود: از آنجا که اجرای این منشور الزام‌آور نیست، مشکلی ندارد. در واقع این منشور یک همکاری داوطلبانه بین اعضاست.
ایران از کاهش تولید نفت معاف شده است
وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که تصویب این منشور چه تاثیری بر عملکرد آینده اعضای اوپک خواهد گذاشت نیز اظهار کرد: هدف این است که آغوشی برای تولیدکننده‌های غیراوپک باز شود تا بتوانند بیایند. در واقع سازوکاری است برای کشورهایی که نمی‌خواهند عضو اوپک شوند، اما می خواهند با اوپک همکاری داشته باشند.
به گفته زنگنه فعلا محل جلسات نیز در دبیرخانه اوپک خواهد بود و قرار شده است رئیس و نایب رئیس این نهاد به‌طور متناوب از میان اعضای اوپک و کشورهای غیر عضو انتخاب شود.
وزیر نفت یادآور شد: تأکید کردیم که اوپک همچنان پابرجاست و این منشور و اصول و متن آن هیچ تأثیری بر اوپک ندارد.
وی اعلام کرد: ایران همچون گذشته، از کاهش تولید نفت معاف شده است. برچسب ها: زنگنه ، نفت

منبع: خرداد

کلیدواژه: زنگنه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کورت انگل برای بازگشت به WWE اعلام آمادگی کرد

کورت انگل از تمایل خود برای همکاری با چد گیبل خبر داد

ستاره‌های زیادی از تغییراتی که از آغاز دوره تریپل اچ در WWE اتفاق افتاد بهره‌مند شدند و چد گیبل نیز در میان آنها قرار دارد. هیل ترن (تغییر از کاراکتر محبوب به منفور) این کشتی گیر هیجان زیادی را در بین هواداران سبب شده است و اکنون که کورت انگل نسبت به همکاری با او ابراز تمایل کرده ممکن است شرایط چد گیبل بهتر هم بشود.

طرفداری | برای سال‌ها، چد گیبل در مقام مقایسه با کورت انگل قرار داشت و زمانی بود که بسیاری معتقد بودند از او به عنوان فرزند کورت انگل رونمایی خواهد شد. هر چند که جیسون جردن در نهایت این جایگاه را گرفت. اکنون کورت انگل در پادکست اختصاصی خود درباره این موضوع و تغییرات اخیر چد گیبل به اظهارنظر پرداخته است. ناتوانی گیبل در کسب کمربند بین قاره‌ای تاثیرات بزرگی بر کاراکتر او گذاشت و در نهایت منجر به بروز یک نسخه شرور از رهبر آلفا آکادمی شد. کورت انگل در پاسخ به سوالی از احتمال همکاری به عنوان منیجر چد گیبل، تحت یک شرط پاسخ مثبت داد.

به نظرم ایده فوق العاده‌ای است. اگر قرار به انجامش باشد، باید برای من هم به صرفه باشد.

کورت انگل در ادامه درباره اینکه چرا WWE هرگز به تشکیل تیمی با حضور چد گیبل، جیسون جردن و خود او فکر نکرد نیز پاسخ داد:

چه باورتان شود و چه نشود، آنها هرگز به این موضوع فکر نکردند. حداقل درباره چد گیبل اینطور بود. میدانم که آنها جیسون را به عنوان پسر من معرفی کردند و کار جالبی بود، اما بنا به دلایلی هرگز تصمیمی به داشتن یک تیم انگل دیگر یا اتحاد من با آلفا آکادمی گرفته نشد. دلیل آن را نمی‌دانم، شاید فکر کردند که ممکن است آنها تحت سایه من قرار بگیرند. نمی‌دانم، اما گمان نمی‌کنم که چنین اتفاقی می‌افتاد.

چد گیبل پس از تغییر کاراکتری که تجربه کرد فوق العاده بوده و امید است که در نهایت این موضوع منجر به موفقیت بی سابقه او شود. اگرچه شاید گیبل به تنهایی نیز در این راه موفق شود، اما بهره‌مندی از راهنمایی‌های یکی از بزرگترین تمام دوران‌ها، کورت انگل بی شک کمک بزرگی برای او خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • کورت انگل برای بازگشت به WWE اعلام آمادگی کرد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!